funderar på ett slip-on från Yoshimura, men i installationsbeskrivningen står det att man ska ta bort servokablarna från EXUP ventilen. EXUP ventilen finns ju där av en anledning, är det inte dumt att ta bort styrkablarna ? Den är ju nästan stängd på låga varv, och servon ska öppna den allt efterhand motorvarvet ökar. Om styrkablarna är borta, då kan ju inte servon styra ventilen ?
Vad gjorde ni andra ?
funderar på ett slip-on från Yoshimura, men i installationsbeskrivningen står det att man ska ta bort servokablarna från EXUP ventilen. EXUP ventilen finns ju där av en anledning, är det inte dumt att ta bort styrkablarna ? Den är ju nästan stängd på låga varv, och servon ska öppna den allt efterhand motorvarvet ökar. Om styrkablarna är borta, då kan ju inte servon styra ventilen ?
Vad gjorde ni andra ?
Jag plockade av viren (vajjorna) och lade undan dem. Exup-ventilen sitter i ljuddämparen och du kan mao inte ha den kvar.
gah, vad tråkigt .. trodde att den stora burken (dämparen) kan ersättas med Yoshimuradämparen så att man kan ha EXUP ventilen kvar (vilket jag helst vill då)
märkte inte ni någon vridmomentssvacka på lågvarv då, utan EXUP ?
Har inte ens tänkt på att man kanske får sämre vrid Tror du de man får det? Fast det måste väl handla om väldigt lite förlust eller
tyckte du inte att den accar snabbt nog ?Bytte till 16t drev samtidigt
Hejsan undrar om ni kan hjälpa mig i denna tråd som kör fz1or med kopplingswiren undrar hur långt höljet respektive wiren är och om nån har foto på kopplingsarmen och justeringen vid motorn
Ska ha den till ett streetfighter bygge r1 årsm 2001 men inte fått något svar varken på nätet eller yamaha återfösäljare
Tacksam för svar
det vet jag att man får. EXUP ventilen är konstruerad för att öka vridmomentet i låg och mellanvarv eftersom det skapar en sorts mottryck.
tyckte du inte att den accar snabbt nog ?
Hejsan undrar om ni kan hjälpa mig i denna tråd som kör fz1or med kopplingswiren undrar hur långt höljet respektive wiren är och om nån har foto på kopplingsarmen och justeringen vid motorn
Ska ha den till ett streetfighter bygge r1 årsm 2001 men inte fått något svar varken på nätet eller yamaha återfösäljare
Tacksam för svar
EXUP har per definition att göra med vågor och baktryck. Ljud kan man alltid få ner med hjälp av mer stoppning, och mer fiffiga ändrör, ta bilar som exempel. Vissa pratar om vridsvackor under 4000 och runt 5000 varv utan EXUP.
Jag antar att eftersom de flesta inte verkar ha något problem så kommer jag nog att överleva också.
jag har redan skalat av ca. 3kg. Centralstödet, verktygspåsen, och bultarna till centralstödet. Ni som har FZ1-N lider inte av det problemet med centralstöd.
prova http://www.r1-forum.com/ också
Oh fan! Där ser man. Alltid lär man sig något nytt Trodde den enbart hade med avgaskraven att göra.
Haha jorå. Men tycker den går lite finare nu.
Tjena. Har hojen hos mina föräldrar annars hade jag kunnat knäppa några kort. Får se om jag ska hem en sväng i helgen. Kanske kan fixa det då.
det vet jag att man får. EXUP ventilen är konstruerad för att öka vridmomentet i låg och mellanvarv eftersom det skapar en sorts mottryck.
QUOTE]
EXUP på FZ1 har väl bara till uppgift att få ned ljudnivån. Jag tror inte du tappar vrid om du tar bort den. Om man kollar i tidningen Bike´s test av slip-ons för nåt år sen på en 2006 FZ1 så fick de både mer effekt och vrid när de monterade slip-on!!!
Så slit bort vire men ta inte bort kablarna till servomotorn!! då får du felkod i displayen...
PCIII och K&N filter?? Bänkning?? 16t drev?? FCE?? Finns mkt kvar att beställa!!!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|