Yamaha FZ-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag ska kolla priserna på GPR. Just nu lutar det åt Yoshimura i STÅL eller KOLFIBER, mest på grund av priset. Ifs vet man inte vad dollarn är värd när jag får loss 3k
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
GPR verkar inte ha någon DB-killer, och jag vet inte om jag orkar ha så högt ljud. Här kommer i alla fall en bild på hojen :
00189.jpg
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Bara 6 månader kvar till de är körklart här igen:) Man ska tänka positivt
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jepp, jag passar på att slicka mina sår under tiden, både fysiskt och ekonomiskt, efter köpet :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Mjo, men frågan är om det räcker, eller om man måste mappa om den oxå?
O grattis till hojen :)

tack ska du ha! nä, du behöver inte mappa om den. insprutningen e mappad för 98 hk. du behöver inte ens mappa om för slip-on. jag lovar att den går bra ändå

Nu kan jag ju säga att jag saknar min FZ6:a ur många hänseenden, men jag skulle inte byta tillbaka ÄN.
 
Last edited:

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Gjorde ett par krachpuckar idag. Har inte bestämt mig för om det ser lustigt ut eller inte än. Ska köpa svarta o testa istället. Kanske ser vettigare ut. Sen funderar ja på om ja ska pulverlacka fotpinn-satserna svarta eller om ja ska byta hoj till våren:va
 

Bifogat

  • DSC00682mm.jpg
    DSC00682mm.jpg
    236.8 KB · Visningar: 136
  • DSC00683.jpg
    DSC00683.jpg
    235.2 KB · Visningar: 109

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
ja de vita ser inte så bra ut. Vad funderar du på att köpa ?

Jag har en annan fundering, om jag ska skruva av centralstödet eller inte. Vad gör ni andra som har FZ1-S ? Jag upplever fjädern till sidostödet lite för slappt, är det så hos er andra också ?
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
ja de vita ser inte så bra ut. Vad funderar du på att köpa ?

Jag har en annan fundering, om jag ska skruva av centralstödet eller inte. Vad gör ni andra som har FZ1-S ? Jag upplever fjädern till sidostödet lite för slappt, är det så hos er andra också ?

Nä det sticker ut för mycket med vitt. En Superduke R e ja riktigt sugen på. Kul med V-twin:)

Centralstöd är ju riktigt smidigt när man ska tvätta mm. Mitt stöd är jättebra. Känns inte det minsta konstigt.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Superduke låter häftigt, men jag har inte testat den.
Jag har depåstöd, så jag behöver inte centralstödet direkt. Jag tror till och med att jag spräckte en klinkerplatta innan när jag drog upp den på centralstödet (har den i uterummet)
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Superduke låter häftigt, men jag har inte testat den.
Jag har depåstöd, så jag behöver inte centralstödet direkt. Jag tror till och med att jag spräckte en klinkerplatta innan när jag drog upp den på centralstödet (har den i uterummet)

Jag testade både den vanliga och R:en på KTM roadshow. Riktigt häftiga att köra.

Jaha ok då är det ju inget att tveka på. Bort med centralstödet! Så sparar du ju lite vikt samtidigt:tummenupp Riktigt snygg färgkombination på din förövrigt. Har inte sett den innan tror ja. Är det orginal eller omlackering?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tack! Jag tycker också att den är snygg. Däremot har de gjort ett par designmissar, till exempel de bakre handtagen skulle varit svarteloxerade i stället för grönlackerade. Jag tycker att det är särskilt snyggt med den guldiga gaffeln. Jag tror dock att jag hade valt svart, med guldig gaffel, och guldiga fälgar om jag hade kunnat välja.

Man kanske ska boka in alla roadshows för nästa år, så man inte missar nåt.
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Tack! Jag tycker också att den är snygg. Däremot har de gjort ett par designmissar, till exempel de bakre handtagen skulle varit svarteloxerade i stället för grönlackerade. Jag tycker att det är särskilt snyggt med den guldiga gaffeln. Jag tror dock att jag hade valt svart, med guldig gaffel, och guldiga fälgar om jag hade kunnat välja.

Man kanske ska boka in alla roadshows för nästa år, så man inte missar nåt.

Går alltid lacka om:) Guldig gaffel ser badass ut, gillar det!

Jag missade yamahas denna säsongen:död Hade varit riktigt fint att provköra nya R1 och nya V-max! Får ta det nästa säsong om dom anordnar nått:)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag provkörde den nya R1:an, den var smärtsamt intressant. Ryckig så in i bomben i låg fart, fett drag på mellanregister, otroligt obekväm. Rena banhojen mao. Hann inte köra v-maxen, det var 20 framför mig i kön.
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Jag provkörde den nya R1:an, den var smärtsamt intressant. Ryckig så in i bomben i låg fart, fett drag på mellanregister, otroligt obekväm. Rena banhojen mao. Hann inte köra v-maxen, det var 20 framför mig i kön.

Ok synd att man inte bor granne med en bana då:tungan Kan tänka mig at V-max:en var populär:)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
förra sommaren såldes ett hus på en kulle med överblick över Ring Knutstorp, där skulle man bott. Ifs tror jag inte att man hade fått rabatt på bandagarna. Och hade jag bott granne med Ring K, så hade jag ändå inte riskerat vurpa med en hoj värd 170.000 kronor, jag hade nog kört en äldre 600
 

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
förra sommaren såldes ett hus på en kulle med överblick över Ring Knutstorp, där skulle man bott. Ifs tror jag inte att man hade fått rabatt på bandagarna. Och hade jag bott granne med Ring K, så hade jag ändå inte riskerat vurpa med en hoj värd 170.000 kronor, jag hade nog kört en äldre 600

Det hade ju inte varit fel:tummenupp ja då skulle de bli en r6 från 06 eller nån gixxer 1000.

Skulle va roligt och köra bana nångång men det blir aldrig av att man kommer iväg på det. En del polare som sålt sina cyklar bla.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
boka en tidig BKK kurs i vår, betala, för då är chansen stor att du också åker dit och kör, och jag tror att man träffar ganska många där, så man behöver inte släpa med kompisar till banan ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top