Har ni sett prishöjningen på 2010-års modeller ? en R1:a ska kosta vansinniga 170.000 kr och en FZ1:a lika vansinniga 140.000. På FZ1:an motsvarar detta en prishöjning på 16,7 procent.
jag misstänker det
Den gjordes i tre versioner. fram till 2007 fanns det en version där trottelstrypningen är skillnaden (förutom kaross, ram och motorfärger). Sen kom S2:an 2007 och tillverkades fram till 2008, den har förbättrad sving (eller kanske bara försnyggad), förbättrad insprutning som inte är så ryckig, instrumentpanel från FZ1 (snyggare, bättre), och en annorlunda sadel med två material. Vissa har till ex. två färger också på sadeln.En fråga ang. FZ6N. Har eventuellt en sån på G som jag är sugen på.
Har jag fattat det rätt i att den gjordes i en 78hk version och en 98hk.
(2007:a är det), och att den enda skillnaden är trottelstrypning?
98hk har svart motor och 78 silvrig?
Den gjordes i tre versioner. fram till 2007 fanns det en version där trottelstrypningen är skillnaden (förutom kaross, ram och motorfärger). Sen kom S2:an 2007 och tillverkades fram till 2008, den har förbättrad sving (eller kanske bara försnyggad), förbättrad insprutning som inte är så ryckig, instrumentpanel från FZ1 (snyggare, bättre), och en annorlunda sadel med två material. Vissa har till ex. två färger också på sadeln.
Jag har för mig att det finns 98 hästars med silvrig motor också, så kolla efter trottelstrypning först, inte på färgerna. Du kanske ska be nån ta en bild på var man kan se strypningen.
07-08 med silverfärgad ram har strypning 78hk. Den äldre FZ6an har oxå silverfärgad ram med 98hk. Sen har S2 98hk-modellen som du säger svart ram.
Kan inte du lägga upp en bild på var strypningen sitter ? Ringa gärna in det med rött om du nu orkar ta bild
Sammanfattning:
FZ6-N=naken
FZ6-S=kåpa
2004-2006: FZ6-N/S 98hk med både svart och silvrig ram/motor beroende på färgsättning
2006 fanns även FZ6-S med ABS
2007-2008: FZ6-N/S 78hk (gasstopp) med silvrig ram/motor
2007-2010: FZ6-N/S S2 98hk med ABS +en massa små uppdateringar. Hitintills bara svart motor/ram
Tack för informativa och snabba svar!
Den jag kikat på har silverfärgad ram och den icke försnyggade svingen, samt silvrig motor.
I papprena står det 78 hästar. Så om jag har tur då, så är det med andra ord bara trottelstrypning
Jag håller tummarna!
O när jag ändå har er "på tråden": Det är aldrig någon fara att ta bort trottelstrypningen eller? Eller kan det vara skadligt för motorn om man bara gör det, och inget med boxen, eller var nu resten av strypningen sitter?
Oh, ännu bättre!
Det ÄR med andra ord bara trottelstrypning?
I så fall är det ju
Förhoppningsblis blir det affär idag, så man vill ju vara väl förberedd
Nja, samma princip som trottelstrypning iaf. Är ju insprutning på dessa så där sitter väl ingen trottel.
Kan inte du lägga upp en bild på var strypningen sitter ? Ringa gärna in det med rött om du nu orkar ta bild
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|