Yamaha FZ-tråden

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
fz6-front-3-4-web.jpg

Barracuda Moto har en skitsnygg. Den kompletterar du med vita eller dessa klistermärken så blir det skitsnyggt :tummenupp

Tack, den ser nice ut:tummenupp
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....

Testpilot

Yamaha
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
FZ1-n 07
Det tycker jag är löjligt. Dels att inte vilja beställa från utlandet, och som grädde på moset att man gnäller på priset hos svenska ÅF


Jag har stört mig på dig ända sen du kom till detta forumet. Har du inget vettigt svar på min fråga så skriv inte för fan. Jag handlar alltid mina prylar av samma Yamahabutik för för det är jävligt bra service med supertrevligt folk men 5500 kr för en magkåpa e väl saftigt enligt mig.
 
Last edited:

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Tja. Någon som kan tipsa om en snygg magkåpa plus en kutzkåpa till min hoj? Hellst nån vettig svensk sida, lite löjlig med att inte vilja beställa från utlandet. Vill helst ha orginalet men den lilla sketplastbiten kostar ju lite väl mycket hos ÅF:död


Köpte min kåpa hos yamaha 3500kr fick ja den för. 4500kr ville dom ha först
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
1000 mila service

Skall lämna in hojen på 1000 mila service, någon som vet exakt vad som görs då:vaOlja och filter byts, samt ett antal "kontrollpunkter" från Yamaha, samt om man har något som behövs åtgärdas på garantin. På min hoj skall de kolla yttertempmätaren som visar lite för mkt.

Servicen kostar 2800 kr inte direkt billigt, men man behöver ju den för garantins skull...
 

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
hejsan.. ja funderar på att byta hoj nu i höst och kollar på en ny fz1-n 08a utan abs. eller e de värt att lägga till 6000 å köpa en me abs?
Hur e de att köra me abs?
hur stor skillnad e de i vikt på en utan och en med abs?
MvH// Per
Köper aldrig en hoj utan abs efter att jag har testat det nu i snart 1000 mil i sommar :yoparty
 

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Jag är ute efter lite tillbehör till min fz6-n, för jag har några planer på mindre justeringar till vintern. Är det någon som kan rekommendera bra återförsäljare? Jag har redan tittat på yama:s hemsida, barracuda och bikeshop...

Tillbehör som backspeglar, magkåpor och annat som man styla hojen med...

Tack på förhand!
 

Barry

yamaha
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Sunderbyn
Hoj
FZ1-N -07 (såld)
Skall lämna in hojen på 1000 mila service, någon som vet exakt vad som görs då:vaOlja och filter byts, samt ett antal "kontrollpunkter" från Yamaha, samt om man har något som behövs åtgärdas på garantin. På min hoj skall de kolla yttertempmätaren som visar lite för mkt.

Servicen kostar 2800 kr inte direkt billigt, men man behöver ju den för garantins skull...

Du kan ju alltid höra med andra verkstäder bara du ser till att dom är auktoriserade för yamaha märket. Jag vet inte om du vet om det men,
tempgivaren sitter inne i luftburken, den mäter inte yttertempen.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Du kan ju alltid höra med andra verkstäder bara du ser till att dom är auktoriserade för yamaha märket. Jag vet inte om du vet om det men,
tempgivaren sitter inne i luftburken, den mäter inte yttertempen.

Den mäter väl insugsluftens temp....... Ungefär samma som utelufttemp.. Och sitter som du säger i luftburken.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag är ute efter lite tillbehör till min fz6-n, för jag har några planer på mindre justeringar till vintern. Är det någon som kan rekommendera bra återförsäljare? Jag har redan tittat på yama:s hemsida, barracuda och bikeshop...

Tillbehör som backspeglar, magkåpor och annat som man styla hojen med...

Tack på förhand!

s-racing har en del krafs, alienmoto har justerbara broms och kopplingshandtag till ex. Spegelförlängningar kanske inte är så dumt ?
 

xlm-

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2009
Ort
Tomelilla
Hoj
Ingen
Trevligt med en FZ tråd, har jag inte sett innan.
Har själv en FZ6-N -06 (98hk), men funderar på en FZ1, men hade velat provköra en innan jag bestämmer mig, ringde upp MC huset i Malmö, men de hade inte någon sådan hoj hemma för provkörning.
Ingen här nere i Skåne som har en som man möjligtvis skulle kunna få prova?
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Trevligt med en FZ tråd, har jag inte sett innan.
Har själv en FZ6-N -06 (98hk), men funderar på en FZ1, men hade velat provköra en innan jag bestämmer mig, ringde upp MC huset i Malmö, men de hade inte någon sådan hoj hemma för provkörning.
Ingen här nere i Skåne som har en som man möjligtvis skulle kunna få prova?

Kolla på Lillemans i Lund, har iaf haft en fz1 demo tidigare.
 

MoZkit0

Sugen
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N (Inlöst)
Om man har effektblås, kn-filter, pc3 och bänkad, hur ser besiktningen på det? att den låter mer kommer dom ju gnälla på, om jag inte kan få tag på db-killer och väljer att byta till orginalblås, går den inte som en påse nätter då med tanke på att den är inställd efter den andra utrustningen? någon som vet? hade vatt bra med ett snabbt svar.

tackar på förhand
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Trevligt med en FZ tråd, har jag inte sett innan.
Har själv en FZ6-N -06 (98hk), men funderar på en FZ1, men hade velat provköra en innan jag bestämmer mig, ringde upp MC huset i Malmö, men de hade inte någon sådan hoj hemma för provkörning.
Ingen här nere i Skåne som har en som man möjligtvis skulle kunna få prova?

MC-huset har en vit FZ1:a visst då. Det är ingen demo hoj, men åk in och säg att du är intresserad av den och vill prova. Lillemans har också två begagnade som säkert går att få prova.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top