Yamaha FZ-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag kan ordna ett LeoVince titan slip-on till yamaha fz6 och fz6 s2 för ca 3500 inkl. kat rör nån repa på ena sidan kan finnas. svar innan 15:00 i morgon.

jag har redan fått ett svar
stängt
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Prishöjning 2010

Har ni sett prishöjningen på 2010-års modeller ? en R1:a ska kosta vansinniga 170.000 kr och en FZ1:a lika vansinniga 140.000. På FZ1:an motsvarar detta en prishöjning på 16,7 procent.
 

jeoe76

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
Olofström
Hoj
2010 Harley Davidsson nightrod special
Har ni sett prishöjningen på 2010-års modeller ? en R1:a ska kosta vansinniga 170.000 kr och en FZ1:a lika vansinniga 140.000. På FZ1:an motsvarar detta en prishöjning på 16,7 procent.

Då blir det fint andrahandsvärde på våra 08:eek:r och 09:eek:r :D
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Hej There Boys and Girls.
Är det nån här på forumet som har bytt till Öhlins dämpare bak? Jag funderar på att göra det i vinter.Min fråga är om man märker nån markant skillnad på hojen vid lite hårdkörning jämfört med original? Eller vid normal körning också för den delen.Dom är ju inte billiga precis,och är det ingen större skillnad så finns det annat att lägga stålar på...Jag har en FZ-1 ABS-07...Och var kan man i så fall få tag på en sådan till bästa pris?
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
En fråga ang. FZ6N. Har eventuellt en sån på G som jag är sugen på.
Har jag fattat det rätt i att den gjordes i en 78hk version och en 98hk.
(2007:a är det), och att den enda skillnaden är trottelstrypning?
98hk har svart motor och 78 silvrig?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
En fråga ang. FZ6N. Har eventuellt en sån på G som jag är sugen på.
Har jag fattat det rätt i att den gjordes i en 78hk version och en 98hk.
(2007:a är det), och att den enda skillnaden är trottelstrypning?
98hk har svart motor och 78 silvrig?
Den gjordes i tre versioner. fram till 2007 fanns det en version där trottelstrypningen är skillnaden (förutom kaross, ram och motorfärger). Sen kom S2:an 2007 och tillverkades fram till 2008, den har förbättrad sving (eller kanske bara försnyggad), förbättrad insprutning som inte är så ryckig, instrumentpanel från FZ1 (snyggare, bättre), och en annorlunda sadel med två material. Vissa har till ex. två färger också på sadeln.

Jag har för mig att det finns 98 hästars med silvrig motor också, så kolla efter trottelstrypning först, inte på färgerna. Du kanske ska be nån ta en bild på var man kan se strypningen.
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Den gjordes i tre versioner. fram till 2007 fanns det en version där trottelstrypningen är skillnaden (förutom kaross, ram och motorfärger). Sen kom S2:an 2007 och tillverkades fram till 2008, den har förbättrad sving (eller kanske bara försnyggad), förbättrad insprutning som inte är så ryckig, instrumentpanel från FZ1 (snyggare, bättre), och en annorlunda sadel med två material. Vissa har till ex. två färger också på sadeln.

Jag har för mig att det finns 98 hästars med silvrig motor också, så kolla efter trottelstrypning först, inte på färgerna. Du kanske ska be nån ta en bild på var man kan se strypningen.

07-08 med silverfärgad ram har strypning 78hk. Den äldre FZ6an har oxå silverfärgad ram med 98hk. Sen har S2 98hk-modellen som du säger svart ram.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Sammanfattning:

FZ6-N=naken
FZ6-S=kåpa

2004-2006: FZ6-N/S 98hk med både svart och silvrig ram/motor beroende på färgsättning
2006 fanns även FZ6-S med ABS

2007-2008: FZ6-N/S 78hk (gasstopp) med silvrig ram/motor

2007-2010: FZ6-N/S S2 98hk med ABS +en massa små uppdateringar. Hitintills bara svart motor/ram
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Tack för informativa och snabba svar!
Den jag kikat på har silverfärgad ram och den icke försnyggade svingen, samt silvrig motor.
I papprena står det 78 hästar. Så om jag har tur då, så är det med andra ord bara trottelstrypning :D
Jag håller tummarna!
O när jag ändå har er "på tråden": Det är aldrig någon fara att ta bort trottelstrypningen eller? Eller kan det vara skadligt för motorn om man bara gör det, och inget med boxen, eller var nu resten av strypningen sitter?

Sammanfattning:

FZ6-N=naken
FZ6-S=kåpa

2004-2006: FZ6-N/S 98hk med både svart och silvrig ram/motor beroende på färgsättning
2006 fanns även FZ6-S med ABS

2007-2008: FZ6-N/S 78hk (gasstopp) med silvrig ram/motor

2007-2010: FZ6-N/S S2 98hk med ABS +en massa små uppdateringar. Hitintills bara svart motor/ram

Oh, ännu bättre!
Det ÄR med andra ord bara trottelstrypning?
I så fall är det ju :banana
Förhoppningsblis blir det affär idag, så man vill ju vara väl förberedd :)
 
Last edited:

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Tack för informativa och snabba svar!
Den jag kikat på har silverfärgad ram och den icke försnyggade svingen, samt silvrig motor.
I papprena står det 78 hästar. Så om jag har tur då, så är det med andra ord bara trottelstrypning :D
Jag håller tummarna!
O när jag ändå har er "på tråden": Det är aldrig någon fara att ta bort trottelstrypningen eller? Eller kan det vara skadligt för motorn om man bara gör det, och inget med boxen, eller var nu resten av strypningen sitter?



Oh, ännu bättre!
Det ÄR med andra ord bara trottelstrypning?
I så fall är det ju :banana
Förhoppningsblis blir det affär idag, så man vill ju vara väl förberedd :)

Nja, samma princip som trottelstrypning iaf. Är ju insprutning på dessa så där sitter väl ingen trottel.
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Nja, samma princip som trottelstrypning iaf. Är ju insprutning på dessa så där sitter väl ingen trottel.

Haha, näe, det är sant.
Det är jag som är för gammal o använder åldrat språk bara :D

Tack igen allihop för hjälpen!
Motarden som jag ska sälja vägrar av någon anledning starta, men så fort det är fixat så blir det FZ :)
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Kan inte du lägga upp en bild på var strypningen sitter ? Ringa gärna in det med rött om du nu orkar ta bild

Här kommer en bild på strypningen, bocka bort bläcket el såga bort den. Strypningen sitter på vänster sidan under ramen vid tanken.
 

Bifogat

  • DSC02252.JPG
    DSC02252.JPG
    102.8 KB · Visningar: 203

splfz1

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2009
Ort
Wärmland
Hoj
07 yamaha fz1-n
Hej alla fz ägare. vill bara säga hej då ja ä ny i forumet.
Surt att vintern redan är här:mad:
 

Bifogat

  • P7240062.jpg
    P7240062.jpg
    249 KB · Visningar: 196
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top