Yamaha FZ-tråden

Martinfz6

super Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha Fz1-N
Vad använde du för verktyg ? testa med vanlig tång men svårt att komma åt skall man fixa någon böjd variant eller vad hade du ?
Jag tror jag hade en vanlig plattång. Är ju lätt att man böjer hela fästet va nära att göra det. Bästa e nog om man ta av den del som man ska böja.
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
Uppgradering FZ1-N 2008 ?

Skall införskaffa powercommander, slip-on & kn-filter, sen skall den bänkköras för optimering. Någon här som gjort liknande på sin FZ-1 ?

Hur gör man med EXUP-ventilen då man byter till ett slip-on, de som jag sett använder inte EXUPén. Om man kopplar bort den, dyker det upp några felmeddelanden ?

Har kikat lite på Yoshimura´s slip-on, nån som har den eller rekommenderar nåt annat rykrör ? Vill ha en bra look och ett schysst sound & klipp i maskinen.

http://www.yoshimura-rd.com/ps-3127-1184-trc-stainlesscarbon-slip-on.aspx

Sen har jag funderingar kring krashpuckar samt puckar för hjulaxlarna, har ni satt på det på era så man kan får tips om vilka och ev. se bilder hur ni monterat dem ?

Sen måste det ju till nån variant för nummerplåten och bakblinkers.

Tacksam för svar på mina funderingar.

Exupen ryker när du plockar bort orginalburken, låt motorn till den sitta kvar, med sladdarna ikopplade, men ta bort vajrarna :tummenupp

jag har svarta valtermoto puckar på min, passar riktigt bra faktiskt, ang PC på fz1orna så har jag läst 146hk på slangen, dock osäker om det är med helsystem.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Hallå tänkte kolla om det är någon som sitter på en Fz6-N 78HK och har böjt bort gas spärren hur går den efter, är det några nackdelar eller bara fördelar. Hur kom ni åt den smidigast. Tack för svar.

/ Philip

Använde en liten polygriptång. Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så se efter så du inte böjer den så mycket att gasvajern skavs mot när du dra full gas.

En nackdel är att den dricker mer (kanske för man gasar mer:) ). En annan nackdel är att man kan få förhöjd självrisk eller helt bli nekad ersättning om det händer något.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Kommer ihåg att nån frågade om yamahas skylthållare så har äntligen tagit nått kort, det andra som är gjort är:
Leo vince slipon
svarta blinkers
seat cover org yamaha
Kraschpuckar med texten fz6
 

Bifogat

  • S502242.jpg
    S502242.jpg
    235.2 KB · Visningar: 273
  • S502427.jpg
    S502427.jpg
    224.8 KB · Visningar: 298
Last edited:

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Hur fasiken får ni bort avgasknallar genom att justera co??? Provade justera upp 5 steg och det smattrade på lika mkt vid avslag så jag tog upp 5 steg till och smattrade på likadant men tyckte att hojen började tveka när man gick på gasen efter motorbroms... Hojen är std förutom arrow slipon...

STD låg den på CO 1: -5
2: 20
3: 20
4: 2

Tycker vxl-lådan är lite tungjobbad... Är det std på yamaha eller bara det att den är ny och behöver slitas in lite mer?

I övrigt så spinner den ju på fint. Bara det kommer lite sommarvärme hit upp 5 grader är lite småkallt...

EDIT: Är inte själva lådan som är seg märkte jag nu utan kopplingen som verkar vara lite långsam på att koppla ur så den ligger och driver en liten stund så hastigare nedväxlingar blir lite sega... Blir kanske bättre efter service och lite ny olja...
 
Last edited:

M*A*T*E

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
-07 FZ6N S2
Krashpuckar

Tjena

Har letat som fan efter krasch puckar till FZ6-n -07.

Är det någon som vet var man kan få tag i detta?
Om det finns någon som redan monterat på det så
vore det kul att se bilder.
 

Xerxes

Why drink and cry, ride and fly
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
FZ6 S -06 SÅLD. HD FXST -03
Håll ner 'select' + 'reset' samtidigt som du slår på tändningen.
Håll kvar tills det står 'diag' på displayen.
Klicka select för att komma till CO
Håll ner 'select' + 'reset' i ca 2 sekunder för att komma in.
Ääh fan va jobbigt det blev att skriva. Kolla denna länk istället:
http://www.fjr1300.info/howto/co_adjustment.html
Det som skiljer är att vi på fz6 endast har 2 värden att justera eftersom
insprutningen är 'ihopkopplade' så ett värde styr 2 cylindrar medan det
andra styr dom andra 2.

Tror det finns information här på sporthoj också om du söker.

Edit: tanka ner service manualen på denna länk: http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-technical/320-2004-through-2007-manuals-download-here.html

Hallon!

Höjde CO1 4 till 6 o CO2 15 till17, o det blev bättre men inte perfekt. E de nån som har lyckats få det inställt perfekt efter att ha ändrat CO 1 o 2.

Har LeoVince kolfiber med uttagna db-killers. Ska höja 2 steg till på både 1 o 2 imorgon.:D
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
ang PC på fz1orna så har jag läst 146hk på slangen, dock osäker om det är med helsystem.

Bike bänkade ju en fz1 -06 till 146.6hk bara genom att slänga på ett yoshi slipon... Std låg den på 136.8hk...

Sämsta slipon i testet (effektmässigt) var laser hotcam som lämnade 142.8hk...
 
Last edited:

FZ1_Rules

Don´t forget to live!
Gick med
11 May 2008
Ort
Världsmetropolen Holmeja
Hoj
KTM 690 SMC -08
Byta styre...

Min första post här i FZ-tråden då jag idag fick hämtat min blåa FZ1-N 2007 med 150 mil på mätaren...
Akra Carbon slipon, PowerCommander, KN-filter, små diodblinkers och modifierad skylthållare....:tummenupp

Jag säger bara: HELT UNDERBART!!!!!!

Nu till en fråga.
Jag har skaffat ett blått ISL styre som är 800mm brett för ett lite bredare stuk fram.
Problem!!! När jag plockat av originalstyret och försökte montera det nya så räckte inte gasvajrarna till, alltså för korta vid styrutslag åt vänster!:confused:

Ni som bytat styre, fick ni också bytat vajrarna eller finns det möjlighet att använda original?
Snälla hjälp mig då jag vill byta styre så snart som möjligt.

Tack
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Min första post här i FZ-tråden då jag idag fick hämtat min blåa FZ1-N 2007 med 150 mil på mätaren...
Akra Carbon slipon, PowerCommander, KN-filter, små diodblinkers och modifierad skylthållare....:tummenupp

Jag säger bara: HELT UNDERBART!!!!!!

Nu till en fråga.
Jag har skaffat ett blått ISL styre som är 800mm brett för ett lite bredare stuk fram.
Problem!!! När jag plockat av originalstyret och försökte montera det nya så räckte inte gasvajrarna till, alltså för korta vid styrutslag åt vänster!:confused:

Ni som bytat styre, fick ni också bytat vajrarna eller finns det möjlighet att använda original?
Snälla hjälp mig då jag vill byta styre så snart som möjligt.

Tack

Välkommen till FZ1-världen....... Upp med bilder !!

Om di inte hittat på denna sida... kolla in..
http://www.yamahafz1oa.com/forum/index.php

Min FZ1-SA är än så länge orginal men slip-on ligger och väntar... Jag är nöjd med effekten så jag hoppar nog PCIII.... Skall iochförsig till USA om två veckor och där säljs PCIII för $240-250 USD (~1400-1600kr).

Vi syns på vägarna

//cage
 
Last edited:

Dr. Evil

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
uppsala
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
Hej alla!

Jag är helt ny här på sporthoj, och jag ser att jag platsar i det här forumet.
Har nämligen köpt mig en sprojtans ny FZ1-N. :banana
Dock en -06:a men 0 mil och ett bra pris gjorde att det blev köp av denna underbara hoj.
Har beställt en orginal mag-kåpa (abs varianten) som de inte har fått än så jag har inte kunnat hämta ut hojen än. Men blir nog nästa vecka :D
 

Dr. Evil

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
uppsala
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
Det står här i tråden att Bike har bänkat en FZ1:a till "bara" 136 hk...??? :confused:
Och med yoshi närmare den effekt som hojen ska ha enligt Yamaha, dvs 150.
Hur kan det komma sig, någon som har ett bra svar på det? :va
Är det föresten någon som har en länk till det testet? Har försökt att leta utan resultat..

Är det någon här som gjort en bänkning av sin FZ1:a med tex. slip-on + powercomander? Funderar själv på att så småningom göra det.
 

FZ6N-06

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha FZ6 N -06
Hej Alla

Är ny här och har precis köpt en Yamaha FZ6N 2006 vilken jag trivs med väldigt bra. Skulle byta till liten skytlhållare och när jag var halvvägs och tagit bort blinkersen där bar fungerade dom men sen när jag var klar och fått blinkersen samt skylthållaren på plats fungerade blinkerserna inte varken fram eller bak????. Monterade ingen skyltbelysning så den tråden hänger fritt.

Någon som haft liknande problem eller vet hur man kan lösa detta

MVH FZ6 an
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top