Yamaha FZ-tråden

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jag brukar sällan störa mig på omgivningarna i en annonsbild... men det hade nog gynnat annonsören att orka dra ut hojen och stänga porten innan fotograferingen av pärlan :D
//Tobbe

Tycker att FZ1 naturliga skönhet ska väga upp pissiga bilder:) Ska ta nya och göra det lite mer ordentligt tids nog.

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
Någon som vet ifall ABS har varit tillval på FZ1:an genom alla årsmodeller? Verkar finnas en hel del utan..
Funderade även på varför de helt plötsligt började lacka motorerna i silver efter 2007, någon som vet om det bara är "looks" eller om det är någon annan skillnad?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Någon som vet ifall ABS har varit tillval på FZ1:an genom alla årsmodeller? Verkar finnas en hel del utan..
Funderade även på varför de helt plötsligt började lacka motorerna i silver efter 2007, någon som vet om det bara är "looks" eller om det är någon annan skillnad?
Vettefan det där med ABS. Min 07 har det inte, men det verkar som de flesta efter 07 har det. Tillval på 06 och 07 kanske, men standard efter!? Silvriga motorn ser man oftast bara på s-modellen på 06:eek:r tycker jag

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22

Min är en 09 med svart motor utan abs.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Har du inte den svarta sadeln kvar? Testa att ta ett kort med den isf.

Menar verkligen inte att vara dryg eller nedlåtande men jag tror den skulle locka flera köpare med en svart sadel.

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk

Smaken är som baken, själv så tycker jag att den röd/rosa sadeln ger lite karaktär:tungan
Men det är möjligt att du har rätt att den skrämmer bort ev köpare. Men nån svart sadel har jag inte.

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
Smaken är som baken, själv så tycker jag att den röd/rosa sadeln ger lite karaktär:tungan
Men det är möjligt att du har rätt att den skrämmer bort ev köpare. Men nån svart sadel har jag inte.
Självklart är det så :)

Kanske kan finnas för ett par hundringar hos någon mc-skrot.

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Tycker också den röda sadeln är läcker ?
Det som kanske håller den tillbaka lite är bristen på "extrautrustning" såsom slipon mm. Små saker som lätt drar iväg när man köper. Sånt kollade iaf jag efter när jag köpte min. Ju mer godis desto mer intressant för min del

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
:arsele
Tycker också den röda sadeln är läcker ��
Det som kanske håller den tillbaka lite är bristen på "extrautrustning" såsom slipon mm. Små saker som lätt drar iväg när man köper. Sånt kollade iaf jag efter när jag köpte min. Ju mer godis desto mer intressant för min del

Håller med, finns det 2 hojjar som är lika i övrigt så köper man troligen den som har slipon.

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
Vettefan det där med ABS. Min 07 har det inte, men det verkar som de flesta efter 07 har det. Tillval på 06 och 07 kanske, men standard efter!? Silvriga motorn ser man oftast bara på s-modellen på 06:eek:r tycker jag

Finns några 2008-2010 med silvermotor både med och utan ABS på blocket nu. Trodde också att det bara var 2006:eek:r tills jag såg dessa

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Finns några 2008-2010 med silvermotor både med och utan ABS på blocket nu. Trodde också att det bara var 2006:eek:r tills jag såg dessa
Isf har jag inte en blekaste aning hur det ligger till. Däremot har fz1 haft lite olika färgsättningar osv runt om i världen. Min blå tex tror jag aldrig såldes i bla USA

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Så, ecunleashed på plats, luftboxmod med k&n filter, plockad cat, blockad ais, slipon och nerdrevad. Tog första turen igår och herrejösses vad fint den går nu. Gasresponsen är magisk och där är tonvis med mer power mitt i köttbandet. Hojen är mycket roligare att köra. Om du inte redan gjort det, DO IT!

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
Så, ecunleashed på plats, luftboxmod med k&n filter, plockad cat, blockad ais, slipon och nerdrevad. Tog första turen igår och herrejösses vad fint den går nu. Gasresponsen är magisk och där är tonvis med mer power mitt i köttbandet. Hojen är mycket roligare att köra. Om du inte redan gjort det, DO IT!

Kul att det blev bra!

Vad gick kalaset på? Blev det dansken eller nån i USA som fick äran att modda ecu:n?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Kul att det blev bra!

Vad gick kalaset på? Blev det dansken eller nån i USA som fick äran att modda ecu:n?
Nä, höll mig lokalt här i Sverige. Yamahacenter i Helsingborg, ecunleashed mao. Kändes tryggare om nåt skulle hända.
Skicka till USA verkar lite osäkert, och dansken var otrevlig. Yamahacenter har varit kanon med hela processen. Rekommenderas.
4995 kr gick det på.
För övrigt är det jävligt skönt att slippa det konstanta smällandet också efter ais:en är blockad

Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...