tobbeviking
Sporthojsnörd
Jaha, då hänger pärlan i ett garagehörn utan ben vare sig fram eller bak.
Men i slutet av nästa vecka är det förhoppningsvis påfyllt med ny dans i både fram och bakben.
Kan bara konstatera att returbenet fungerade.... kompressionsbenet har tagit tjänstledigt vad det verkar. För oavsett i vilket ändläge jag ställde komprissionsinställningen så var det precis lika effektivt som en cykelpump. Bakändan var även den ett bekymmer.... länkaget var skapligt glapp...Så det är bara till att byta alla nållager där med när man ändå är på G.
När hojen står på finskorna igen så bör det kännas som en ny hoj!
//Tobbe
Hoppas ingen misstycker att jag pratar lite med mig själv här, någon blir kanske glad för infon! Nu har jag kört ett tag med K-techs ventiler i gaffeln. Eller kolvar... verkar som att man benämner dom lite olika. Det är iaf ventilerna som sitter längst ner i gaffelbenen som är utbytta mot K-techs kit som finns att köpa. Det är alltså inte ett helt cartridge kit som också finns till denna gaffeln.
Orginalstöttan i bak beslutade jag tillsammans med Fj-racing att inte göra något åt. Hans rekomendation var istället att köpa en eftermarknadsdämpare. Denna har jag inte bytt ännu, men det ligger på todo-listan att beställa en Nitron R1. Så häcken är fortfarande kass...
Men jösses vilken skillnad det blev med ventilkittet och lite hårdare fjädrar! Det är ju helt plötsligt en hoj man kan svänga med. Förtroendet för framändan har ökat i kvadrat.
Första knix-kursen ( blå för er insatta ) jag körde med moddad gaffel var en enorm aha-upplevelse. Från att ha siktat på spårval så sätter jag nu spåren på ett mycket säkrare sätt och har mycket större marginaler om det är lite ojämt underlag i en böj.
Kan bara rekomenderas!
Återkommer när jag fixat bakänden på hojen!
//Tobbe