Mandelhyndan
Medlem
Jag tog mitt kort förra året och har inte haft ABS på någon av mina bådar hojar jag haft hittills. Blev väl mest en slump att dom jag köpte inte hade det. Hade andra kriterier jag värderade högre vid köp, men finns två exakt likadana där den ena har ABS men den andra inte så hade jag väl tagit med. Har ännu inte idag hamnat i någon situation där jag låst upp hjulen så hårt att jag hade haft hjälp av ABS. Bara att släppa lite på bromsen om det låser.
Angående fz1, köp om du tycker dig vara en ok förare. Man känner sig själv bäst. Är man lite mjäkig och osäker som förare kanske man inte ska gå på 1000cc direkt. Men 600cc "tröttnade" iaf jag på ganska fort efter kortet var taget och suktade efter den där omedelbara kraften som du har på helt annat sätt i en 1000cc. Ger helt enkelt mer spänning i körningen. Men allt är ju som sagt beroende på du är ute efter, ett exakt precisionsvapen eller muskelpaket, typ.
Sen så skiljer det inga 35tkr på fz6 och fz1. En fz1 i bra skick får du för under 50tkr idag. Finns dock många utlagda till rena fantasipriser..
Angående fz1, köp om du tycker dig vara en ok förare. Man känner sig själv bäst. Är man lite mjäkig och osäker som förare kanske man inte ska gå på 1000cc direkt. Men 600cc "tröttnade" iaf jag på ganska fort efter kortet var taget och suktade efter den där omedelbara kraften som du har på helt annat sätt i en 1000cc. Ger helt enkelt mer spänning i körningen. Men allt är ju som sagt beroende på du är ute efter, ett exakt precisionsvapen eller muskelpaket, typ.
Sen så skiljer det inga 35tkr på fz6 och fz1. En fz1 i bra skick får du för under 50tkr idag. Finns dock många utlagda till rena fantasipriser..
Last edited: