Mandelhyndan
Medlem
Din kreativitet är imponerande Arn ????
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Hehe, hittade faktiskt en bild på ett forum där någon hade försökt göra samma sakDin kreativitet är imponerande Arn ????
Uppdaterar mitt ABS problem lite, och hoppas på att nån kanske kan ha någon ide...
När man åkt lite så tänds ABS lampan, när jag kollade felkoden så är det fel 11 och 12, vilket verkar vara att styrenheten inte får någon kontakt med sensorerna.
Jag mätte kabeln från boxen ner till kopplingen under tanken, och det verkar inte vara några fel där.
När jag däremot ohm mätte sensorerna så fick jag ett värde på typ 7 Mega ohm, tycker inte det känns helt rätt? Eller det kanske skall vara så.
Men det jag funderar på om det är någon idé att byta dem?
Det som också är lite konstigt är att lampan tänds inte direkt när man startar, utan när man åkt en bit.
Testade att låsa bakbromsen och då kändes det som ABS'en fungerade, vet inte riktigt hur det brukar kännas. Så det kanske inte är sensorerna som är trasiga iallafall.
Tyvärr inte med m8. Testade med m6 men då började det flexa när man ställde på dämparen lite. Ska förmodligen fräsa fram ett fäste i alu när jag fått till det provisoriska fästet så jag vet alla mått.Hunnit testa den med styrdämparen ännu?
Funktion före form, alltid ????Inte så snyggt men funktionellt.
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Det borde stämma. Tappade ur min kylare för några veckor sen (fz1) och den var grön.Någon som vet vilken typ av kylarvätska man häller i en FZ6 från 2008?
Har för mig att den var grönaktig. Kan det stämma?
Någon som vet vilken typ av kylarvätska man häller i en FZ6 från 2008?
Har för mig att den var grönaktig. Kan det stämma?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|