Yamaha FZ-tråden

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
65 vid inbyte låter riktigt vettigt. Jag vände mig till säkert 5 olika firmor och blev erbjuden runt 60 överallt. Jag lade ut min för 79 och sen 72, den låg ute i ca 4 månader men fick bara ett par mail. Det bästa erbjudandet jag fick var 67 och jag tänkte först att jag aldrig skulle släppa den för det. Sen kom drömhojen ut (gsxr 1000 2009) och jag blev desperat så jag släppte hojen för 67. Ångrar det fortfarande då jag satt så satans illa på gixxern, kunde inte åka mer än ett par mil utan att få kramper och smärta i axlar mm. Så nej det var inte ett bra beslut men jag försökte som sagt länge innan jag släppte den. Hoppas du hittar en köpare. :)

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk

Tjena! Ursäkta om jag kapar inlägget men jag står mellan just dessa två hojar. Var och kollade på en 2009 Gixx 1000 i Torsdags och har tänkt ner till Umeå och kolla på en FZ1-N till veckan.

Jag inbillar mig att jag kommer köra lugnare på FZ1an men jag tvivlar, kanske köra mindre fort :) FZ1an har mer utrustning också. Öhlinare, system verkar sitta växelindikator osv.

Hur lång är du Arn87? Jag är 191 och oroar mig lite över körställningen på Gixxern också.

En annan fråga: Är det nån skillnad på årsmodellerna? Finns 2006or ute bra mycket billigare än 2010an på Northbike, nu har den iof ABS och det gillar jag:)

Last edited:

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
Tjena! Ursäkta om jag kapar inlägget men jag står mellan just dessa två hojar. Var och kollade på en 2009 Gixx 1000 i Torsdags och har tänkt ner till Umeå och kolla på en FZ1-N till veckan.

Jag inbillar mig att jag kommer köra lugnare på FZ1an men jag tvivlar, kanske köra mindre fort :) FZ1an har mer utrustning också. Öhlinare, system verkar sitta växelindikator osv.

Hur lång är du Arn87? Jag är 191 och oroar mig lite över körställningen på Gixxern också.

En annan fråga: Är det nån skillnad på årsmodellerna? Finns 2006or ute bra mycket billigare än 2010an på Northbike, nu har den iof ABS och det gillar jag:)
Jag är bra mycket kortare,177cm. Det är inte mycket som skiljer dom tidigare mot dom senare men ECU:n i 2006 framförallt har tydligen problem med känsligheten på gasen. Det kan hacka till i motorgången vid av och påslag. Problemet försvinner vid en flashning så inget stort problem egentligen och alla upplever det inte heller. Yamaha fixade successivt problemet genom årsmodellerna.

Last edited:

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11

Som Arn sa, ecu-ändringar mest. 2010 gjordes tydligen också en sista förbättring av den som ska varit bra, men som sagt, en flashning gör susen.
Färgändringar och små kosmetiska förändringar har gjorts går genom åren med.

Vettefan om man kör så mycket lugnare på en fz1 än supersport, visst man 300km/h bombar inte till höger och vänster, men min får definitivt känna på livet, vilket dessa klarar utan en endaste protest ????

Jag är också normallång, 178cm, och körställningen är ganska framåtlutad jämfört med många av dagens nakenhojar, men gillar det. Brett och gött styre. Efter en sådär 3 timmar i sadeln blir man lite öm med. Ganska fast sadel

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Last edited:

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
2004 XT660R
Som Arn sa, ecu-ändringar mest. 2010 gjordes tydligen också en sista förbättring av den som ska varit bra, men som sagt, en flashning gör susen.
Färgändringar och små kosmetiska förändringar har gjorts går genom åren med.

Vettefan om man kör så mycket lugnare på en fz1 än supersport, visst man 300km/h bombar inte till höger och vänster, men min får definitivt känna på livet, vilket dessa klarar utan en endaste protest ????

Jag är också normallång, 178cm, och körställningen är ganska framåtlutad jämfört med många av dagens nakenhojar, men gillar det. Brett och gött styre. Efter en sådär 3 timmar i sadeln blir man lite öm med. Ganska fast sadel

Coolt, tack! Så om man spenderar 45k på en -06 istället för 70k på en -10 där endast ABS i princip är skillnaden så får man lite mer cash över till roliga prylar :)

Tack som fasen för svaren!

/
Stefan:banana

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Coolt, tack! Så om man spenderar 45k på en -06 istället för 70k på en -10 där endast ABS i princip är skillnaden så får man lite mer cash över till roliga prylar :)

/
Du kan få min 2011 för 70", gott om lull-lull på. Men visst, det är inget sportchassi, däremot sitter man helt perfekt och kan köra längre turer också.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11

/
Lite exakt så ja. Ecu-flash som sagt gör underverk på den, framförallt om du går på dom tidigaste modellerna. Sen finns det massa andra mods du bör göra med, men en sak i taget kanske :)

Weebl

Medlem
Gick med
11 Sep 2016
Hoj
2007, Yamaha, FZ1 SA
Ni som varit med i matchen lite längre, när börjar annonserna ramla in igen? Nu är det mest butiker som tar bort den gamla annonsen och sätter in ny.

Är på jakt efter en FZ1 SA för en rimlig peng.

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
Ni som varit med i matchen lite längre, när börjar annonserna ramla in igen? Nu är det mest butiker som tar bort den gamla annonsen och sätter in ny.

Just SA brukar det vara tunt med hela säsongen och speciellt om man vil ha svart motor ihop med någon snygg färg...

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N

Ligger ju en 2006:a ute för 49.900. Röd och svart motor. Har själv vart sugen på att byta till den. Skulle vilja testa halvkåpa. :)

Weebl

Medlem
Gick med
11 Sep 2016
Hoj
2007, Yamaha, FZ1 SA
Just SA brukar det vara tunt med hela säsongen och 8speciellt om man vil ha svart motor ihop med någon snygg färg...

Typiskt. Jag hade ju span på en i somras som uppenbarligen var ett klipp. -07 SA 2200mil med massa lullull för 48k.

Javaguru hade väl en att sälja?

Japp, men över min prisklass och den näst sista färgen jag hade valt.

Weebl

Medlem
Gick med
11 Sep 2016
Hoj
2007, Yamaha, FZ1 SA
Jag vill ha ABS. Både den röde 06an och 08an för 49,9 är utan vad jag kan se. Sedan är ju röd den fulaste färgen...

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
Jag vill ha ABS. Både den röde 06an och 08an för 49,9 är utan vad jag kan se. Sedan är ju röd den fulaste färgen...
Ah okej, men det kommer säkert ut några fler snart. Det tråkiga är att de flesta s/sa är med silvrig motor. Därför gav jag förslag på den röda men hatar du röd är det ju inget att ha såklart.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ligger ju en 2006:a ute för 49.900. Röd och svart motor. Har själv vart sugen på att byta till den. Skulle vilja testa halvkåpa. :)

En fz1s med Copperdawgs speedscreen, eller vad fan den heter, är ju riktigt jävla läcker och får det att rycka lite i baguetten. Men kåpa och ABS också lägger på en sådär 15kg, inte allt för oväsentligt i sammanhanget ????

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Hoj
Yamaha FZ1 N
En fz1s med Copperdawgs speedscreen, eller vad fan den heter, är ju riktigt jävla läcker och får det att rycka lite i baguetten. Men kåpa och ABS också lägger på en sådär 15kg, inte allt för oväsentligt i sammanhanget ????

Ja så heter den men jag vill ha speedscreen 2 isf, (Transparent ruta). Abs är inget jag behöver men halvkåpan väger säkert några kg. Samtidigt borde ju S med speedsceen ha bättre aerodynamik än N. Men i vilket fall har jag gjort för mycket med min för att byta.

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ja så heter den men jag vill ha speedscreen 2 isf, (Transparent ruta). Abs är inget jag behöver men halvkåpan väger säkert några kg. Samtidigt borde ju S med speedsceen ha bättre aerodynamik än N. Men i vilket fall har jag gjort för mycket med min för att byta.

Du kanske kan konvertera din då? Många som gör det omvända iaf, från halvkåpa till naket.
Finns ju annars schyssta små rutor till våran med. Puig har några läckra. Funderat lite på det själv

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...