en anledning till vire är att man slipper problem med luft i hydraliken och läckande packboxar.
Sedan är det jaffla hårt efter som alla racing FZR´r och YZF'er har det.
man kan Köpa nytt handtag på Biltema...
det borde finnas någon som har en ritning på den.
om slaget ska vara 2-3mm hur lång ska armen var?
Armen är väl cirka 70mm lång skulle jag tro, men det är såklart också viktigt att ha tryckstången på rätt plats. Inte för långt ut på armen och inte för nära armens fäste heller.
Om du kollar på bilden så ser du också att man kan flytta wiren neråt, gör man det så kommer dragläget bli lite knepigare att kontrollera eftersom då tryckstången kommer röra sig längre. Dessutom blir kopplingen trögare att använda.
Har man wiren fäst långt ut på armen så blir det mer hävkraft och man kan enklare kontrollera dragläget, dock så särar sig lamellerna då lite mindre, och och man vill nog (såvida man inte känner sig säker på sin sak) att lamellerna ska sära på sig ungefär så mycket som de gör på en originalhoj.
Lite mindre kan man dock säkerligen leva med. 2mm tryckstångsrörelse vid fullt frikopplat läge ska nog funka utan några missöden.
EDIT: Det hade förövrigt varit bra om man byggde kopplingsarmen så att det går att ställa in den. Den på bilden har inga inställningsmöjligheter förutom wirens placering, så enda man kan ställa är wiren uppe vid kopplingshandtaget, och den vill man helst inte behöva skruva ut för långt då det är jävla massa belastning på den.
Så sätt en bra skruv på kopplingsarmen (jag hade satt den med skruvskallen mot tyckstången) så du kan ställa in den så den inte glappar som fan innan den når tryckstången. Man måste dock ha pyttelite slack på den, för om den är ställd så att den precis tangerar tryckstången, då kan kopplingen börja slira när den värms upp.