Yamaha FZR-tråden

Asurat

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6N ´09
Tänkte fråga vilken färg på skinnställ och annan utrustning som passar bäst till en FZR 600 vit/röd? Finns ju allt möjligt, svart, svart/röd osv. Vad tycker ni skulle passa bäst? :hojraket Sen känns en fzr 600 som en lagom hoj att "börja med" och lära sig grunderna på och köra med i några år. Också ett plus för veteranförsäkring :)
 
Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
FZR 1000 Fighter

Hej alla glada !!

Gick och köpte på mig en FZR Fighter idag :tummenupp
91:a med nästan 8000 mil på mätaren :gnissla

Tänkte ha den å köra gata med så kan jag ha R6:an till bara bana, FZR:en kostar ju lika mkt i inköp som försäkringen en sesång för R6:an :gnissla

Lite ombyggd med bakdel från en R1 ??
V&H slipon
En hemsk kåpa om innehåller org instrument och lampa som jag måste göra något åt...

någon som kännerigen den gamla stackaren kanske ?? :banana

Dricker lite olja, men det är väl std...
Vad är det som vanligast är boven ? kolvringar eller ventiler ?
Drivpaketet är tok slut med, så det måste bytas innan nästa sesång !

Har läst lite om strypningar, hur försäkrar jag mig om att sådant hemskt inte finns :D

Lite sugen på att sätta dit en "mage"...

Hur får jag lättast dit bobiner bak till depåstödet ?
inga färdiga hål :gråta
bara att borra upp, gänga och köra genomgående med kontramutter eller ?

någon annan std mod man "måste göra" eller e de bara tanka olja å va gla ?? :tungan

Den går ojämnt och rycker under 2500 rpm, hur kollar jag Exupen ?
och känns ärligt ganska trött efter en lång runda idag, förgasarsyncning kanske ??

Kopplingen hugger till som fan ibland när man slirar ut från dragläget, kopplingen och lådan skall vara ny renoverade iår. luft i hydrauliken ?
 

Bifogat

  • DSC00126.jpg
    DSC00126.jpg
    198.6 KB · Visningar: 96
  • DSC00128.jpg
    DSC00128.jpg
    190.7 KB · Visningar: 90
Last edited:

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Pennybridge
Hoj
-93 Yamaha FZR
Ser fin ut förutom fram kåpan,
vad är det för gaffel som sitter på?

min rycker också lite när man kör under 30km/h
att den känns trött kan ju tänkas vara för att du har en r6a som närmsta referens?

:D
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Ser fin ut förutom fram kåpan,
vad är det för gaffel som sitter på?

min rycker också lite när man kör under 30km/h
att den känns trött kan ju tänkas vara för att du har en r6a som närmsta referens?

:D

min luktar olja när man startar, samt när man pressar den mot slutet av registert :näsblod

idag hittade jag 2 saker som kan vara orsaker till att den inte går riktigt 100....
1:
exupen kan man kasta omkring lite hur som med handen, ena vajern är av....
2:
luftfilterboxen fitter inte fast, inte ens runt förgasarna....
detta upptäcktes jag prevcis när vi mekat klart med annat..

bytte kopplingsvätskan, den gamla var INTE vacker...
detta i hopp om att rycken i deragläget skulle försvinna...
blev lite bättre tycker jag, MEN känns som att den inte kopplar ur 100, lite trögare att få i växlarna....

gaffeln, e inte den original ?
sittter väl USD på 90->
bromspumpen ser inte orginal ut dock, eftersom jag har gjuten behållare till kopplingen och lös plastbehållare till bromsen, likadan pump som på polarens Suka TLR föresten, kan det stämma ??
 

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
@VW uber alles.

Det med wiren yttrar sig eg inte.
Du märker det enklast genom att haka loss den nere vid maskin å därefter manuellt skjuta den fram å tillbaka.
Om motståndet e ngt annat än rimligt kan du förutsätta att wiren rostat inne i höljet.

Inga märkvärdigheter eg.
Mät så att ingen av lamellerna e under fabriks spec på 2.8mm i tjocklek.
Ta sen samtliga stål å "ruffa till dem" med grov smärgelduk-under förutsättning att de inte visar tecken på att vara blånerade eller slagna.
Annars e det rätt upp å ner det jag beskriver ovan.
Om det med millimetern jag svarva av stolparna gav ngt...ptja..u tell me,men kopplingen vart iaf 100% när allt var gjort.
Mjuk,smidig å enkel.
Frisk MC olja e en självklarhet.

Om den e svårstartad varm skulle jag gissa på att du inte behöver choka ngt speciellt mkt kall heller?
Min kvalificerade gissning e att det SÄKERT är förgasar relaterat.
Det gäller fö inte bara din motor,utan även för dem som upplever sin fizzer ryckig i låga farter.
Fact of life,å inse först som sist att en hoj som var ryckig ny kanske inte direkt var så lättsåld om vi säger så.
Mao...ngt e fel,å med största säkerhet e det förgasarbryggan som behöver ses över(ink tank,filter osv)
Våra hojar e ju trots allt inte nya direkt.

Återigen kommer vi alltså in på det med ordning å reda på fuggarna.
Det e vanligt som sagt att små passager i dem slår igen,å därför anser iaf jag att man rent rutin/service mässigt bör gå igenom dem.
Då nålventilerna i dem är belagda med Viton orginal e dessa INTE något som slits som på gamla hojar med ren mässing i dessa.
Snarare som sagt bara att hålla rent.
Med tiden slits naturligtvis nål å munstycke,men om den i första hand e svårtstartad skulle jag kikat på att rengöra fuggarna MYCKET nogrannt med efterföljande synkning samt justering av tomgångsbränsle.
I min erfarenhet e det ovanligt att de justerbara nålarna för tomgångsbränsle behöver ut mer än 3 varv från anslag,å normalt klarar man sig runt 1.5 varv.
Men...motorn bestämmer det.
Man justerar helt enkelt bränslet för respektive cylinder till den dör(snålt)åsså ut därifrån.
En EGT kan vara av värde där.
(Avgastemp mätare)

Fö.
Den som lurade på gaffel mm för bana på en orginal fizzer.
Nej.
Absolut nej.
Det e ALLT för mjuka grejer för den typen av övningar.
Å andra sidan e dessa hojarna billiga,å att slänga ut ngr spänn på tex ett goldkit til framvagnen å en frisk dämpare bak e knappast världens ände med räjsmått mätt.

Men.
Återigen.
Att åka bana med tex en orginalgaffel på en fizzer-inte en chans.
Snarast e det väl den bristen som gör tex en 600 mer till en sporttourer idag än ren sport.
Mao,ganska enkelt att åtgärda å iom att hojarna e "utgågna" inte allt för dyrt att hantera.
Ett jobb jag planerat göra själv i vinter.

P-son.

Det med 2.
Standard Fizzer.
Orginal insugstrattarna i gummi kroknar med åren.
Ett tips-som nödlösning.
Ta väck allt som hör till.
Såga 4 SMÅ spår i flänsarna på trattarna där de skall gå över förgasarhalsarna.
Dra fast dem igen med orginalklämmorna.
Addera lim i någon form till springorna som bildats(typ byggande PU lim lr liknande i SMÅ mängder)
Låt härda.

Ta nu ur filterinsatsen ur burken å trä på burken samtidigt som du hjälper till invändigt med ena handen genom hålet för filtret.
Jobber suger kal ekorre,men e mig veterligen enda sättet bortsett från att handla nya insugstrattar.

På det med 1.
Maskinerna med EXUP e direkt beroende av att systemet skall funka om man har orginalbestyckning osv för att du inte skall tappa en helvetes massa effekt å moment.
 
Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro


:tummenupp

Förstod att det var något galet ju :)
efter att ha hittat 2786543 trådar om trasig EXUP när jag sökte så insåg jag att denna måste lagas omedelbums med :tungan

tack för tipset om trattarna !! :tummenupp

kanske hinner kika på det i helgen, imorgon e de knutstorp med R6:an :banana

Jag har lite FZR 1000-delar till salu. Hör av er i mail eller PM. Köparen får täcka frakten.
Först ut har vi ett oanvänt kåpset i glasfiber från Sebimoto (FZR 1000, 1991). Settet består av tre delar. Toppkåpan har tyvärr fått dom två yttre stagen avbrutna, men dom ingår så det skall inte vara någon större operation att laga.

prisidé på glasfibern ?? :gnissla
 
Last edited:

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jag har en kille som verkar vara intresserad av sebimoto-bitarna. Men om han inte vill ha den så är det till salu för 700kr plus fraktkostnaden.
Har kvar originalkåpsidan och originalljuddämparen om någon annan är sugen.

:tummenupp

Förstod att det var något galet ju :)
efter att ha hittat 2786543 trådar om trasig EXUP när jag sökte så insåg jag att denna måste lagas omedelbums med :tungan

tack för tipset om trattarna !! :tummenupp

kanske hinner kika på det i helgen, imorgon e de knutstorp med R6:an :banana



prisidé på glasfibern ?? :gnissla
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Jag har en kille som verkar vara intresserad av sebimoto-bitarna. Men om han inte vill ha den så är det till salu för 700kr plus fraktkostnaden.
Har kvar originalkåpsidan och originalljuddämparen om någon annan är sugen.

fint, hör av dig om det finns kvar sen, jag har inte brått och sitter i nöd.
Det får ta den tid de tar....

(borde väl eg inte hadla på mig mer grejor eg heller för den delen.... :gnissla)
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Hej alla glada !!

Gick och köpte på mig en FZR Fighter idag :tummenupp
91:a med nästan 8000 mil på mätaren :gnissla

Tänkte ha den å köra gata med så kan jag ha R6:an till bara bana, FZR:en kostar ju lika mkt i inköp som försäkringen en sesång för R6:an :gnissla



Lite ombyggd med bakdel från en R1 ??
V&H slipon
En hemsk kåpa om innehåller org instrument och lampa som jag måste göra något åt...

någon som kännerigen den gamla stackaren kanske ?? :banana

Dricker lite olja, men det är väl std...


Vad är det som vanligast är boven ? kolvringar eller ventiler ?
Drivpaketet är tok slut med, så det måste bytas innan nästa sesång !

Har läst lite om strypningar, hur försäkrar jag mig om att sådant hemskt inte finns :D

Lite sugen på att sätta dit en "mage"...

Hur får jag lättast dit bobiner bak till depåstödet ?
inga färdiga hål :gråta
bara att borra upp, gänga och köra genomgående med kontramutter eller ?

någon annan std mod man "måste göra" eller e de bara tanka olja å va gla ?? :tungan

Den går ojämnt och rycker under 2500 rpm, hur kollar jag Exupen ?
och känns ärligt ganska trött efter en lång runda idag, förgasarsyncning kanske ??

Kopplingen hugger till som fan ibland när man slirar ut från dragläget, kopplingen och lådan skall vara ny renoverade iår. luft i hydrauliken ?

Har en 91a som dricker bra med olja också men hittar inget som är fel på den, den gör nog bara så verkar det som, fick ventilerna shimsade för 2 år sen och då försvann alla startproblem osv och sen har den bara ångat på, 6000 mil på mätaren men inga problem.
 

Rocklin

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Boden
Hoj
-03, Honda Hornet 900
Hej alla glada !!

Gick och köpte på mig en FZR Fighter idag :tummenupp
91:a med nästan 8000 mil på mätaren :gnissla

Tänkte ha den å köra gata med så kan jag ha R6:an till bara bana, FZR:en kostar ju lika mkt i inköp som försäkringen en sesång för R6:an :gnissla

Lite ombyggd med bakdel från en R1 ??
V&H slipon
En hemsk kåpa om innehåller org instrument och lampa som jag måste göra något åt...

någon som kännerigen den gamla stackaren kanske ?? :banana

Dricker lite olja, men det är väl std...
Vad är det som vanligast är boven ? kolvringar eller ventiler ?
Drivpaketet är tok slut med, så det måste bytas innan nästa sesång !

Har läst lite om strypningar, hur försäkrar jag mig om att sådant hemskt inte finns :D

Lite sugen på att sätta dit en "mage"...

Hur får jag lättast dit bobiner bak till depåstödet ?
inga färdiga hål :gråta
bara att borra upp, gänga och köra genomgående med kontramutter eller ?

någon annan std mod man "måste göra" eller e de bara tanka olja å va gla ?? :tungan

Den går ojämnt och rycker under 2500 rpm, hur kollar jag Exupen ?
och känns ärligt ganska trött efter en lång runda idag, förgasarsyncning kanske ??

Kopplingen hugger till som fan ibland när man slirar ut från dragläget, kopplingen och lådan skall vara ny renoverade iår. luft i hydrauliken ?

Trött? Hade en sån här förr i tiden, en 88årsm om jag inte minns fel, den var hysteriskt bra att åka med. Svarade blixtsnabbt på gasen och ritade svartstreck mest hela tiden. Är troligen nåt tokigt med din om den känns trött. Men däremot kan jag hålla med om att den var skum på låga varv. Som om alla kuggar i lådan var nedslitna nån procent och gjorde så att det ryckte framåt och bakåt konstant i låga farter. Jag testade byta ryckutjämnare men det var ingen skillnad. Testade byta drivet och ingen skillnad där heller. Så lådorna var nog lite av en svaghet kanske. Men man lärde sig att kompensera det där till slut med koppling och varvtal och sånt. Bara lite halvstörigt.
Råkade även ut för trasig generator, grymt irriterande då en orginal hade kostat 9000. Men som tur var fanns det begat.
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Fått lite tid i garaget idag.
rivit isär lite för att veta hur mkt delar jag behöver....

en exup wire inkl hölje hade gett upp.
var hittar jag en ny til hyffsat pris ?
1. båda exup wirena är lika dana va ?

luftfilterboxen gick inte att få på plats trots modden som det tipsades om.
prova t.om med en lös tratt som jag slet loss från burken.
har krympt/hårdnat alldeles för mkt för att kunna fästas. tyvärr

2. hur kinkig blir den om jag smäller dit 4 st öppna filter direkt på fuggarna utan tratt-längderna ?
kommer den att gå hyffsat utan

3. Såg att bromspumpen är exact likadan som på min R6:a (hantaget överflyttat), 5/8" pump, ogrginal ?
har 4-kolvs sumitomo ok som precis går att få ut genomfälgen med lätt anläggning, är det orginal grejor ?

4. på bild 1-2 ser allt ok ut ?

5. denna slangen, med backventil låg löst, är det orginal avluftning till batteriet, har ett gel-batteri nu, så jag kan fimpa den ??
 

Bifogat

  • 20100819135.jpg
    20100819135.jpg
    242.9 KB · Visningar: 545
  • 20100819136.jpg
    20100819136.jpg
    238.8 KB · Visningar: 188
  • 20100819137.jpg
    20100819137.jpg
    225.8 KB · Visningar: 362

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Pennybridge
Hoj
-93 Yamaha FZR
Din gaffel är inte orginal, fzr 600 har inte USD gaffel. Bra för dig med andra ord:D

Angående insugsgummina, så funkar det att koka dom, lr rätta sagt värma upp dom rejält i en kastrull med vatten, jag fick det att funka på min. har fungerat hela säsongen. är lite sugen på att göra fighter av min med. men blir sjukt fult om man inte byter bakdel då, så jag drar mig lite för det. Är bakramen utbytt på din? kapad?

Kopplingsvätska? har du hydralisk koppling?
 
Last edited:

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Din gaffel är inte orginal, fzr 600 har inte USD gaffel. Bra för dig med andra ord:D

Angående insugsgummina, så funkar det att koka dom, lr rätta sagt värma upp dom rejält i en kastrull med vatten, jag fick det att funka på min. har fungerat hela säsongen. är lite sugen på att göra fighter av min med. men blir sjukt fult om man inte byter bakdel då, så jag drar mig lite för det. Är bakramen utbytt på din? kapad?

Kopplingsvätska? har du hydralisk koppling?

Tror ff att min gaffel är orginal, min är ingen 600, det har jag aldrig påstått.... (läs överskriften till mitt första inlägg :tungan)

Skall prova koka lite då kanske.

ja, jag har hydraulisk koppling, det är garanterat orginal....

korrekt med antagandet att bakramen är hemmabyggd.

1,5 m fyrkantsprofil skulle jag uppskatta det till kanske, och ett par mysiga timmar med svetsen och måttband i garaget :tummenupp
 
Last edited:

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Pennybridge
Hoj
-93 Yamaha FZR
haha, sorry läste 600, helt fel av mig.
kollade lite för snabbt för mitt eget bästa.

Men kokningen fungerade bra för mig, har sett att folk kör med individuella luftfilter på förgasarbryggan, dock med annan bestyckning. Finns folk som kan det det i detalj på www.fzronline.com
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
litet mekpass idag, fick igång hastighetsmätaren, någon klant hade klämt ner plåt-piggarna i fälgen då de varit oaktsamma vid montering av snäckan/framhjulet.

fick liv i exup-ventilen igen med.
avböjde orginalvajrar för drygt 700:- st och 2v väntetid...
ett universal cykel-bromswire-set från biltema gjorde susen, lite av orginalkabeln kapades av och återanvändes :tummenupp
kostnad 99:- och en timmes jobb :tummenupp

slet bort luftborken som ju inte satt på plats som den skulle ändå, fäste lite strumpor över förgasarna i väntan på andra luftfilter.

en kort provtur utanför garaget och jag tyckte att det den gick betydligt bättre, inga tendenser till ryck vid låga varv längre :tummenupp

blir en betydligt längre runda imorgon som får tala om hur det håller ihop :D
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Jag hitta en lista på hojar som har samma bromsskiva fram som FZR 1000.

och enligt denna bild så verkar det som om nyare brembo ok passar?
340FourCalipers04.jpg


Kan vara bra att dubbel kolla om köp blir aktuellt.

List of Bikes with 320mm rotors and 80mm 6 bolt circle

APRILIA AF 1 FUTURA 125 1990-1992
APRILIA RS 125 2006-2008
APRILIA RS EXTREMA REPLICA 125 1993-2005
APRILIA PEGASO FACTORY 660 2005-2007
APRILIA PEGASO STRADA 660 2005-2007
APRILIA PEGASO TRAIL 660 2005-2007
APRILIA SHIVER 750 2007-2008
APRILIA MANA 850 2007-2008
APRILIA RSV - SP 1000 1998-2000
APRILIA RSV - SP 1000 2001-2004
APRILIA RSV R 1000 1998-2000
APRILIA RSV R 1000 2001-2004
APRILIA RSV R FACTORY 1000 2004-2008
APRILIA SL FALCO / R 1000 2000-2004
APRILIA TUONO R 1000 2006-2007
APRILIA TUONO R FACTORY 1000 2006-2008
BENELLI TORNADO LE 900 2002-2003
BENELLI TORNADO RS 900 2004-2005
BENELLI TORNADO TRE 900 2003
BENELLI TNT CAFE' RACER 1130 2006-2008
BENELLI TNT SPORT 1130 2006
BENELLI TNT TITANIUM 1130 2005-2006
BENELLI TORNADO TRE 1130 2007-2008
BIMOTA V-DUE 500 1997>
BIMOTA YB9 SRI 600 1996-1999
BIMOTA SUPERMONO 650 1995-1996
BIMOTA SUPERMONO BIPOSTO 650 1996-1997
BIMOTA DB 2 SR EDIZIONE FINALE 900 1997-1998
BIMOTA MANTRA DB3 900 1995-1998
BIMOTA DB 4 904 1998-1999
BIMOTA DB4 I.E. 904 2000>
BIMOTA SB 8 K 1000 2000-2004
BIMOTA SB 8 K 1000 2005>
BIMOTA SB 8 R 1000 1997-1999
CAGIVA MITO EURO 2 125 2004-2006
CAGIVA MITO EV 125 1994-1999
CAGIVA MITO EV 6 speed 125 1999-2000
CAGIVA N1 PLANET 125 1998-2003
CAGIVA RAPTOR 125 2004
CAGIVA SUPERCITY 125 1997-1999
CAGIVA RIVER 500 1995-1998
CAGIVA RIVER 500 1999
DUCATI MONSTER 400 2005-2008
DUCATI MONSTER 600 1993-1999
DUCATI MONSTER 600 2000-2001
DUCATI SUPERSPORT 600 1994-2001
DUCATI MONSTER 620 2002-2005
DUCATI MONSTER DARK 620 2005
DUCATI SPORT 620 2003
DUCATI MONSTER 695 2007
DUCATI 748 748 1999-2002
DUCATI MONSTER 750 1996-2002
DUCATI SPORT 750 1974-1976
DUCATI SUPERSPORT 750 1999-2002
DUCATI SPORT 800 2003
DUCATI SUPERSPORT 800 2003-2004
DUCATI SUPERSPORT 800 2005-2007
DUCATI 851 BIPOSTO 851 1991-1992
DUCATI SPORT 851 1990
DUCATI 888 888 1993-1995
DUCATI MH EVOLUZIONE 900 2001-2002
DUCATI MONSTER 900 1993-1999
DUCATI MONSTER 900 2000-2002
DUCATI SUPERSPORT 900 1992-1997
DUCATI SUPERSPORT 900 1998-2002
DUCATI 916 BIPOSTO / STRADA / SP / SENNA 916 1994-1998
DUCATI 916 SPS 916 1997
DUCATI 996 996 1999-2001
DUCATI 998 998 2002-2003
DUCATI SPORT CLASSIC PAUL SMART 1000 2006
DUCATI ST3 1000 2005-2007
DUCATI SUPERSPORT 1000 2003-2006
GILERA GFR 125 1993-1994
KTM SUPERDUKE 990 2005
LAVERDA GHOST 650 1996-1997
LAVERDA GHOST 650 1998>
LAVERDA SPORT 650 1995-1997
LAVERDA SPORT 650 1998-2002
LAVERDA STRIKE 750 1998-1999
MOTO GUZZI BREVA 750 2004-2005
MOTO GUZZI NEVADA CLASSIC 750 2002-2005
MOTO GUZZI DAYTONA 1000 1991-1994
MOTO GUZZI DAYTONA RACING 1000 1996>
MOTO GUZZI BREVA 1100 2005-2006
MOTO GUZZI CALIFORNIA EV SPECIAL 1100 1997-1998
MOTO GUZZI CALIFORNIA EV SPECIAL 1100 1999-2000
MOTO GUZZI CALIFORNIA EV TOURING 1100 2003-2005
MOTO GUZZI CALIFORNIA JACKAL 1100 2000>
MOTO GUZZI CALIFORNIA STONE 1100 2002-2005
MOTO GUZZI CALIFORNIA TITANIUM 1100 2003-2005
MOTO GUZZI GRISO 1100 2006
MOTO GUZZI SPORT 1100 1996-1999
MOTO GUZZI V10 CENTAURO / GT 1100 1997-1999
MOTO GUZZI V11 CAFE' SPORT BALLABIO 1100 2003-2005
MOTO GUZZI V11 COPPA ITALIA 1100 2003-2004
MOTO GUZZI V11 COPPA ITALIA 1100 2005
MOTO GUZZI V11 LE MANS SPORT-NAKED 1100 2002-2005
MOTO GUZZI V11 LE MANS-NAKED 1100 2001-2002
MOTO GUZZI V11 SPORT 1100 1999-2000
MOTO GUZZI V11 SPORT 1100 2001
MOTO MORINI 9 1/2 1200 2007
MOTO MORINI CORSARO 1200 2006-2007
YAMAHA DTR 125 1989-1991
YAMAHA TZR 125 1999>
YAMAHA TZR R 125 1992-1998
YAMAHA FZX-ZEAL 250 1993>
YAMAHA TDR 250 1987-1992
YAMAHA TZ GP 250 1996-1997
YAMAHA TZR 250 1989-1992
YAMAHA SRX 400 1991-1995
YAMAHA SRX 400 1996>
YAMAHA SZR 660 1996>
YAMAHA FZR 1000 1989-1991
YAMAHA FZR 1000 1992-1993
YAMAHA FZR GENESIS 1000 1987-1989
YAMAHA XJR 1200 1995>
YAMAHA XJR 1300 1998
 
Last edited:

1KFizzer

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
FZR 1000 Exup 1990
FZR Försäkring

Köpte en FZR 1000 Exup från 1990 för några veckor sen i fint skick,
fick förstås hicka när jag kollade försäkringspremierna tills jag
hittade Bilsport och Mc. Antar att de flesta av er redan vet det men
för de som missat det går det att regga FZRs upp till 1990 där
på deras Classica-försäkring för 1698 kr helåret/helförsäkring,
ungefär 10 ggr billiagre än den bästa halvförsäkring jag hittade.
De tar ju inte sporthojar alls annars men för oss med
145 hästars "veteraner" är det ju toppen!

Kul att vara inne här förresten, ursäkta alltså om jag
tjatat med nåt ni redan visste men alltid är det nån
som missat det antar jag!
 

equinoxlb

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Lund
Hoj
2008 ZX-10r
Har funderingar på att skaffa mig en FZR 600 -90/91 och använda på SMC´s bankörningar. Anledningen är den mycket fördelaktiga classic försäkringen som går att teckna på bilsport o mc.

Så frågan är ställd till er som äger en FZR 600, hänger motorcykeln på vid lite bankörning eller har tiden sprungit ifrån den? Tänker nu inte på motoreffekt utan snarare mer på fjädring, chassi, bromsar osv.. skulle det kunna vara en fungerande budgetlösning?

Ja, den hänger med bra. Jag har kört en 92:a den här säsongen och det man kan säga är väl att den är mycket lättkörd. Jag har visserligen uppgraderat framgaffeln med racetech grejor och satt R6 dämpare bak samt helrenoverade frambromsar. Kör 1.15-1.16 tider både på Knutstorp och Sturup vilket väl inte är så snabbt i sig men tillräckligt för mig. En nackdel är att det är svårt att komma om effekstarkare hojar även om du är snabbare runt banan. Totalt set är jag helnöjd. Allt som allt kostade cykel + uppgraderingar lite drygt 10 papp... Har även en ZX-10 -08 som jag körde lite förra året och körde inte mycket fortare med den.
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top