Ja jo...ägare av en fizzer e man ju
Haft ngr under årens lopp,å då alltid 600;or då jag tycker de e smidiga å lätta att kasta runt.
Den sista nu av samma anledning som er andra,de tidiga börjar bli vettiga att försäkra å har fortfarande vettiga prestanda.
Hur som helst så lät maskin på den jag har nu "löst" sen jag köpte den å mkt riktigt kastade 3ans vevlager in handuken dan innan midsommar.
Av en ren tillfällighet hade jag dock köpt en reservmaskin som inte var komplett av en kille här i stan,å i den satt det ju en frisk vev samt friska stakar.
Vidare led den av det klassiska fizzer felet att 2an gärna hoppa ur,å det lokaliserades till en sliten växeltrumma,å även det fanns en frisk i reservmotorn.
I nuläget känns det som att om än inte "som ny" så känns iaf motorpaketet totalt som det överlever en stund till.
Faktiskt varit en hel del småfel på FZR;en den korta tid jag ägt den,men iom att jag jobbar med det jag gör har det inte känts som världens ände heller-även om jag lugnt sagt kunde hålla mig för skratt när vevlagrena gick i omloppsbana.
Hur som vart jag väl lite irriterad där,så det hela löstes på 2dgr..så ingen ko på isen.
Annars har jag varit på det vanliga...bytt laddrelä,batteri osv.
Kopplingen ville envisas med att slira till i början,å det härledde jag i första läget till en totalslut wire..i andra läget helt uppenbart att ngn slagit på vanlig motorolja i maskin utan de "friction modifiers" som behövs för våtkoppling.
Men iom att alla delarna till maskin gick i hetvatten tvätten i samband med bytet av vev osv så vart där till slut ordning på det med.
Hur som.
En -91a FZR600 som numer känns som man kan luta sig på den lite igen.
Det jag planerar göra under vintern e att ge saker å ting lite ny finish.
Lite frisk pulverlack av div komponenter osv.
Uppepå det hoppas jag få till en lite tuffare å mer justerbar gaffel samt bakdämpare.
Det är ok. Ett till tips jag hört är att slipa av litegrann på varje stång som kopplingsfjädrarna sitter på. Då trycker fjädrarna lite hårdare på lamellerna. Vet inte om det fungerar. Nå'n som provat?
Ja.
När jag hade isär min maskin helt nyligen klappade jag bland annat upp kopplingskorgen i svarven å tog av ngn millimeter på de "stopp" stolparna utgör.
Å andra sidan gjorde jag ju en del andra trix i samma veva,men totalt sett har kopplingen mått mycket bra av de arbeten som e gjorda för de e mjukare,mer distinkt samt med en mkt mkt trevligare ingrepp än tidigare ä ändå slirar det inte överhuvudtaget vad jag än gör.