Pennybridge
Ny medlem
Köp en 600 då toppar lite drygt 200. men är rolig i farter från 70 och uppåt.
Hej på er !
Jag är ny på forumet och kommer nu att ta ner nivån på frågan ganska rejält.
Jag står inför mitt första MC-köp och har efter mycket påläsning fått rejält blodad tand till FZR1000.
Jag är däremot inge sugen på att köra i 200 km/h och dö vid 23 års ålder.
Därför är min fråga om denna hoj är något att ha även om man inte kör för fort ?
Är det bekväm att bara cruisa i eller blir man typ trött i armarna av att ligga ner hela tiden.
Har ju aldrig ens suttit på en FZR 1000.
Men gud va snygg den är !!
Hur är FZR600 på låga varv ?
Är den lika jämn och fin som FZR1000 ?
:
Vridmomentet och lågvarvs kraften är betydligt bättre i 1000 cc motorn.
Dock så har FZR600 av 1'a generationen ett riktigt bra bottenvrid för att vara på en 600'a sporthoj.
.
Är det nåt mer som skiljer sig än en kugg på bakdrevet mellan de olika 89-93 modellerna ?
Trodde det bara var att dom uppdaterade med lite bättre däck bredd och små prylar ?
Jag skall beställa nytt lamell kit och fjädrar.
Någon som testat lamellerna och fjädrarna från Addemoto ?
Tips på bra vart man kan beställa packboxar till framgaffeln och tips på någon bra olja ?
jag är så förbannad på mitt jävla kopplingsslir. Den fjädern som sitter och hjälper kopplingsvajern att dra tillbaka i kåpan över framdrevet. den fjädern var av. så fixade en ny tillfällig tills jag får tag i en orginal. men det hjälpte inte.
Kul när förra ägaren säger att det är nybytta lameller, man kan aldrig lita på nåt i en affär.
Så nu ska jag beställa nytt lamell kit och fjädrar. Åker säkert på att köpa mellan skivorna också.
Men nån som testat lamellerna och fjädrarna från addemoto?
Tips på bra vart man kan beställa packboxar till framgaffeln och tips på någon bra olja?
Kan bara säga att det VAR nya lameller i den hojen du köpte. Men FZR:en har en lite för klen koppling så allt måste vara ok för att det ska funka. Den slirade inte med strypningen monterad. Kan ju bli ett annat läge med 90+ hästar i stället för 35 som den är reggad med....
Sök lite i teknikforumet, här är några tips:
Har du kollat så att inte tryckstången har ändrat sig? Den som kopplingsarmen trycker på. Annars kan man ta ut stålskivorna och putsa lite försiktigt med slippapper.
Vilken olja har Du? Castrol brukar inte Yamaha:s kopplingar gilla.
Okej, jag ber om ursäkt för mitt påhopp. Sorry, Jag har kikat över allt bytt fjädern och smörjt upp kopplingsvajern. Ska testa med nya lammeller som jag borde få imorgon. Ska kika på tryckstången också. men hade den ute häromdagen och den såg fine ut.
Sorry för påhoppet.....
Jag har beställt nya hårdare fjädrar och nya lammeller så får testa med det.
Bytte olja till Q8 SBK Racing, olja som funkar bra för andra FZR ägare.
Men att den inte slirade med strypningarna är ju rätt ointressant.
Kopplingen är ju dimensionerad för full effekt.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |