Jag kan lägga in en varning för alla FZR-ägare som inte konverterat till spänningsregulatorn från R6 ännu.
Jag var ute och körde en dag och hade precis gjort några omkörningar på en motorväg när jag märkte att hojen inte svarade på gaspådrag som den skulle. Jag växlade ner några snäpp och till slut började motorn svara igen för att efter några sekunder dö. Varvräknaren hade gett upp och det var bara att rulla in till kanten och bärga hem hojen.
Det som hänt var att regulatorn gett upp och bränt sönder ett antal komponenter i hojen. Jag fick byta batteri, i princip alla lampor i hojen, styrboxen, komponenter i hastighetsmätaren, regulatorn och blinkersrelä. Totalt kostade detta i runda slängar 4000 kronor. Sura pengar för ett fel jag kunnat undvika om jag bytt till den uppdaterade regulatorn från en R6. Mitt råd till er som ännu inte bytt regulatorn är att göra detta omedelbart, det kan bli dyrt annars.
Jag var ute och körde en dag och hade precis gjort några omkörningar på en motorväg när jag märkte att hojen inte svarade på gaspådrag som den skulle. Jag växlade ner några snäpp och till slut började motorn svara igen för att efter några sekunder dö. Varvräknaren hade gett upp och det var bara att rulla in till kanten och bärga hem hojen.
Det som hänt var att regulatorn gett upp och bränt sönder ett antal komponenter i hojen. Jag fick byta batteri, i princip alla lampor i hojen, styrboxen, komponenter i hastighetsmätaren, regulatorn och blinkersrelä. Totalt kostade detta i runda slängar 4000 kronor. Sura pengar för ett fel jag kunnat undvika om jag bytt till den uppdaterade regulatorn från en R6. Mitt råd till er som ännu inte bytt regulatorn är att göra detta omedelbart, det kan bli dyrt annars.