Yamaha FZR-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för tipset.
Är jag puckad, men jag kan fasen inte utläsa om priset är för 1 eller 2 skivor.

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Tack för tipset.
Är jag puckad, men jag kan fasen inte utläsa om priset är för 1 eller 2 skivor.

Står inget om det iaf men det är två skivor på bilden så nog två :) Droppa ett mail och fråga för säkerhets skull..

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Jo,det står 2 pcs i den lilla tabellen.

Ja se där ja... Hmm var ju billigt det där kanske skulle beställa nya skivor till min med. Gillar ebay hittade mitt effektsystem där för en billig peng från det stora landet i Väster :tummenupp:tummenupp

Ventilknack

Vem fan e´ Hali Däjvison
Gick med
18 Jan 2010
Hoj
Yamaha FZR 1000 -87, Yamaha RD 125 -83
Munstycken FZR 1000 -87

skrmklippa.th.png
[/URL][/IMG]

Last edited:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Tack! sitter 136 i min nu, inte konstigt att den går kass med orginal luftburk och avgas... frågan är om 136 är nåt dynojet crap.

Dynojet brukar vara 122 till 126. 136 är nog nåt hemmamek. Borde funka med Öppna KN-filter och 4-1.

Skonte

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
1987 Yamaha FZR1000
Classic Racing med FZR1000

Hej
Jag har börjat fundera på att också köra Classic Racing med en FZR 1000, vilka modifieringar har du gjort?
Är det ett omfattande reglemente?
Får man byta bakhjulet till 17"?
Mvh Skonte

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Hej
Jag har börjat fundera på att också köra Classic Racing med en FZR 1000, vilka modifieringar har du gjort?
Är det ett omfattande reglemente?
Får man byta bakhjulet till 17"?
Mvh Skonte

Tekniskt sett behöver du inte göra något med hojen förutom att få den att passa med roadracing reglementet, dvs naja och skaffa båt mm.
du får ha 17" se reglementet http://crc.no/filestore/ClassicReglementFormulaRev.08English.pdf

Jag började med min FZR mer eller mindre standard för att uppgradera efter plånbok och tid till slicks, bromsar mm.

och det är klart du ska börja rajsa. börja med att ta licens om du inte har det.

Lycka till

nesse11

Medlem
Gick med
5 Jan 2011
Hoj
Kawasaki zx9r
Knakande/hackande ljud vid driv på låga varv?

Har en FZR 1000 94
Vid gaspådrag upp till ca 2500 varv hörs ett knakande ljud, som försvinner direkt när varven kommer över 3000.
Det låter ungefär som om man skulle köra med stenhårt spänd kedja, men jag tror inte ljudet kommer från drivpaketet.
Det är samma på alla växlar...och verkar alltså inte ha med farten att göra... under 2500 varv så...khhhhkggkgkgggggkkgkggknakkchggknakknak.
Rycker en del också.
Har ni varit med om nåt liknande..eller nån som har nån ide om vad det kan vara?

Skonte

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
1987 Yamaha FZR1000
Tekniskt sett behöver du inte göra något med hojen förutom att få den att passa med roadracing reglementet, dvs naja och skaffa båt mm.
du får ha 17" se reglementet http://crc.no/filestore/ClassicReglementFormulaRev.08English.pdf

Jag började med min FZR mer eller mindre standard för att uppgradera efter plånbok och tid till slicks, bromsar mm.

och det är klart du ska börja rajsa. börja med att ta licens om du inte har det.

Lycka till

Vilket 17" bakhjul passar bäst utan alltför mycket modifieringar (-märke och modell) och räknas underkåpan som "båt" om den inte är delad eller krävs en separat "låda"?
Har kollat Grevens hemsida på olika kraschkåpor, vilken "modell" valde du och krävdes det mycket modifieringar t.ex. för insugskanalerna?

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Vilket 17" bakhjul passar bäst utan alltför mycket modifieringar (-märke och modell) och räknas underkåpan som "båt" om den inte är delad eller krävs en separat "låda"?
Har kollat Grevens hemsida på olika kraschkåpor, vilken "modell" valde du och krävdes det mycket modifieringar t.ex. för insugskanalerna?

jag använde 17" från EXUP -89 det står hur jag gjorde någonstans i tråden... som båt räknas allt som kan innehålla angiven mängd vätska (kommer ej ihåg mängd) om du skulle skjuta motorn utan att läcka ut!
Jag hade OW01 kåpor på min FZR. det var lite meck att få dit de.
insugskanalerna kan du skicka, de fyller ingen funktion.
Jag har en skabbig uppsättning hemgjutna framkåpor du kan få för 500kr
tyvärr ingen bakdel.

ingen som vill köpa min gamla 18" fälg för en mycket billig peng?

Last edited:

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
CBR 900 RR
Ja,min mest knallar å går för tiden. Hur gött som helst :)

E sjukt nöjd med min lilla fizzer.

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
CBR 900 RR
Ja,min mest knallar å går för tiden. Hur gött som helst :)

E sjukt nöjd med min lilla fizzer.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...