Fick drev o kedja idag...Men(!) kunde inte byta ändå.. Då den som haft hojjen innan verkar ha slarvat med låsbrickan och att skruva åt muttern.. Mutter som håller framdrevet var helt loss och helt utan gäng.. :/ *se bilder
Faaan, vad less jag blev.. Men(!) axeln verkade iaf ha gäng kvar som tur var.. Så blir att beställa en ny mutter imorgon. *Måste man ha en orginalmutter eller kan det funka med vilken som hellst med rätt gäng?
Iaf gissa jag att det är en orsak till rycken då man släpper gasen.. Men det lär man ju se när jag får dit allt.....
Faaan, vad less jag blev.. Men(!) axeln verkade iaf ha gäng kvar som tur var.. Så blir att beställa en ny mutter imorgon. *Måste man ha en orginalmutter eller kan det funka med vilken som hellst med rätt gäng?
Iaf gissa jag att det är en orsak till rycken då man släpper gasen.. Men det lär man ju se när jag får dit allt.....
Jag upplevde exakt samma sak som ni beskriver, d.v.s att hojen "hackar" sig fram vid lågt varv och låga hastigheter och jag tror att det till stor del berodde på drivpaketet, då mitt var helt slut. Bytte det för styvt en vecka sen och det var som natt och dag... =) Nu känns den mycket skönare att köra i låga hastigheter för den rycker inte alls lika mycket, knappt ingenting. Men sen gillar ju inte såna här hojar att gå så sakta heller. När kedjan började klättra på bakdrevet när man bara ledde cykeln så var det riktigt illa. Jag vågade inte ens köra med det så det var bara till att byta. Skriv sen om du kände någon skillnad när du bytt kedjan och dreven.
Over and out// Fuffe