Änligen bilder på den mystiska kopplingen......
1. Varför är den Röd/Vita kabeln klippt ?
2. Var har den Svarta kabeln gått/suttit ansluten från början ?
Då det är en kabel som utan tvekan hör till hojens original kabelstam ?
3. Vart tar den icke anslutna Röd/Vita kabeln vägen ?
I Need Information !
Prova och posta detta på fzr1000.co.uk, det finns mycket kunniga personer där.
Tralalalaaaa..... Lämnade in hojjen för justering av gasarna idag och det blev en helt nyyy hojj av den gamla FiZzeRn!!! Inga galna ryck längre när man släpper gasen, eller kör sakta genom stan... .
Trodde dom var synkade o bra, då jag satt in dynojet kit ifjol o justerade dom då oxå, men icke...
Kanske hjälpte det att dom nu tydligen hade helt nytt instrument för detta med en massa fina dioder..
Så för inte ens 800:- känns det som om man har en ny hojj..
Och det förbannade startproblemet verkar otroligt nog oxå ha försvunnit.. Den startar hur bra som hellst nu även när den stått ute ett dygn i regn.. Det enda jag gjorde då det plötsligt blev bättre var att jag upptäckt att förra ägaren hade dragit en av "luftslangarna" fel till förgasarna... Den ena satt ist på en skruv... ..så jag drog om den dit jag såg den skulle sitta (alldeles intill där den satt felaktigt på ett skruvhuvud) och vips nu startar den kanonbra - även efter en natt ute i regn.. Men man får väl se om det Verkligen håller i sig....
*lägger med bilden på den slang som satt fel om någon kan förstå hur det kan bli sådan skillnad av denna? Antar det är någon luftningsslang?
Det är bensindränneringsslangar, om t.ex. sätena är slitna så kommer det bensin ur dessa.
Last edited: