Hej! Hur ser en förgasarbrygga ut?
Min är strypt till 25kw och jag vill ta bort strypningen, har läst mig till om att strypningen sitter i förgasarbryggan.
Kan nog garantera att det inte finns någon strypning, dom som ströps gjordes för att få billigare försäkring, detta struntar försäkringsbolag i i dag o försäkrar för full effekt.
Ta av tanken så ser du förgasar bryggan, det är förtöjt en jolle vid varje bryggplats o bryggplatserna är 4 st i aluminium.
Ta bort den stora svarta bojen som sitter ihop med förgasar bryggan, se upp så jollarna inte sliter sig bara.
När den stora bojen även kallad luftburk, den flyter alltså om den kommer i vatten är borta så är förgasar bryggan frilagd.
Nu släpper du på dom 4 slangklämmorna under förgasar bryggan framkant o trycker bryggan nedåt, säkert hårt gummin är stenhårda som håller bryggan.
Lossar inte bryggan dra då uppåt i bakkant hårt o lea upp o ned, kan Tillomed behövas lite hjälp med ett litet bräckjärn.
Lossar bryggan så kolla jollarna att dessa ligger kvar vid bryggan.
Lyft brygga uppåt, nu skvalpar det vätska ur bryggan kallad bensin, är det diesel är det ingen strypning utan fel bränsle.
När bryggan är lyfft så kör du in fingen i gummit "" obs inte det gummit"" och känner efter en plåtblicka, känner du ingen plåtblicka i något av förgasar bryggan gummin är bryggan ostryp o hojen går som den skall.
Tryck in bryggan i gummin o se till att bryggan går i bott, dra åt slangklämmorna.
Montera den stora svarta bojen o alla slangar som dom satt innan du tog loss det.
Montera tank, provstarta, startar den ej eller går konstig, gör om o gör rätt, det kan ha försvunnit en jolle från bryggan.