215kg???
193 kg väger den väl?
Verkar lite off, den där infoskylten.....
Förstår inte hur man skulle kunna justera hela 45mm på sadelhöjden?
Skylten är ifrån Yamaha på MC-Mässan i Göteborg.
215kg???
193 kg väger den väl?
Verkar lite off, den där infoskylten.....
Förstår inte hur man skulle kunna justera hela 45mm på sadelhöjden?
Skylten är ifrån Yamaha på MC-Mässan i Göteborg.
Är du en riktigt alfahane och tänker ragga brudar tittar du på fel hoj. Du ska ha en Honda Grom MX125 ( gärna med turbo). Kombon Alfahane + Grom är osalgbart.
Haha inte riktigt så
Alfahane som i lyckligt gift tvåbarnspappa med nyfunnet mc-intresse.
Undrar om jag skrämde bort donron. Var inte meningen i så fall
Jag blev vettskrämd men nu har jag samlat mod under hela påsken och vågar skriva igen
Jag väger inte över 90kg. Den enda anledningen till att jag överväger en SP är ju just för möjligheten att kunna justera sitthöjden eller rättare sagt avståndet mellan sadel och fotpinnar.
Får helt enkelt besöka några handlare och provsitta samt se hur möjligheterna för justering av sitthöjden egentligen fungerar i praktiken.
HAHA. Det var inte riktigt så jag menade. Tänkte på att jag skrämde bort dig från MT09... inte från forumet.
Det finns inga mer justeringsmöjligheter på SP än på vanliga MT09. Det där tekniska bladet var helt "wild and crazy".
Hojarna kommer med fasta fotpinnar ( precis som de flesta hojar ). Det finns original justeraba fotpinnar och givetvis en uppsjö av andra tillverkare. Länk till original.
https://www.yamaha-motor.eu/se/prod...ccessories&partcode=BS2-F8110-00-00&year=2018. Och som sagt sadelhöjden får man helt enkelt justera genom att köpa en högre sadel... vilket är betydligt billigare om du inte köper ebaygrejer.
Handlarna har ju ofta andra sadlar inne. Säg till så byter de säker gärna ut så du får känna med en högre sadel. Tar ju typ 1 min att byta så det ska inte vara suck och stön för det.
Körde 5 mil på min SP idag - originalet är inte någon komfortsadel.....typ lika hård som på min R1:a.
Nån som har tips på produkter och metod att få titan sytemet fint och rent igen?
Det var ju ett högst väntat svar. Dock känns det orimligt att du får flera cm höjning med bara fjädringen utan att faktiskt byta ut något. Genom att ställa ut fjädern maximalt kan man nog få hojen att bli någon cm högre dock men det är spekulation från min sida. Men gör man det + sadelbyte + eventuellt justerbara fotpinnar så får manen hoj som absolut passar längre personer.
ett billigt hjälpmedel är också att karva ur skorna så de blir så tunna som möjligt
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|