Yamaha MT-09

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Hoj
MT09Tra
Jag har ju stått ut hyfsat 1600 mil på originalsadeln så man måste inte ha något bekvämare. På en annan motorcykel (den i nuvarande avatar) blev väghållningen annorlunda av att jag kom några cm högre upp med annan sadel.

Det hade varit skönt att prova en annan sadel nån dag utan att det ska kosta lika mycket som ett nytt bakdäck.
Det optimala vore ju att man kunde välja vilken sadel man ville ha när man beställer hojen och då få valfri på köpet. De kunde ju ha de olika varianterna för provkörning. Fast det kanske man kan. Har inte beställt någon ny hoj än. :) Likadant med ruta. Det är ju individuellt även vilken ruta som passar beroende på längd på förare m.m. Men så pass bra service är väl naivt att tro att det kommer. :)

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Hoj
MT09Tra
Kom just att tänka på bränslefilter efter att ha sett ett avsnitt av svenska truckers där man rengjorde tankar från en nedlagd bensinstation och där det var rätt grisigt i botten av tankarna. Hur ofta behöver man byta bränslefilter på en sådan här hoj? Finns det ens något? Hittar inget om det i servicemanualen eller på serviceprotokollet. Min hoj är en Tracer från 2016 som rullat strax över 5 000 mil.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Man måste tydligen sitta i squat med armbågarna jättehögt. Sen lät både motorn och petningarna, (alltså växlingarna), illa.

Vadå, jag bitter?
(Från kortspelet MAD.)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom