Funderar på att skicka iväg ECUn för mappning i vinter. jag är nyfiken på hur er upplevelse av resultatet har varit, gärna så detaljerat som möjligt och vilka som har utfört jobbet åt er.
gäller en en gen 3.
jag har ett dominator helsystem på min hoj, hur skulle du beskriva gasresponsen jämfört med orginamappning? gällande bakhjulsåkning så tycker jag att den orginal är jämn och fin och har bra kontroll med gasen. jag har tidigare haft en superduke 990 från 2007 med alla modds som fanns, där jag upplevde den som lite väl aggresiv och nervös på gasen när man körde bakhjul annars var det inga fel.jag har en gen4 som är euro5 kompatibel, alltså missförstå mig rätt men även i helt orginal har den ett fantastiskt bottenvrid, man behöver inte alls arbeta lika mycket med växlarna som med vissa andra hojar. men pga. euro5 är den ändå rätt snålt skruvad. jag kapade katten och lämnade in min hos ML Motoroptimering, han hade tidigare bänkat en likadan som min utan katt så han hade en färdig mappning. det blev sån jävla skillnad, hojen var redan rätt aggresiv men nu när han "låste upp den" är varje tur skräckblandad förtjusning. 100% värt
jag kan inte köra på bakhjulet så där vågar jag inte svara men jag upplever att sedan mappningen är den mycket mer "på" särskilt på låga varv, det är nästan så att den blir ryckig för att bara man petar på gasen så vill den dra iväg. men jag gillar detjag har ett dominator helsystem på min hoj, hur skulle du beskriva gasresponsen jämfört med orginamappning? gällande bakhjulsåkning så tycker jag att den orginal är jämn och fin och har bra kontroll med gasen. jag har tidigare haft en superduke 990 från 2007 med alla modds som fanns, där jag upplevde den som lite väl aggresiv och nervös på gasen när man körde bakhjul annars var det inga fel.
Har inte Yamaha en egen? Fanns tidigare i alla fall.Har någon ett tips på en komfortsadel till MT09 2021? Originalet är lite tunn och redan efter tre timmar börjar det bli dags att kliva av en stund.
Jag har sett det nånstans, men tänkte att det kanske fanns alternativ.Har inte Yamaha en egen? Fanns tidigare i alla fall.
Hade en till min MT-10 jag hade, fungerade fint.
Såg en på Blocket igår , står dock 2014-2020 , så det är väl tveksamt om den passar till dinHar någon ett tips på en komfortsadel till MT09 2021? Originalet är lite tunn och redan efter tre timmar börjar det bli dags att kliva av en stund.
Tyvärr tror jag inte att den passar. De jag sett på utländska sidor skiljer på dem.Såg en på Blocket igår , står dock 2014-2020 , så det är väl tveksamt om den passar till din
Komfortsadel Shad Mt09 2014-2020 säljes i Partille | Blocket
2600 kr - Övrigt - Partille - Säljer en snygg komfortsadel från Shad till Yamaha Mt09. Passar modeller 2014-2020 Gott skick förutom ett litet skav enligt b...www.blocket.se
jag har en sån här, tycker att den fungerar bra. men träsmaken i röven kommer ju till sist ändå så klart.Har någon ett tips på en komfortsadel till MT09 2021? Originalet är lite tunn och redan efter tre timmar börjar det bli dags att kliva av en stund.
Någon som kan svara på varför i hela friden tillverkarna inte sätter dit den bekvämaste sadeln som standard? De verkar ha satt i system att sätta dit hårda brädlappar från start så att kunderna måsta lägga ut ytterligare en jävla massa pengar för att kunna sitta någorlunda bekvämt.Har någon ett tips på en komfortsadel till MT09 2021? Originalet är lite tunn och redan efter tre timmar börjar det bli dags att kliva av en stund.
Du svarade precis på din frågaNågon som kan svara på varför i hela friden tillverkarna inte sätter dit den bekvämaste sadeln som standard? De verkar ha satt i system att sätta dit hårda brädlappar från start så att kunderna måsta lägga ut ytterligare en jävla massa pengar för att kunna sitta någorlunda bekvämt.
Ja det är ju minst sagt ett utstuderat cyniskt beteende. Merkostnaden för lite extra stoppning när de ändå tillverkar en sadel är ju närmast obefintlig. Att de dessutom benämner den nya sadeln för "komfortsadel" avslöjar ju fräckheten.Du svarade precis på din fråga
Så lågt grundpris i fet stil som möjligt.
Testa att klicka hem en ny bil, och se hur långt från grundpriset du hamnar.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|