Yamaha MT-09

Felet uppstod exakt efter servicen förra året i Juli
Yamaha center hittar inte felet, men säger att den ändå går att köra utan att ta skada
Efter min långa semester fick de ta in hojen i september och höll på felsöka till april i år, de konsulterade Yamaha då de inte kunde hitta felet, vilket inte heller Yamaha verkar kunna heller
Nu börjar jag bli desperat och vänder mig till er
Har ägt hojen sen 890km
Jag skulle i alla fall inte acceptera att lämna in en felfri hoj på service, och få tillbaka den med ett fel.
Någon har pillat på någonting, och den var felfri när du lämnade in den.
Om du och verkstaden är överens om att så var fallet, så skulle jag kräva att den åtgärdas.

Jag skulle i alla fall inte acceptera att lämna in en felfri hoj på service, och få tillbaka den med ett fel.
Någon har pillat på någonting, och den var felfri när du lämnade in den.
Om du och verkstaden är överens om att så var fallet, så skulle jag kräva att den åtgärdas.
Håller med men ofta så får man stå för bevisbördan själv. Själv har jag nåt ”mindfuck” som spökar varje gång jag lämnat in bilen/hojen. Nåt känns alltid annorlunda och man vill beskylla verkstaden för det. I detta fall så är det ju ganska konkreta saker men troligen så dribblar verkstaden bort det med några vanliga klyschor.

Har fixat ihop dessa för att ta bort fotpinnarna.
3D printat och håller fint i PLA, men skulle säkert bli bättre i PETG eller ABS.

För er som vil ta bort fotpinnarna alltså.

Kostar väl nån tia att printa, och vilken som är sexigast får man väl bestämma själv. Finns för 500-600:- på ebay annars i bockad plåt:
1745761355089.png
1745761280273.png
Detta är min hemmasnickrade modell:

1745760764364.png

FZ09 footpeg eliminator.JPG

Last edited:
Håller med men ofta så får man stå för bevisbördan själv. Själv har jag nåt ”mindfuck” som spökar varje gång jag lämnat in bilen/hojen. Nåt känns alltid annorlunda och man vill beskylla verkstaden för det. I detta fall så är det ju ganska konkreta saker men troligen så dribblar verkstaden bort det med några vanliga klyschor.

Typ varje gång man lämnar in hojen så får man den tillbaka med något spännade att fixa när man kommer hem.

Har de inte fyllt för mycket olja eller spänt kedjan alldeles för mycket, eller inte alls, så har de garanterat inte kollat lufttrycket i däcken eller eftersträckt kopplingswire osv.

Men de är JÄVLIGT snabba på att påpeka att mönsterdjupet är litet så att de kan sälja nya däck för 6000:- st inklusive montering.

Kan inte säga ett enda bra ord om MC verkstäder, och jag har prövat säkert fem eller sex olika nu. Ingen av dem kan utföra en helt vanlig service enligt protokollet och bara bocka av punkt för punkt, och se till att det är gjort precis så som det står i handboken/servicemanualen.

Sorry för rant, men det är inte omöjligt verkstaden sabbat hans hoj.
Och det kan vara så enkelt att de har klämt en kabel till någon sensor när de skruvat lös och sedan skruvat tillbaka allt igen, rekommenderar att ägaren kollar vad de egentlig gjorde när de servade den och sedan går över steg för steg för att lista ut vad de kan ha gjort fel.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick