Det som tilltalar mig med XSR900 (om det inte blir en SP) är att det lite av en Ulv i fårakläder.
Känns även som att XSR:en är gjord för att man ska modda och få den så personlig som möjligt då det finns ett stort utbud på styling och eftermarknadsdelar.
Den här är sjukt läcker tycker jag:
View attachment 443207
Ja dom är riktigt fina! tar man bort bakskärmen som sitter där orginal och byter baklykta blir den riktigt snygg!
Är det quickshifter på xsr900 från 2018?
Precis, bakskärmen och baklyktan ryker direkt om det blir en xsr
Nej det verkar inte som att det finns någon quickshifter på årets modell heller.
Det enda jag kan se som skiljer från tidigare årsmodeller är färgen.
Det är väl det enda minuset på xsr:en då att det inte sitter quickshifter
Tror att det går att eftermontera men det är ingen dealbreaker för min del.
Samuelmt, är inte du också runt 190cm lång? Har du bytt sadel eller gjort några andra modifikationer för bättre komfort?
På torsdag blir det att hämta en ny 2017 Night Fluo, ska bli så grymt efter att varit utan väghoj i några år nu
Stod mellan Z900 och MT-09, provkörde båda, men valet föll givetvis på MT-09an, även om det var ett svårt val.
Får ta o beta igenom tråden o se vilken tail tidy man ska ha, originial regplåtshållare lär iallafall inte sitta kvar länge.
Möjligtvis en vindruta också, men hjälper dom verkligen mot vinden? Ser ju så små ut!
Då så, men det är kul med quickshifter och bekvämt för den delen också!
Vafan har du stalkat mig? Ja jag är prick 190 men tycker jag sitter ganska bra, den är helt orginal i sadel, styre och fotstegen men har väl nån fundering att fixa nån med gel i då orginal är en aning hård.
Gillar dock inte riktigt utseendet på comfort dynan när den går upp mer baktill då det ser konstigt ut med baklyset (enligt mig), har dock ej sett den i verkligheten, utan bara på bild.
Med tanke på BGLs fundering...
Har tänkt länge att fråga om varför ni här valde just mt09 och inte mt10. Var det stylingen, pengen, mt09 är precis lagom eller vad var det som gjorde att det föll just på mt09 och inte mt10. ( en del av er har kanske inte ens funderat på mt10 punkt och då kan man ju skriva det om man vill )
För mig var det typ 80 % stylingen och 20% att jag ville ha en lätt och kvick hoj. MT10 är i mitt tycke delvis lite väl transformerliknade och därför inte helt tilltalande estetiskt.
Drömmen för mig vore att slänga in mt10 motorn i mt09an... eller tvärtom... styla mt10 till mt09
Tjena!
Har precis införskaffat mig en Mt09 -2017! Fått några mil på den och jävlar vad nöjd jag är, fruktansvärt rolig mc!
Har en liten fråga angående Flash/PC, sitter nu ett akra carbon utan insats och funderar på att köpa ett KN-filter också, erfarenheter av att flasha? Hört att det gör stor skillnad på dom äldre modellerna men finns väldigt lite info om dom nyare..
fördelar/nackdelar Flasha om ECU för 5000kr eller köpa en Powercommander för ~4500kr?
Någon som lämnat sin ECU till "Flash Stockholm"? verkar som han bara tar 2500kr.
Tack på förhand!
Med tanke på BGLs fundering...
Har tänkt länge att fråga om varför ni här valde just mt09 och inte mt10. Var det stylingen, pengen, mt09 är precis lagom eller vad var det som gjorde att det föll just på mt09 och inte mt10. ( en del av er har kanske inte ens funderat på mt10 punkt och då kan man ju skriva det om man vill )
För mig var det typ 80 % stylingen och 20% att jag ville ha en lätt och kvick hoj. MT10 är i mitt tycke delvis lite väl transformerliknade och därför inte helt tilltalande estetiskt.
Drömmen för mig vore att slänga in mt10 motorn i mt09an... eller tvärtom... styla mt10 till mt09
Det som tilltalar mig med XSR900 (om det inte blir en SP) är att det lite av en Ulv i fårakläder.
Känns även som att XSR:en är gjord för att man ska modda och få den så personlig som möjligt då det finns ett stort utbud på styling och eftermarknadsdelar.
Den här är sjukt läcker tycker jag:
View attachment 443207
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin