Tittade på denna idag. Otroligt fin hoj, men märkesförsäkringen är inte tillräckligt låg för en 25 åring med nytaget körkort.
Jo, det är väldigt stor skillnad konstaterade vi (jag och återförsäljaren) beroende både på ålder, och vart man bor.
Med märkesförsäkring (Svedea) så blev det 3900kr helförsäkring, helår (ålder 40+).
Bilsport & Mc ville ha 4400kr.
Men hade jag varit 25 år så steg premien snabbt till 7500kr.
Jag då som är 25, med nytaget körkort i år och med märkesförsäkringen landar på drygt 15000kr helår.
För den som är intresserad hade fått in premierna på MT-07 också vilket var ganska exakt hälften.
Jag då som är 25, med nytaget körkort i år och med märkesförsäkringen landar på drygt 15000kr helår.
För den som är intresserad hade fått in premierna på MT-07 också vilket var ganska exakt hälften.
Jag måste fått helt fel info av säljaren när han sa runt 9400:- helförsäkring/helår. Är 30 år och bor i stockholm, zon 1.
Säljaren sa att han bara tilldelats 7 exemplar av den så dom lär nog gå åt rätt fort.
Ringde till yamahacenter haninge nyss och frågade vad försäkringen låg på. Han knappade in regnumret på bilsport mc:s hemsida och gav mig priset, vilket då blir helt fel.
Yamaha har ju avtal med svedea vilket blir mkt billigare, det var det priset jag fick när jag var på mc-varuhuset. De hade precis fått prisuppgifterna från svedea, vilket för mig blev runt 9400:- helår. Så ring till mc varuhuset om ni vill ha korrekt prisbild!
Han jag pratade med på yamaha center, haninge sa att yamaha skulle sätta sig på torsdag och fördela hojarna på butikerna. Men han sa som sagt att det nog skulle bli 7. En annan jag pratade med i gävle hade beställt 20 men trodde han skulle få runt 10, så runt 7 stämmer nog bra. Han i haninge sa även att han inte trodde de kunde garantera vilken färg man skulle få, man får ta den färg de har fått in. Vill ha den grå/svarta, skulle jag få den med lila fälgar istället skulle jag spy direkt.
Han jag pratade med på yamaha center, haninge sa att yamaha skulle sätta sig på torsdag och fördela hojarna på butikerna. Men han sa som sagt att det nog skulle bli 7. En annan jag pratade med i gävle hade beställt 20 men trodde han skulle få runt 10, så runt 7 stämmer nog bra. Han i haninge sa även att han inte trodde de kunde garantera vilken färg man skulle få, man får ta den färg de har fått in. Vill ha den grå/svarta, skulle jag få den med lila fälgar istället skulle jag spy direkt.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|