Yamaha MT-09

Pellehbg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Billesholm samt varannan vecka med lille Olle
Hoj
BMWR 1200 GS Adventure 2018
Ja jag har ju min i Bilsport o mc så jag kan köra alla steg o hastigheter under detta året som gått men man vet ju ej vad som sker under -15.
Men som det varit under -14 så har det varit fritt fram i alla grupper på KNIXen för Svedea hoppas det håller sig iallafall!!

Annars bytt till Bilsport de kostar lite mera kanske men de ger bra service vilket de andra med gör jag (tror jag) så kan du kanske köra alla sorters kurser inom SMC??

K-JACK

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2014
Hoj
husqvarna 701 SM
Bror min var inte svår att övertala. Han kom över och provsatt cykeln och just i detta nu jobbar han på mc teori!:rofl.. Blir en MT09 för hans del också:tummenupp

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
Bror min var inte svår att övertala. Han kom över och provsatt cykeln och just i detta nu jobbar han på mc teori!:rofl.. Blir en MT09 för hans del också:tummenupp

Haha det va ju riktigt roligt :) Kul att fler ger sig på den härligaste transport varianten. Jag behöver inte köra i 200km/h för att ha kul. Lite acceleration och cruisa en sommardag så man känner Alla dofterna är oslagbart!

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Mitt sökande efter avgassystem fortsätter! :) Hittade idag bilder med vinklar på Termignoni som jag tänkt mig, där det inte alls såg så snyggt ut, Ljuddämparen däremot är ju så jäkla snygg, och ljudet verkar kanon!

Har hela tiden älskat hur arrow dragit sina rör fram till ljuddämparen, men så får man ju "bara" aluljuddämpare för samma pris som man får Termignoni i carbon! :huvet

Accra är bara glömma med då priset är på tok för dyrt! :(

Så just nu lutar det ändå mot Arrow! Har hittat komplett nytt system med svart Aluljuddämpare med kolfiberände för 7600kr.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
Riktigt najs!!. Vart köpte du det?. Behöver du mappa om cykeln nu?

Ja det är sjukt fint. Gillar designen på systemet för det ser ut att vara gjort hos Yamaha för det passar in på hojen. Det utmärker sig inte lika mycket som ett i kolfiber men låter mycket utan DB killern :) Köpte det av en kompis som jobbar på Yamaha. Jag ska skicka in ecun på flashning hos Yamaha Helsingborg när det blir rätt tillfälle. Ska köpa och montera ett KN filter på den också.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Ja det är sjukt fint. Gillar designen på systemet för det ser ut att vara gjort hos Yamaha för det passar in på hojen. Det utmärker sig inte lika mycket som ett i kolfiber men låter mycket utan DB killern :) Köpte det av en kompis som jobbar på Yamaha. Jag ska skicka in ecun på flashning hos Yamaha Helsingborg när det blir rätt tillfälle. Ska köpa och montera ett KN filter på den också.

Här har du ett K&N filter till ett hyfsat pris tror jag http://www.ebay.com/itm/IN-STOCK-K-N-YA-8514-HI-FLOW-AIR-INTAKE-FILTER-2014-YAMAHA-FZ-09-MT09-/311198760710?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4874e43f06&vxp=mtr#shpCntId

Min är mappad och klar från YC Helsingborg så jag är redo för lite uppgraderingar! :)

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
Här har du ett K&N filter till ett hyfsat pris tror jag http://www.ebay.com/itm/IN-STOCK-K-N-YA-8514-HI-FLOW-AIR-INTAKE-FILTER-2014-YAMAHA-FZ-09-MT09-/311198760710?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4874e43f06&vxp=mtr#shpCntId

Min är mappad och klar från YC Helsingborg så jag är redo för lite uppgraderingar! :)

Vad beställde du när du flasha din ECU? Finns ju så många alternativ. Här inte hunnit provat min än men funderar på att ta bort varvtals spärrarna, få en mjukare gång vid gadpådrag och sedan mappar till av gas och filter. Vet inte vad man mer kan göra?

Filtret ligger redan i min Watch list men vill helst hitta det ifrån EU land så man slipper tullen. Hatar tullen :)

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld

Var det svårt att få ur DB-KILLERN i det systemet?

K-JACK

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2014
Hoj
husqvarna 701 SM

Ja dom gör sig riktigt på MT09 :tummenupp. Hitta på eBay för drygt 9200kr sen tillkommer väl frakten.. Ska lura lite på detta men till sommaren får det definitivt bli ett :). Filter gick väl på dryga 300kr sen mapp kan jag inte tänka mig kostar så mycket.

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
Ja dom gör sig riktigt på MT09 :tummenupp. Hitta på eBay för drygt 9200kr sen tillkommer väl frakten.. Ska lura lite på detta men till sommaren får det definitivt bli ett :). Filter gick väl på dryga 300kr sen mapp kan jag inte tänka mig kostar så mycket.

Hitta du exakt samma system med exakt samma logga på eBay för 9200kr?

Mappningen kostar 4995kr. Eller så köper man en poser commander V för 3000kr samt lämna in den för mappning kostar runt 3000kr beroende på om man känner någon och såklart så tar alla firmor olika så totalt omkring 6000kr ungefär men då får man inte bort varvtals spärren och mjukare gång vid gaspådrag men du får eventuellt en bättre inställning på hojen då den blir unikt mappar för hur just din hoj beter sig.

Lankfisher46

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Yamaha MT09 Deep Armor
Var det svårt att få ur DB-KILLERN i det systemet?

Nej det va gjort på 10min. Lite WD40 2st hylsförlängare och en hammare så va jobbet gjort. Det som va svårast va att få ut skruven som håller DB killern på plats. Den va inte rakt under hålet i avgassystemet så jag fick göra hålet lite större.

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Vad beställde du när du flasha din ECU? Finns ju så många alternativ. Här inte hunnit provat min än men funderar på att ta bort varvtals spärrarna, få en mjukare gång vid gadpådrag och sedan mappar till av gas och filter. Vet inte vad man mer kan göra?

Filtret ligger redan i min Watch list men vill helst hitta det ifrån EU land så man slipper tullen. Hatar tullen :)

Med Ecu unleashed som YC Helsingborg använder så görs allt det du skriver!

Remove Factory Throttle Restrictions
Rev Limit Adjustment (Increase)
Improve Fuel & Ignition Maps
Idle Adjustment (Increase)
Eliminate Timing Retard
Disable Dash Error Codes
Remove Top Speed Limiter(s)
Eliminate Factory Fuel Cut/ Injector Shut Off
Reduce Engine Braking/Improve Deceleration

Och vad gäller filtret alla extra kostnader är väl redan inräknade i priset på raden: Import charges.

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Nej det va gjort på 10min. Lite WD40 2st hylsförlängare och en hammare så va jobbet gjort. Det som va svårast va att få ut skruven som håller DB killern på plats. Den va inte rakt under hålet i avgassystemet så jag fick göra hålet lite större.

ok bra att veta :tummenupp

K-JACK

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2014
Hoj
husqvarna 701 SM
Hitta du exakt samma system med exakt samma logga på eBay för 9200kr?

Mappningen kostar 4995kr. Eller så köper man en poser commander V för 3000kr samt lämna in den för mappning kostar runt 3000kr beroende på om man känner någon och såklart så tar alla firmor olika så totalt omkring 6000kr ungefär men då får man inte bort varvtals spärren och mjukare gång vid gaspådrag men du får eventuellt en bättre inställning på hojen då den blir unikt mappar för hur just din hoj beter sig.

6000 :3freak dyrt!. För en sån snabb fix.. Dom ska tjäna pengar dom där :gnissla... Sökte bara på Akrapovic MT09, Fick upp ett exakt likadant för 9400 nu.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0