Gött =) Hade en Mt-09 lånehoj från Bike i somras med ett Arrows samt mappad, gick som ett skott.. Tracern och MT är väl samma hoj/motor? vad ska jag välja så det blir bra knuff i motorn+ att ljudet inte blir allt för högt?? Vill gärna slippa bli döv =) =) , ska ju ha den till lite långresor ju =)
Låter akran med db i mycket mer än orginal?
Det är nog den MT-09an jag köpte.
Det låter mycket mindre när man har DB-killern i.
Då har man monterat Akrapovic systemet idag. Oj oj oj vilken skönhet det är. Lite bilder och ett youtube klipp bjuder jag på.
Här finns youtube klippet utan DB Killer. Låter "mycket" mer i verkligheten. SJUKT NÖJD!
https://www.youtube.com/watch?v=jZUNw_QwlBw
Passar även på att varna för EM Lineamoto.
Jag beställde ett Akra Carbon där den 5:e januari. Sedan dess har det varit tyst. Svarar inte på mail heller. Lite surt
Här Peter MT-09 http://www.blocket.se/vasterbotten/Ohlins_kit_till_Yamaha_MT09_och_MT07_58478086.htm?ca=2&w=1 finns ett dämparkit för -09 an! Funderar själv på att köpa det till våren.
Hör upp alla MT09-experter, här kommer några frågor Funderar på att skaffa något nytt att åka på och en ny MT09 (2015) ligger högt upp på min önskelista, anledningen är att den levererar MYCKET körglädje per investerad krona, men också att den är allsidig och användbar till mycket. Till mina frågor:
1. Om jag köper en MT09 årsmodell 2015, är ryckigheten ur världen då? Jag har tolkat det som att problemet är löst eller i alla fall inte lika påtagligt.
2. Hur stora är problemen med den mjuka fjädringen? Kan man justera den till en acceptabel nivå? Jag väger drygt 70 kg. Jag ska mest glida runt i stan med omnejd där jag bor, någon snabbrunda runt Näshultasjön ibland, och pendling till och från jobbet i S-tälje.
Tack på förhand! / Magnus
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |