Viktor L
Moderator
Någon som törs dela med sig vad de fått betala för sin -17?
Jag har en -14 i pedantskick, fullservad med lite extra tillbehör som jag tänkte byta in mot en -17 för att jag vill få QS. Min har rullat typ 700mil och jag har fått flera erbjudanden runt 30.000:- i mellanpris. Det skiljer 10.000:- mellan den billigaste och dyraste!
Tänker att man borde få till ca 25000:- i mellanpris vilket kan vara värt det för att få QS och den nya framgaffeln, plus fem års ny fin garanti
Är det någon som har prisuppgift på vad de fick betala för ackrapipan på en -17?
//K
Nu är detta lite kvalificerat gissande men...
XSR900 Abarth hojen jag köpt får jag betala 118 000kr för i rakt köp.
Listpriset för den är 125 000kr, så en prutning på omkring 7000 sen nån tusenlapp goodwill på hjälm / kläder / extragrejjer.
Applicerar man liknande ekvation på MT-09:an som har ett listpris på 92 000kr så hamnar du nog runt 85 000kr i runda slängar.
Akra-helsystemet kostar omkring 15 000kr, men som sagt, med lite goodwill från återförsäljarn så får du det nog nån tusenlapp billigare, men jag skulle nog säga minst 95 000kr för en sprillans ny 2017 med Akrasystem på.
Tycker 30 000kr mellan inte låter som någon dålig deal, speciellt när framgaffeln fått sig en uppdatering sedan din årsmodell samt då QS.