Är det någon som funderar över alla konstiga servicepunkter som finns i manualer nuförtiden, gäller egentligen inte bara MT-09, utan även generellt.
Känns märkligt att man bara byter oljefiltret vid vartannat oljebyte, känns som en liten åtgärd för att få extra trygghet.
Och jag undrar om verkstaden smörjer styrlaget vid 2000-milaservicen?
Samma gäller för svingen vid 5000 mil.
Och bromsslangarna ska bytas vart 4:e år.
Tändstiften ska rengöras vid 1000 mil, men bytas vid 2000 mil.
Med tanke på placeringen tror jag inte någon skruvar dit dom gamla stiften, om dom inte kostar 1000kr/styck.
Jag är väldigt mån om att serva mina prylar, helst "by the book", men även med den gamla principen "sunt förnuft", så vissa saker tycker jag verkar snålt tilltagna, medan andra är i överkant.
Skulle bara vara intressant att höra vad ni tycker om MT:ns serviceprogram, verkar det vara några märkliga punkter, eller är det helt i sin ordning?