Yamaha Nytro Turbo

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Men fan vilka tröttmössor, lägg tråden på OT då, där ska väl ingen kunna anmärka? Finns ju byggtrådar om fyrhjulingar, trike, crosskart och gocart här med, det är väl ungefär lika mc-relaterat som en skoter.. Dessutom byggen baserat på både custom/touring/classic/café/bobber hojar osv, på vilket vis går dom in i kategorin "sporthoj" isåfall??

Helpuckat enligt mig att inte låta han lägga upp en tråd :huvet Hur tänker den som nekade han att lägga upp sitt projekt, vore kul med en motivering till varför alla andra knasigheter till byggen är okej, men inte denna tråd?? Förklara gärna :va

Last edited:

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Nytro

Moderatorerna ville inte att forumet ska tappa focus på sporthoj och var oroliga för att tråden skulle vidareutvecklas till fördjupningar inom snöskotrar istället dvs.... risk för discusion av band höjd etc... :arsele
Nu tror ju jag att risken för att sporthoj.com skulle invarderas av snöskoterfolk är ganska liten då dom har "sina forum" att tillgå.
Jag tycker iallafall att någon avvikande tråd på nån quad,gokart eller liknande bara har varit roligt och givande.
Skillnaden från tidigare avvikande byggtrådar är nog att jag frågade innan och inte bara dundrade på? fel av mig! :huvet
Jag är ju ingen riktig "skoter kille" och känner mej mer hemma i detta forum.. därav att jag ville dela med mig här. Men regler är ju regler och även om vi turbo killar brukar vara dukitga på att tumma på dom så får jag väll aceptera det och låtabli... känns bara fånigt att lägga upp den i OT forumet! :näsblod

Återkommer om den dyker upp någon annanstans..

mvh Micke

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Träkigt träkigt. Jag känner också att jag skulle vilja lämna sporthoj ibland och vända mig till ett forum mer inriktat till det jag håller på med.

Men det går inte. Sporthoj är ju ändå sporthoj, andra forum har typ 5 medlemmar online och svar i trådar är lika sällsynta som en grönländsk neger.
Inget annat forum kan man bygga sitt räppel och dessutom slå ihjäl sega dagar på jobbet som SH. Här kan man kika in närsom helst och garanterat få sig ett garv om dan

Så jag hamnar ändå här fast mitt nuvarande bygge inte har ett dugg med sport att göra. Sh känns ju som hemma.

Denna bredd tycker jag ändå är SH's styrka.

In med en ny forumdel som heter typ Övriga fordon. Där kan man samla skotrar, mopeder, båtar, raket drivna sparkar, hydrokoptrar eller vad som helst.
(helst inte bilar om ni frågar mig, de har ju redan jättestora forum)

Responsen på denna tråden blev ju rätt stor, och ju fler som söker sig till sh dessto gladare blir väl sponsorerna?

Last edited:

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Träkigt träkigt. Jag känner också att jag skulle vilja lämna sporthoj ibland och vända mig till ett forum mer inriktat till det jag håller på med.

Men det går inte. Sporthoj är ju ändå sporthoj, andra forum har typ 5 medlemmar online och svar i trådar är lika sällsynta som en grönländsk neger.
Inget annat forum kan man bygga sitt räppel och dessutom slå ihjäl sega dagar på jobbet som SH. Här kan man kika in närsom helst och garanterat få sig ett garv om dan

Så jag hamnar ändå här fast mitt nuvarande bygge inte har ett dugg med sport att göra. Sh känns ju som hemma.

In med en ny forumdel som heter typ Övriga fordon. Där kan man samla skotrar, mopeder, båtar, raket drivna sparkar, hydrokoptrar eller vad som helst.

Responsen på denna tråden blev ju rätt stor, och ju fler som söker sig till sh dessto gladare blir väl sponsorerna?

+1 :tummenupp

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630

Bra skrivet! Håller med till fullo.

Bättre att be om ursäkt för nått man gör fel än att fråga från början...

Tack för dagens garv också :D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Här i turboforumet borde det väl inte spela någon roll vad som överladdas tycker jag.

Tekniken och kunskapsflödet är ju i princip detsamma.

Klipp hellre bort hela forumet av överflödiga diskussioner och låt Markus starta en insamling för ett eget skitsnacksforum.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jag kan tametusan inte se problemet

Är det fackföreningen som bestämmer eller är det Mona salin " ingen gillar mig men jag ska va kvar ändå " syndromet som gäller

Om man inte gillar en tråd så håller man väl sig faan därifrån

Det finns flera trådar på SH som inte intreserar mig det minsta , Inte faan gnäller jag över dom

Det är ju i detta fallet inte nått Moppefucko med sin REJU sprint som vill dela med sig

Micke är en av dom seriösare jag känner och kommer garanterat inte att spamma sönder tråden med onyttiga inlägg och munhuggerier

Nää nån måtta får det väl vara det borde väl ändå vara vi som hänger här som borde få ha åsikter i ämnet

Gör en omröstning då för sööören

Jag röstar ja

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Moderatorerna ville inte att forumet ska tappa focus på sporthoj och var oroliga för att tråden skulle vidareutvecklas till fördjupningar inom snöskotrar istället

Hela SH tappar ju fokus när snön lägger sig.
Tror nog att skoterintresset svalnar när solen tittar fram och snön smälter.
Invasion av snöskoter folk kan väl knappas vara ett problem, större problem var det troligen när Roller mfl invaderade Bukefalos och raggade brudar! :D

Nä som Effors skriver så vore det kanske på tiden med ett "övriga fordon" där mc motoriserade Gocarts och sparkar mm kan få härja fritt.
Det är ju ändå i grunden liknande motorer och kunskaperna här går ju att föra över på en skoter!

Kapa det överflödiga forumet långt upp och använd det till något vettigt.

Min röst är Ja, jag vill se ett skoterbygge.
Men är det inte på sommaren man bygger om en snöskoter?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Moderatorerna ville inte att forumet ska tappa focus på sporthoj och var oroliga för att tråden skulle vidareutvecklas till fördjupningar inom snöskotrar istället dvs.... risk för discusion av band höjd etc... :arsele
Nu tror ju jag att risken för att sporthoj.com skulle invarderas av snöskoterfolk är ganska liten då dom har "sina forum" att tillgå.
Jag tycker iallafall att någon avvikande tråd på nån quad,gokart eller liknande bara har varit roligt och givande.
Skillnaden från tidigare avvikande byggtrådar är nog att jag frågade innan och inte bara dundrade på? fel av mig! :huvet
Jag är ju ingen riktig "skoter kille" och känner mej mer hemma i detta forum.. därav att jag ville dela med mig här. Men regler är ju regler och även om vi turbo killar brukar vara dukitga på att tumma på dom så får jag väll aceptera det och låtabli... känns bara fånigt att lägga upp den i OT forumet! :näsblod

Återkommer om den dyker upp någon annanstans..

mvh Micke

Tror inte det är risk att detta forum tappar focus på sporthojar alls.:rolleyes:

Kan man tappa något om man redan förlorat det.:va

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Ja Ja säger Ja Ja med:tummenupp

Jag är ju en sådan där som la upp en tråd om en Turbo Quad här på Sport Hoj utan att fråga, med risk för att bli lynchad, men än så länge lever jag:krama

Utan all hjälp här så hade det inte blivit något åka fort uta helvete på isen förra vintern på Speed Weekend......

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Kan inte den moderatorn som sa nej till denna tråd svara varför......och kan nästan svära på att han inte fick nå julklappar iår heller!

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
[YOUTUBE-ID]4vvPf3UKd28[/YOUTUBE-ID]

Jag röstar ja.
Allt med mycket motor är ball!

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
Hej.

Den eviga frågan är vart gränserna skall dras. Gränsen måste dras någonstans.
Jag har tidigare varit tolerant mot vissa trådar som inte varit helt enligt SH:s regler.
Något som jag fått både ris och ros för…
Jag tänker inte ta upp var enda en av alla trådar som skapats här, men tex Quaden som jag godkände trots fyra hjul har faktiskt en R1 motor, allt som byggs runt den motorn kan adapteras till en hoj,, allt ända till bak-drevet är samma som på en R1:a.
R1an är bland den vanligaste motorn vi har i vårat avlånga sporthojs land. Så därför fick tråden vara kvar.
Vi har även haft en kille som byggt på en liten Fiddy,, men även där har vi kopplingar till
Sporthoj.com. De har en egen forumdel,,,de finns här enligt SHs regler.
Den har två hjul… kan liknas av en sporthoj för dem som ej fyllt 18.
Men en ren skoter har inga kopplingar till SH som det är nu. Visst den har en motor, men ingen som fins i en hoj…
Turboladdning är turboladdning, fungerar på nästan samma sätt oavsett motortyp.
Men finns det ingen direkt koppling till en sporthoj ex motor eller chassi så finns det inget förutom imponatorfaktorn som kan användas för övriga medlemmar i sina framtida byggen.

Skoter folket har dessutom ypperliga andra forum att tillgå.
Detta har inget personligt med trådskaparen att göra. Jag är helt övertygad om att TS inte skulle spamma sönder sin tråd om skoterspecifika saker,, men det hindrar inte att andra skoter intresserade gör det. Som alla vet är skoterintresset i vårt land väldigt stort, och en turbokonvertering av en sådan skulle säkerligen locka hit en massa folk som inte har det minsta intresse av sporthojar.
Personligen har jag inget emot att få en forumdel för övriga fordon,, skulle kunna skapa ett underforum i Turbo/dragracing delen… Men det är något som SH;s ledning får ta ställning till.
Tråkigt om många blivit besvikna, men det är lika många som inte vill se trådar som inte har med sporthoj / turbohoj att göra… som sagt..
Gränsen måste dras någonstans.

Mvh
Mats

Ps: jag köpte mina egna julklappar……

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet