Hej.
Den eviga frågan är vart gränserna skall dras. Gränsen måste dras någonstans.
Jag har tidigare varit tolerant mot vissa trådar som inte varit helt enligt SH:s regler.
Något som jag fått både ris och ros för…
Jag tänker inte ta upp var enda en av alla trådar som skapats här, men tex Quaden som jag godkände trots fyra hjul har faktiskt en R1 motor, allt som byggs runt den motorn kan adapteras till en hoj,, allt ända till bak-drevet är samma som på en R1:a.
R1an är bland den vanligaste motorn vi har i vårat avlånga sporthojs land. Så därför fick tråden vara kvar.
Vi har även haft en kille som byggt på en liten Fiddy,, men även där har vi kopplingar till
Sporthoj.com. De har en egen forumdel,,,de finns här enligt SHs regler.
Den har två hjul… kan liknas av en sporthoj för dem som ej fyllt 18.
Men en ren skoter har inga kopplingar till SH som det är nu. Visst den har en motor, men ingen som fins i en hoj…
Turboladdning är turboladdning, fungerar på nästan samma sätt oavsett motortyp.
Men finns det ingen direkt koppling till en sporthoj ex motor eller chassi så finns det inget förutom imponatorfaktorn som kan användas för övriga medlemmar i sina framtida byggen.
Skoter folket har dessutom ypperliga andra forum att tillgå.
Detta har inget personligt med trådskaparen att göra. Jag är helt övertygad om att TS inte skulle spamma sönder sin tråd om skoterspecifika saker,, men det hindrar inte att andra skoter intresserade gör det. Som alla vet är skoterintresset i vårt land väldigt stort, och en turbokonvertering av en sådan skulle säkerligen locka hit en massa folk som inte har det minsta intresse av sporthojar.
Personligen har jag inget emot att få en forumdel för övriga fordon,, skulle kunna skapa ett underforum i Turbo/dragracing delen… Men det är något som SH;s ledning får ta ställning till.
Tråkigt om många blivit besvikna, men det är lika många som inte vill se trådar som inte har med sporthoj / turbohoj att göra… som sagt..
Gränsen måste dras någonstans.
Mvh
Mats
Ps: jag köpte mina egna julklappar……