Yamaha R1 -09 på blocket i Helsingborg.

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Jag förstår inte varför gör ni så stor grej av detta.Jag kör gärna till Hbg o tittar på hojen,förstår mig rätt så bra på r1or för jag har haft många + att jag äger en -09a nu.Kontakta mig gärna via PM så får du mitt mobilnummer.

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Brorsan ringde på den där för någon vecka sedan. Tydligen en annan som säljer på ägarens vägnar. Men ägaren skulle medverka vid affär iallafall.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Det var då helt otroligt vad folk hade mycket negativa åsikter om en hoj som dom inte har kikat på och även mitt sätt som jag vill göra affären på. Om jag säger att jag inte har varken tid eller lust att köra ner med släp eller liknande så är det ju så. Sen att flyga ner och köra hem den? Är det ingen som har koll på vädret som råder i Sverige just nu, snöstorm på flera håll i hela landet och här uppe har vi fortfarande full vinter.

Det jag bad om när jag postade här var hjälp att få någon som bor i närheten att kika på den åt mig, och ev även då fixa själva köpet åt mig OM cykeln nu var schysst.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Jag kan säkerligen köra upp och kolla på den i morgon om det skulle vara så.

Dock, borta resten av veckan efter det, så ska det bli något så får det lösas i morgon isf. Posta över nr via PM så får vi ta resten därifrån.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Snackade just med wonderwizard och han skulle fara och kika på den redan ikväll om han fick tag i killen, GULD!!:tummenupp

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
kan inte se på blocketbilden vad det är för däck men Michelin Pilot Power sitter det org på 2009 och power pure org på 2010, dock så tror inte jag att det sitter samma däck orginal om den säljs i usa, någon annan kanske har bättre koll på det?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Håller tummarna, men jag har lärt mig en sak. Det som låter bra för att vara sant är oftast så! Tyvärr!! Varför jag säger detta är för att jag höll på att köpa en hoj inte för länge sedan och det var nog tur att jag inte köpte den då saker och ting var inte riktigt som utlovat fick man reda på från andra källor.

Detox

Guest
Något är inte som det ska. Finns inte en chans att man köper en sporthoj och kör "30" mil med den för att sedan helt plötsligt svänga 180 grader och köpa sig en glidare. Mina varningsklockor ringer i varje fall...

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Jag vet ingenting om hojen i sig men den borde ha varit registrerad i USA och fått en "title" för annars är den omöjlig att registrera i Sverige vilket den ju bevisligen är.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Något är inte som det ska. Finns inte en chans att man köper en sporthoj och kör "30" mil med den för att sedan helt plötsligt svänga 180 grader och köpa sig en glidare. Mina varningsklockor ringer i varje fall...

Det är väl ändå precis så det kan vara. Man köper en hoj i tron om att man är en asball kille som ska köra skitfort, och så märker man direkt att shit dehär var verkligen inget för mig. Så köper man raka motsatsen istället just för att en R1a var helt och hållet fel. Är det nu så tycker jag att 35 mil är rätt bra gjort.

Men men, alla som har negativa kommentarer och egentligen inte vet nånting om hojjen kan sluta spekulera nu eftersom jag har fått tag i wonderwizard här från forumet, som enligt många är grymt duktig på just Rettor, och han ska fara och kika på den åt mig. Så då får hans utlåtande avgöra om cykeln är fin eller inte....

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Jag har ingen aning om detta objektet och tänker inte uttala mig om hur det står till.

Men jag vet flera som har flis så det räcker och blir över som har liknande saker ståendes och bara samlar damm.

Vi får se vad det slutar med:)

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Det är väl ändå precis så det kan vara.
Man köper en hoj i tron om att man är en asball kille som ska köra skitfort,
och så märker man direkt att shit dehär var verkligen inget för mig.
Så köper man raka motsatsen istället just för att en R1a var helt och hållet fel.

+1 på det.
Har en kompis som körde just kanske 35 mil på 1½ år på sin K1300r.
Nu står det en Vespa 300 i garaget i stället. :rolleyes:
En vis man med många barn! :fakta

/e

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Vill du vara ännu mer safe så låt typ Yamaha helsingborg eller någon annan kunning göra en grundlig kontroll av den, det yttre kan se bra ut men svårt att upptäcka kanske en spricka i ramen eller dylikt.

Motormaniac

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSXR1000
Vet inget om just denna hoj eller denne säljare, men jag vill rent allmänt dela ut en varning för att just skicka iväg pengar till en okänd människa. Bedrägerierna har ökat katastrofalt på senare tid och det dyker upp många annonser från folk som är väldigt duktiga på att ge sken av att vara seriösa. Har sett ett flertal båtannonser på Blocket där mindre nogräknade har snott andras annonser rakt av och satt ett lägre pris på den. Nyligen läste jag på ett båtforum om en kille som vädrade en bra affär och satte in en handpenning på ca. 75.000:- Kort därefter ser han samma annons till ett högre pris och börjar anan oråd. Det blir starten på en lång historia där det visar sig vara både nysvenskar och pundartanter inblandade, men där pengarna redan är borta. Dessa människor är inte rädda för ett kok stryk eller andra represalier och att åka dit är ingen stor risk, då dom har så mycket i sina records redan att ytterligare en blåsning inte spelar någon roll.
Gissa om den killen förbannade sig själv att han var så dum och skickade iväg pengar! Det är alltid lätt att vara efterklok. Vi svenskar är ju kända för att vara blåögda och lättlurade - spä inte på det ryktet ytterligare!
Ett tips kan vara att be säljaren köra hojen till en hojfirma och be dem kolla hoj och historik, givetvis mot ersättning. Finns ju många hojfirmor som sysslar med förmedling av hojar, dom borde ju lätt kunna åta sig att hjälpa till med en sådan här sak utan att ta det som ett förmedlingsuppdrag.
Låter det för bra för att vara sant - då är det ofta inte sant heller! Bättre att stå över då, tycker i alla fall jag.
Lycka till med detta hur du nu gör!