Det är bara hålla tummarna att det inte är nåt lurt med hojen. Jag personligen hade försökt få en auktoriserad verkstad att kika på den. En så pass ny hoj, med så få mil, & så billig, verkar lite för bra för att vara sant ( vilket det tyvärr oftast är ).
Hoppas allt är som det ska med hojen och grattis hur som helst
Rettan har varit in på Yamaha center i helsingborg för ca två veckor sen för service, och jag har pratat med dom och dom såg absolut inget konstigt med hojjen. Den har även varit in där för ett tag sen på ett försäkringsrep då den hade blivit tappad på garage uppfarten, då hade dom av kåpor och bytte dom och allt annat som fick märken. Så nog är den kollad rätt grundligt av en auktoriserad verkstad.
Fraktbolaget skulle plocka upp den imorgon så i början på nästa vecka skulle den anlända till Luleå Nu får sommarn se till att komma!!
Bra att du är nöjd, men jag tror dock att något inte står helt rätt till för i min värld så köper man som sagt inte en sporthoj som man kör 30 mil med för att sedan göra en helvändning och köpa glidare. Säkert skadad eller på annat sätt mixtrad med. Sedan att sänka priset med 12.000 kr på två dagar... osar panik över det hela.
Det behöver inte osa panik.
Själv är jag så trött på allt jidder när man ska sälja sporthoj så jag skulle nog se till att ligga under med 6-7k bara för att kunna välja vettig köpare och slippa tjafs, och göra affären snabbt!
Detta är några av de fraser som några av mina tänkbara köpare på tidigare hojar kläckt ur sig:
-"Hej, jag har inget körkort för tung hoj! (sålde R6)"
-"Vad ska man få göra för att få provköra?"
-"Jag ska fråga farsan om jag få låna pengarna."
-"Kanske är dumt att ta av sparpengarna?"
-"Byta mot en rolig sommarbil, 1977 gul bubbla cab?"
-"Det ärrrrr en reeeeeeeepa! Är den rejsaaad?"?!?!"
-"Du vet om att det är motorras om 2 mil va, ska vi säga 50% off?"
Detta gör att man blir trött efter ett tag och vill göra snabba affärer och ge ett bra pris på en gång istället för att jaga 500:- lappar.
Så tycker jag iaf.
ps.
miles / kmh är ändrat enkelt via en knapptryckning, så det e klart.
men jag kommer inte ihåg hur man ändra farenheit till celcius
men det kanske någon annan har koll på ?
nu är pappren skrivna & jandreas äger nu en svart/röd yamaha R1 2009 med strax under 60 mil på mätaren (kallt & köra hem den)
vad gör man inte för en hojbroder i nöd ?
// Henrik
Niklas: De hade varit kalas! Gixxern blev ju som en helt annan cykel så du får gärna göra samma med Rettan
vad gör man inte för en hojbroder i nöd ?
ps.
miles / kmh är ändrat enkelt via en knapptryckning, så det e klart.
men jag kommer inte ihåg hur man ändra farenheit till celcius
men det kanske någon annan har koll på ?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari