Yamaha R1 -09 på blocket i Helsingborg.

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Tycker du löste det smidigt . Varför åka ner själv när man kan fixa ett välkänt ansikte på forat som fixar biffen! Bara transporten kvar då.

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Grattis till en kanon hoj!! (Är lite partisk, men va fan :tungan )

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Det är bara hålla tummarna att det inte är nåt lurt med hojen. Jag personligen hade försökt få en auktoriserad verkstad att kika på den. En så pass ny hoj, med så få mil, & så billig, verkar lite för bra för att vara sant ( vilket det tyvärr oftast är ).

Hoppas allt är som det ska med hojen och grattis hur som helst :tummenupp

Rettan har varit in på Yamaha center i helsingborg för ca två veckor sen för service, och jag har pratat med dom och dom såg absolut inget konstigt med hojjen. Den har även varit in där för ett tag sen på ett försäkringsrep då den hade blivit tappad på garage uppfarten, då hade dom av kåpor och bytte dom och allt annat som fick märken. Så nog är den kollad rätt grundligt av en auktoriserad verkstad.

Fraktbolaget skulle plocka upp den imorgon så i början på nästa vecka skulle den anlända till Luleå:tummenupp Nu får sommarn se till att komma!!

Southman

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2011
Hoj
2015 yamaha r1
Rettan har varit in på Yamaha center i helsingborg för ca två veckor sen för service, och jag har pratat med dom och dom såg absolut inget konstigt med hojjen. Den har även varit in där för ett tag sen på ett försäkringsrep då den hade blivit tappad på garage uppfarten, då hade dom av kåpor och bytte dom och allt annat som fick märken. Så nog är den kollad rätt grundligt av en auktoriserad verkstad.

Fraktbolaget skulle plocka upp den imorgon så i början på nästa vecka skulle den anlända till Luleå:tummenupp Nu får sommarn se till att komma!!

Grattis!!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Bra att du är nöjd, men jag tror dock att något inte står helt rätt till för i min värld så köper man som sagt inte en sporthoj som man kör 30 mil med för att sedan göra en helvändning och köpa glidare. Säkert skadad eller på annat sätt mixtrad med. Sedan att sänka priset med 12.000 kr på två dagar... osar panik över det hela.

Det behöver inte osa panik.
Själv är jag så trött på allt jidder när man ska sälja sporthoj så jag skulle nog se till att ligga under med 6-7k bara för att kunna välja vettig köpare och slippa tjafs, och göra affären snabbt! :tummenupp

Detta är några av de fraser som några av mina tänkbara köpare på tidigare hojar kläckt ur sig:

-"Hej, jag har inget körkort för tung hoj! (sålde R6)"
-"Vad ska man få göra för att få provköra?"
-"Jag ska fråga farsan om jag få låna pengarna."
-"Kanske är dumt att ta av sparpengarna?"
-"Byta mot en rolig sommarbil, 1977 gul bubbla cab?"
-"Det ärrrrr en reeeeeeeepa! Är den rejsaaad?"?!?!"
-"Du vet om att det är motorras om 2 mil va, ska vi säga 50% off?"

Detta gör att man blir trött efter ett tag och vill göra snabba affärer och ge ett bra pris på en gång istället för att jaga 500:- lappar.

Så tycker jag iaf. :tungan

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
yummyHA
Då är det ju klappat & klart! Snacka om en bra deal :) Nästan så man blir lite avis :brynad :tungan

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det behöver inte osa panik.
Själv är jag så trött på allt jidder när man ska sälja sporthoj så jag skulle nog se till att ligga under med 6-7k bara för att kunna välja vettig köpare och slippa tjafs, och göra affären snabbt! :tummenupp

Detta är några av de fraser som några av mina tänkbara köpare på tidigare hojar kläckt ur sig:

-"Hej, jag har inget körkort för tung hoj! (sålde R6)"
-"Vad ska man få göra för att få provköra?"
-"Jag ska fråga farsan om jag få låna pengarna."
-"Kanske är dumt att ta av sparpengarna?"
-"Byta mot en rolig sommarbil, 1977 gul bubbla cab?"
-"Det ärrrrr en reeeeeeeepa! Är den rejsaaad?"?!?!"
-"Du vet om att det är motorras om 2 mil va, ska vi säga 50% off?"

Detta gör att man blir trött efter ett tag och vill göra snabba affärer och ge ett bra pris på en gång istället för att jaga 500:- lappar.

Så tycker jag iaf. :tungan

Mmmm det kan vara många orsaker till att det är billigt.

En kompis blev för många år sen av med jobbet när firman gick omkull och ingen A-Kassa.
Bilen som han var tvungen att sälja spontanprutades ner ett antal tiotusen på bara ett par veckor när räkningarna skulle betalas, och i annonsen stod det att det var brådis pga lägenhetsköp:rofl

Han har än i dag ångest för bilen han tappade nästan 100,000 på på bara ett par månaders ägande.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Då var det dags för mig att svara i tråden.

Jag blev alltså kontaktad av Jandreas här på forumet, som undrade om jag kunde åka & titta på en hoj åt honom.

hojen i fråga är alltså en Yamaha R1 2009, svart & röd, som är USA importerad.
flera av er har undrat varför den gått så lite & att det är ngot fuffens med den.
även folk som varit & tittat på den & tyckt att den var "sådär"

Nu ska jag förklara så kort jag kan.

Hojen är importerad 2010-05 av en kille jag känner (som jag för övrigt kör ihop med & även köpt min egen R1 2009 (dock svenskåld, fast med gula USA kåpor)

hojen såldes vidare till firma 2010-10 , då fler hojar var på G hem & pengar behövdes fås loss.
hojen stod sedan hoj denna firma i över 1 år, innan nuvarande ägare köpte den (köptes dec. 2011)
alla papper + utrdag från transportstyrelsen bekräftar detta

hojen i annonsen hade gått 35 mil, vilket INTE stämmer, den hade gått 351 MILES = vilket är 56,4 MIL & är uppskattningsvis dubbelt upp mot när min kompis tog hem den från staterna.

hojen tappades/välte på uppfarten av nuvarande ägare (som jag för övrigt också känner (fast ytligt via jobb, då han är åkare & jag däckmontör på tung trafik)

hojen stod X antal månader efter "olyckan" & lämnades in nyligen för service (100 mils) på yamahacenter i Helsingborg. där även de kåpor som blev repade byttes ut (dock är insugskåpan beställd men ej kommen) hojen blev klar & hämtades på YC den 5 april.

jag har även pratat med en av ägarna på YC & tillika chefsmekaniker på yc, som bekräftat vad som varit skadat

efter att trådstartaren skickat pm & vi pratats via telefon ett antal ggr, så fixade han fullmakt & jag traskade in på swedbank idag, hämtade ut XXXXX antal kr i en postväxel (skriven på mig, snacka om förtroende för en som han aldrig träffat) & jag mötte upp ägaren.

nu är pappren skrivna & jandreas äger nu en svart/röd yamaha R1 2009 med strax under 60 mil på mätaren (kallt & köra hem den)

vad gör man inte för en hojbroder i nöd ?

// Henrik

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
ps.
miles / kmh är ändrat enkelt via en knapptryckning, så det e klart.
men jag kommer inte ihåg hur man ändra farenheit till celcius

men det kanske någon annan har koll på ?

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Det var för jävla reko gjort. Att både kolla upp hojen och hjälpa till med affären. Såna lirare som dig kan det inte finnas för många av. :tummenupp

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Underbart att det fortfarande finns folk som kan hjälpa till och inte lurar röven av andras surt förvärvade pengar!:Bugar

Storklapp på axlen till en ärlig kille! Skönt att allt blev frid och fröjd till sist då det vart mycket gnäll tidigare!:)

Grattis och hoppas ni blir nöjd! :)

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
ps.
miles / kmh är ändrat enkelt via en knapptryckning, så det e klart.
men jag kommer inte ihåg hur man ändra farenheit till celcius

men det kanske någon annan har koll på ?

Har för mig att du bara ska hålla inne select knappen nån sekund eller så vart det att trycka på båda sammtidigt, har råkat ändra den ett par gånger :tungan

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
nu är pappren skrivna & jandreas äger nu en svart/röd yamaha R1 2009 med strax under 60 mil på mätaren (kallt & köra hem den)

vad gör man inte för en hojbroder i nöd ?

// Henrik

Vi här uppe i kalla norden är ytterst tacksamma för att du hjälpte Jandreas Henrik, han blir såååå fruktansvärt jobbig när han inte får köra hoj...:tummenupp:)

Jandreas, visst måste jag provköra din R1:a snart? Och hjälpa dig att ställa in fjädringen :)

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Ja ännu en gång ett MEGA tack till dig Wonder för all tid och hjälp du har lagt ner på detta! Otroligt schysst att hjälpa en kille man inte känner såpass mycket som du gjort :tummenupp

Niklas: De hade varit kalas! Gixxern blev ju som en helt annan cykel så du får gärna göra samma med Rettan:)

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Verkar som att jandreas är skyldig Wonderwizzard en back bira :D

Härligt slut på historian, hoppas du får en grym sommar med rettan!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...