Yamaha R1 -09 på blocket i Helsingborg.

2fast_2bob

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Kawasaki zx9e 2001
Joda, jag har fått ett reg nr och det stämmer.

Kom också till nån skum röstbrevlåda första gången jag ringde men sen igårkväll fick jag tag i killen.

Absolut, mesta dels bra killar (o kanske nån tjej) här på forumet. Ja, förstår att du vill ha till en affär ASAP, taskigt att du bor så långt norrut. DU bör ju se på den ändå, eller nån annanpålitlig person. Har ju ändå varit en del funderingar på annonsen här.. oftast blir d ju d av en annledning..
Konstigt bara att jag fick ett annat reg nr av han (CPJ 685), fick även ett nytt telenr som jag kunde försöka nå han på, dock inget som gick att söka upp på hitta.

Jag törs iaf inte gå vidare på den här annonsen, för mycket frågetecken...

Men får Hoppas jag har fel o du gör en bra affär!

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Stämmer det att det är en R1, eller kollade du upp ägare mm också?

Dehär får jag upp när jag slår in reg numret han gav mig:

Fabrikat: YAMAHA YZF-R1
Färg: SVART Fordonsslag: MC
Fordonsår: 2009 Fordonsslagsklass:
Chassinummer: JYARN23EX9A002238
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2011-12-13
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-12-13
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2012-02-29)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2011-12-13
I trafik första gången i utlandet: 2009-01-01

Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktning senast: 2013-01-31
Senast godkända besiktning:

Vägmätarställning, km:

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 180
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 155
Återbetalning vid avställning, kr: 0

Betalningsmånad/er: oktober

Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.

Tekniska data
Motornummer:
Kaross: Motorcykel (01)
Karosserikod särskilda ändamål:
Slagvolym, cm3: 998
Växellåda:

Antal passagerare, max: 1
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:

Skattevikt, kg: 190
Tjänstevikt, kg: 195
Totalvikt, kg: 395
Sänkt totaltvikt, kg:

Max släpvagnsvikt, kg:
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg:
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg: 200

Vill inte hänga ut reg nr här då vissa inte vill ha ut det på internet pga stöldrisk mm.

Last edited:

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Fast att hitta ett regnummer som passar en R1 är ju inte många sekunders jobb ;)

Kolla upp vem som äger den istället!

Jag har även kollat upp ägaren och det stämmer också. I mina ögon ser det inte så skumt ut, speciellt inte efter nån härifrån hade kikat på den och det såg bra ut förutom framskärm och insugsrör.
Så jag hoppas att jag kan få hjälp av nån där nerifrån att kika på den och ev genomföra köpet.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Min polare köpte sin R1:a ny från USA via en importfirma som skötte allt. Han fick pynta 95 000:- för den inreggad och klar. Så visst är det ett bra pris som killen har satt på sin hoj. Jag tror inte det är något lurt med den. Men åk ner och kolla så allt är i sin ordning. Lycka till!

Mvh /Try

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Vad är det som säger att den har varit i trafik i USA i tre år? Den importerades helt ny till sverige. Finns gott om nya 09or som aldrig har blivit tagna i trafik än...

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Alltså, uppenbart att du inte vill ta en roadtrip, men som sagt det är ju en del frågetecken kring annonsen. Ända sättet att veta sanningen är helt enkelt att be honom gå till polisstationen så får dem ta ett lögndetektorstest på honom!:tummenupp

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Läser man i tråden så tycker jag att det finns en del frågetecken. Det står ju I trafik första gången i utlandet: 2009-01-01 ? Om det är en superdeal varför finns hojen fortfarande kvar nu ? Den skulle ju gått direkt annars.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Läser man i tråden så tycker jag att det finns en del frågetecken. Det står ju I trafik första gången i utlandet: 2009-01-01 ? Om det är en superdeal varför finns hojen fortfarande kvar nu ? Den skulle ju gått direkt annars.

Gissningsvis så har bara bilprovningen tagit 2009-01-01 som datum för att dom måste föra in nått datum från utlandet då den reggas i sverige, och har den då aldrig varit tagen i trafik i USA så blev väl 1 januari -09 ett bra datum då den är av 2009 årsmodell.

Har hittat ett Luleå fraktbolag som kör Helsingborg-Luleå en gång i veckan som skulle kunna hämta hojjen på valfri adress. Så nu fattas bara nån vänlig själ här från forumet som vill ställa upp på att jag för över pengar till dennes konto sen betalar hojjen och kör hem den till sig så att fraktbolaget kan komma förbi där och plocka upp den för skeppning till luleå:tummenupp

Någon snäll Skåning...?:gnissla

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Fråga i RoH. Vettiga personer från Helsingborg som du kan lita på.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nattåget till Helsingborg på fredag. På lördag gör du upp affären och kör upp till Stockholm. Sover över på
Ibis Hägersten (inhägnad parkering, du har kapell och täcker hojen med och några bra lås just in case). På Söndag kör du upp till Luleå.
Eller ligger snön/isen på vägarna norr Stockholm?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
En sökning på VIN gav inget resultat så det är antagligen inget auktionsvrak åtminstone.

Jag gjorde också en sökning, på chassinumret, via Carfax och fick ingen träff alls. Var det samma resultat för dig? Känns inte det lite udda att man inte får någon träff alls?

Aquaman

Det ska rulla på två hjul
Gick med
21 Jul 2011
Hoj
Yamaha r6 - 03
Gissningsvis så har bara bilprovningen tagit 2009-01-01 som datum för att dom måste föra in nått datum från utlandet då den reggas i sverige, och har den då aldrig varit tagen i trafik i USA så blev väl 1 januari -09 ett bra datum då den är av 2009 årsmodell.

Har hittat ett Luleå fraktbolag som kör Helsingborg-Luleå en gång i veckan som skulle kunna hämta hojjen på valfri adress. Så nu fattas bara nån vänlig själ här från forumet som vill ställa upp på att jag för över pengar till dennes konto sen betalar hojjen och kör hem den till sig så att fraktbolaget kan komma förbi där och plocka upp den för skeppning till luleå:tummenupp

Så vänta, du ska sätta över pengar till någon från helsingborg som sedan ska köpa hojen? Även om alla människor värkar trevliga, är inte det riskabelt? Tänk om snubben tar pengarna och för över till någon annan och wops så var dem borta? eller tänker du använda något företag som mellanhand som hjälper till vid betalning?

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15

Det där låter dumt, även fast många här på SH är reko så skulle inte jag föra över 72k till någon som jag inte känner. Har du inga släktingar eller liknande neråt landet som kan hjälpa dig? Skulle jag vara dig så skulle jag ta med mc-kläder och flyga ner till malmö. Träffa tjommen som ska sälja R1:an och sedan gå till banken tillsammans för att göra upp affären. Om det nu skulle skita sig så har du förlorat kanske 2k (flygbiljetter) istället för 72k.

Lycka till!

Mvh /Try

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Jag gjorde också en sökning, på chassinumret, via Carfax och fick ingen träff alls. Var det samma resultat för dig? Känns inte det lite udda att man inte får någon träff alls?

Jag fick upp en Yamaha R1 -09 men med 0 history records. Då får jag genast känslan av att den är uttagen -09 och gått på bana i några år. Hela den här dealen känns skum. Det är ju bara 1 ägare vilket betyder att han som säljer även borde ha importerat den?
Svårt och se att man kan köpa en nästan ny oskadad R1:a i USA och ta hem den för mindre än 72 000:-
Detta luktar fusklagat lik lång väg. Tyvärr.....

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping