Video Yamaha R1 får stryk av Mercedes.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hoppas några vars videor blir stulna kan börja anmäla Ankan1 för upphovsrättsbrott så han får sin youtubekanal avstängd :yoparty

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Ett ord: drevad.

Jag har själv legat och jagat en R1, ägaren lade glatt upp en stillbild här på forumet efteråt från kameran, där hastighetsmätaren visade på 299km/h. Problemet var bara att jag låg bakom med min något dopade tjockmotard vid samma tillfälle och min odrevade hojs hastighetsmätare visade drygt 240km/h.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Djävlar vad folk snor det där klippet och lägger upp i sina Youtube-flöden. Tror inte Timpa skulle gilla det...

Kan någon förklara för en gamm-gubbe som inget begriper, varför vill man ha klick på "sin egen" version, kan man inte bara länka till det klipp som man själv hittade innan man gör om samma jobb och lägga upp den själv.
Finns det pengar eller prestige i "klick" nuförtiden?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Ganska trött acceleration för att vara en drevad R1 isf men jag håller med, det ser inte ut att gå i 299.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Om de kör i 300 blås så verkar bilarna de kör om köra 200 ungefär, vilket inte är så vanligt.

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
En 330 steker det mesta. över 200 är den som en raket, kanske till och med snabbare (Bajs Mellan Wäxlarna bilen då, inte R1:an).

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Jag blir stressad av att bara se det där... Lite onödigt fort med tanke på övrig trafik och på omgivningen..

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Ursäkta min moralkärringsattityd, men jag skulle vilja räkna antalet fungerande hjärnceller i förarnas huvuden, hur i hela helvete kan man vara så jävla dum så man kör över 300 km/h förbi (i den farten) skymda utfarter där det exempelvis skulle kunna skutta ut en unge, eller en traktor?
Det är sådant folk som bidrar till hat och förakt mot motorcyklister :huvet

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Ursäkta min moralkärringsattityd, men jag skulle vilja räkna antalet fungerande hjärnceller i förarnas huvuden, hur i hela helvete kan man vara så jävla dum så man kör över 300 km/h förbi (i den farten) skymda utfarter där det exempelvis skulle kunna skutta ut en unge, eller en traktor?
Det är sådant folk som bidrar till hat och förakt mot motorcyklister :huvet
Glöm inte det bidragande hatet mot bilförare..... :gnissla

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Bortsett från diskussionen om upphovsrätt....................................

FY SATAN vad ballt klipp, men jag får nog trimma min R1.a - vem vill få stryk av en merca !!

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Eller köpa en BMW......../KentW
Vet inte hur signifikant testet egentligen är men HP4an går riktigt jäkla skitbra och elektroniken funkar absolut klockrent :tummenupp

Atomen inte alls så bra i starten där fästet sviker medan Cittran drar grymt upp till ~100km/h där utväxlingen verkar sätta begränsningen, eller?

Jag imponeras mest av är hur bra och linjär accelerationen på HP4an är trots fuktigt underlag och mycket effekt på 2hjul :tummenupp

Skulle vara kul att se ett motsvarande test mot Kawa, sukka, Yamma och kanske Ducce :)
diagram.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...