10% på en 300 TD....
Det har gått utför sedan Kaiserwagen slutade produceras.
Pullmanen var ett steg i rätt riktning, men Svensson var för snål för att investera i en riktig bil.
Instämmer. På gamla onda tiden tilltalade märket iaf noggranna personer. Nu ser man tom ägare som kör sina mercor genom automattvätt. Inte bra.Chosefritt i ordets rätta bemärkelse...
Förr var den stjärnprydda personenkraftwagen ett sätt för distingerade, karaktärsfulla herrar med visioner att ta sig komfortabelt och stilfullt mellan punkt A och punkt B.
Idag verkar införskaffandet vara ett av få sätt för underklassen att Finax-låna sig till någon form av status och känsla av avancemang inom samhällshierarkin - ett sätt att förflytta unga män i Buffaloskor och höga kepsar, ofta onödigt fort, mellan punkt A (valfritt höghusområde i ytterstaden) och punkt B (valfri nattklubb i innerstaden)...
Goffen kan de vara du som är föraren eftersom det spelades in i dom "småländska skogarna"
Bortsett från diskussionen om upphovsrätt....................................
FY SATAN vad ballt klipp, men jag får nog trimma min R1.a - vem vill få stryk av en merca !!
ställ samma merca, den här gången otrimmad mot samme hoj så lär ni se reultatet bli annorlunda... Visst AMG i all ära, men det där är ju faktiskt en vässad AMG.
"..man vet ju hur små saker som krävs i den här farten för att man ska slå runt med en motorcykel."
"..man vet ju hur små saker som krävs i den här farten för att man ska slå runt med en motorcykel."
ställ samma merca, den här gången otrimmad mot samme hoj så lär ni se reultatet bli annorlunda... Visst AMG i all ära, men det där är ju faktiskt en vässad AMG.
Vet du något mer om bilen? Antar att det är en SL63 och den där 5,5-litersmotorn ska man ju kunna få ur typ 670hk med "bara" mjukvara/ECU. Är det vad som är gjort med den där eller är det mer gjort?
Åkte med en tysk runt Nordslingan i en SL63 AMG i somras. Han berättade om sina 20 år som testförare, om bilen, att den hade fått ytterligare pulver med andra kammar, kolvar etc. samtidigt som han rattade lugnt och fint genom kurvorna och gestikulerade med armarna som en väderkvarn. (Som om det var en lugn tur till Ica och vi bråkade om vilket pålägg som är bäst...)Vet du något mer om bilen? Antar att det är en SL63 och den där 5,5-litersmotorn ska man ju kunna få ur typ 670hk med "bara" mjukvara/ECU. Är det vad som är gjort med den där eller är det mer gjort?
Åkte med en tysk runt Nordslingan i en SL63 AMG i somras. Han berättade om sina 20 år som testförare, om bilen, att den hade fått ytterligare pulver med andra kammar, kolvar etc. samtidigt som han rattade lugnt och fint genom kurvorna och gestikulerade med armarna som en väderkvarn. (Som om det var en lugn tur till Ica och vi bråkade om vilket pålägg som är bäst...)
Effekten vet jag inte något om, mer än att det räcker för bruna kallingar.
Åkte med en tysk runt Nordslingan i en SL63 AMG i somras. Han berättade om sina 20 år som testförare, om bilen, att den hade fått ytterligare pulver med andra kammar, kolvar etc. samtidigt som han rattade lugnt och fint genom kurvorna och gestikulerade med armarna som en väderkvarn. (Som om det var en lugn tur till Ica och vi bråkade om vilket pålägg som är bäst...)
Jag såg bara hastighetsmätaren upp till 180, sedan var resterande skala skymd från passagerarsätet, där jag satt och svettades. Mätarnålen såg jag inte många gånger... Effekten vet jag inte något om, mer än att det räcker för bruna kallingar. Satan vilken bil och vilket ljud!
Jag vill passa på att tacka Aftonbladets Ekdahl och framförallt den där blå hackspetten för att de varnar vad som kan hända om man någon gång skulle ha oturen att köra så fort -med MC. (Med bil var det visst inte så farligt.) Tur att de vet.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|