Yamaha r1 turbo streetfighter

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Jag fick iaf bruka en del värme för att få loss mina lager ur svingen, inte så kul o värma på en nylackad sving heller.:) Pressa i dom kallt gick bra däremot.



Har ni ett hemligt R1-turbo-meet? Vill också vara med! Jag står för både kaffe och bullar så ni slipper fundera på det, bara vi är i pite då. :hihi

Kul o se att det går framåt, ser ut att bli alla tiders det där!

//J

Noc, för att få oss till Pite så får du nog både bju på bärs och blondiner med silicon :tuttar annars är du välkommen till Jkpg på kaffe. :D
Nä, inget hemligt möte denna gång. Vi skickar PM när det hemliga R1 mötet blir! :)
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Jag fick iaf bruka en del värme för att få loss mina lager ur svingen, inte så kul o värma på en nylackad sving heller.:) Pressa i dom kallt gick bra däremot.



Har ni ett hemligt R1-turbo-meet? Vill också vara med! Jag står för både kaffe och bullar så ni slipper fundera på det, bara vi är i pite då. :hihi

Kul o se att det går framåt, ser ut att bli alla tiders det där!

//J

tog en slipad axel och knackade ut dom gick skit smidigt har svarvat en hylsa att pressa i dom med sen.
Hemligt R1-turbo-meet ja som sakt det är bara att komma ner du är mer än välkommen om du kommer :D

noc, för att få oss till pite så får du nog både bju på bärs och blondiner med silicon :tuttar annars är du välkommen till jkpg på kaffe. :d
nä, inget hemligt möte denna gång. Vi skickar pm när det hemliga r1 mötet blir! :)

:d:d:d:d:d:d:d:d:d
 
Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hehe, sitt inte upp och vänta. Är ju inte direkt nästgårds... :hihi

Sen så verkar det som om min Turboretta konverterat till stenkross så snart är jag väl ute ur klubben iaf... :gnissla
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Hehe, sitt inte upp och vänta. Är ju inte direkt nästgårds... :hihi

Sen så verkar det som om min Turboretta konverterat till stenkross så snart är jag väl ute ur klubben iaf... :gnissla

Sen så verkar det som om min Turboretta konverterat till stenkross så snart är jag väl ute ur klubben iaf... :D:D:D:D:D:D
vad är det man säger bara runt hörnet eller ett stenkast:)
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Då har man krängt på nytt däck fram 60 profil hoppas man slipper att framhjulet slår i intercoolern nu:banana
 

Bifogat

  • Bild 008.jpg
    Bild 008.jpg
    225.4 KB · Visningar: 82

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Då har man krängt på nytt däck fram 60 profil hoppas man slipper att framhjulet slår i intercoolern nu:banana

Men du Crazy!
Vattenkylt plenum, is da shit enligt Pain!
Ska vi inte göra om ditt plenum till vätskekylt när vi ändå är på G ? :tummenupp
Tar ju inte mycket mer tid att bygga två istället för ett (mitt).
Då slipper du ju "skräpet" (IC) framför kylet.
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Men du Crazy!
Vattenkylt plenum, is da shit enligt Pain!
Ska vi inte göra om ditt plenum till vätskekylt när vi ändå är på G ? :tummenupp
Tar ju inte mycket mer tid att bygga två istället för ett (mitt).
Då slipper du ju "skräpet" (IC) framför kylet.

Fixa du ritningar och bilder så ska vi nog försöka oss på det :tummenupp
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Då har man tillverkat egna trattar till dom vattenkylda plenumet en av dom testade jag att polera lite snabbt:yoparty
 

Bifogat

  • Bild 010.jpg
    Bild 010.jpg
    218.9 KB · Visningar: 80
  • Bild 011.jpg
    Bild 011.jpg
    228.7 KB · Visningar: 95
  • Bild 012.jpg
    Bild 012.jpg
    225.3 KB · Visningar: 109

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vackert!

Húr bar du dig åt för att fixa trattarna?
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Vackert!

Húr bar du dig åt för att fixa trattarna?

yrkeshemligheter:D:D:D:D:D:D
Du får vänta tills imorgon så ska jag berätta när jag har tagit bild på underverket:D:D:D:D

Vad har du kvar att göra nu? Ska du ändra något motormässigt? Ser nice ut, keep it up!



vet inte, vi får se. Slamrar som fan, ska börja brottas med det imorrn.
Läs mer här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175215&page=20

Plenumet skulle ju inte byggas om men en viss herr Couglin har lett in mig på ett annat spår om man säger så:D

Ja? Vill också gärna veta :tummenupp

Vänta och du får se:)
 
Last edited:

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Då kommer det efterlängtande svaret på frågan:va
Du trär röret över konan och sätter på tryckanhållet och sätter det i en press och trycker tills det ser bra ut inte för mycket inte för lite o vips så har du en st insugstratt väldigt enkelt:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
 

Bifogat

  • Bild 013.jpg
    Bild 013.jpg
    225.6 KB · Visningar: 147
  • Bild 014.jpg
    Bild 014.jpg
    224.2 KB · Visningar: 83
  • Bild 015.jpg
    Bild 015.jpg
    222.1 KB · Visningar: 93
  • Bild 016.jpg
    Bild 016.jpg
    226.5 KB · Visningar: 141
  • Bild 012.jpg
    Bild 012.jpg
    225.3 KB · Visningar: 85

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Höru Crazy!
Har ju fixat frakten, går inte SMS fram till dig ute i skogen?
Avslöjade du hemligheten? Nu kan ju vem som helst göra trattar !! :)
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Höru Crazy!
Har ju fixat frakten, går inte SMS fram till dig ute i skogen?
Avslöjade du hemligheten? Nu kan ju vem som helst göra trattar !! :)

Vem som helst kan göra trattar men inte vem som helst som lyckas lite hemligheter har allt behållt:D:D:D:D:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top