Yamaha R6

didde_dängrot

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
CBR600 FS -01
Då har man bestämt sig för att ta hoj kort nästa år då.
Men inte orkar man vänta på att köpa hoj innan man har kort?
Ikke.

Så jag har börjat titta på lite olika Yamaha R6:eek:r 01-03...

Finns det ngra svagheter denna hoj har just dessa årsmodeller man
ska kolla på? Vad brukar ni kika på när ni köper hoj av privatperson?

MVH
Didde D Rot

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
lite saker du kan kolla
drivpaket.
däck
bromsar
styrlager
missljud

testa o sök finns tusen trådar om begköp

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
KTM 690 smr -08
:corn

Närå, sök i forumet, finns massor av information vad du skall hålla ögonen på. Sen så får läsa om diskussionen R1/R6:a som första hoj genom att sök,om du nu inte väldigt gärna vill argumentera lite, men allt har varit uppe förut.

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Har för mig att det är stor skilnad på 03an och äldre mod då det är insprutning på 03an (bättre vrid i mellanregistret). :yoparty
Om det är en som har gått mycket på bana så kanske den har haft ett par marksyningar, kolla så att bakramen inte är sned.
Har en mycket fin 03a till salu, och till rätt pris!! :tummenupp
pm:a om intresse .

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Clifton skrev:
Ska du verkligen ha en R6 som första hoj ?.

Varför måste alla vara sådana glädjedödare här inne och hacka på vart enda nybörjare som tänker köpa sin dröm hoj... han kanske vill köpa det :mad:
Han kommer nog fatta efter ett tag eller startar nytt inlägg med "varför är det så jävla dyrt med R6a och försäkringen" :lol just nu frågade han om råd inför köpet...

Skriv en klasyl som jag gjorde och där skrev jag att jag har 2 dagar på mig att kolla upp hojen hos mekanikern... vilket jag gjorde oxå... kända fel r6an är vxln... sp 2:a... testa alla vxlarna upp till 5ans växel sedan motorbromsar du neråt... för att se om den hoppar ut... kolla även hur personen som ska sälja den till dig är... hojens skickt är en återspegling av ägaren... därför är min hoj sååå cooolll :yoparty

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
Mycke Bullshit här inne nu...

En R6:a är ett alldeles utmärkt första val om du inte lider av ofrivilliga kramper i armar å ben....Såg inte vilken ålder du hade....har min nu som mellanhoj...pigg å go...å strypningen flyger till våren...å då blir den ännu piggare!

Krångel med förgasare???....Möjligtvis på senare 80:talet att förgasare
krånglar men fan inte i millenium 3...har du växt upp på hoj känner du säkert viss skillnad...men e du som jag livsnjutare så bryr man sig inte om det lilla svacket i effektkurvan!

Lycka till :yoparty

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
EZrideR skrev:
Varför måste alla vara sådana glädjedödare här inne och hacka på vart enda nybörjare som tänker köpa sin dröm hoj... han kanske vill köpa det :mad: ... Skriv en klasyl som jag gjorde och där skrev jag att jag har 2 dagar på mig att kolla upp hojen hos mekanikern... vilket jag gjorde oxå... kända fel r6an är vxln... sp 2:a... testa alla vxlarna upp till 5ans växel sedan motorbromsar du neråt... för att se om den hoppar ut... kolla även hur personen som ska sälja den till dig är... hojens skickt är en återspegling av ägaren... därför är min hoj sååå cooolll :yoparty

D e väl bara köra motormännens test.. om d e en juste säljare kan man dela på summan 800 spänn eller vad det ligger på.. om kunden inte köper den har ju säljaren trots allt papper på att allt/eller det mesta förhoppningsvis står rätt till.. om han totalvägrar så ja.. kan inte annat än hålla med "hojens skick är en återspegling av ägaren".. köpte min utan provkörning.. en juste säljare och den var superskick!
Det viktigaste är dock att säljaren har ett fast handslag.. inte för löst inte för hårt utan lagom hårt..

Lycka till med hojköpet - Med sunt förnuft e vilken hoj som helst okej som första hoj..
:tummenupp

halmstads_kung skrev:
..men e du som jag livsnjutare så bryr man sig inte om det lilla svacket i effektkurvan..
http://www.ivansperformanceproducts.com/r6.htm

didde_dängrot

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
CBR600 FS -01
Klart att man ska ha en R6 som första hoj.
Om inte kan ju ngn säga varför i sådant fall.

Ang. försäkringen har jag redan kontaktat försäkringsbolaget
om försäkring på en R6 03. Dyrt, javisst... kostar att ligga på
topp. Eller hur var det nu?

En får tacka för alla svaren.

MVH
Didde D Rot

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
bra

ang försäkringen... jag kan tala om för dig att just försäkringen på R6an kommer att sänkas från och med nästa år.. så är det för mig del iaf.
minskningen blir återigen för mig ca 400:-/månad vilket är mycket... :banana så jag får tacka försäkringbolagetsslumpgenerator..

För övrigt du är på rätt spår... R6an är den roligaste hojen jag har kört...

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
EZrideR skrev:
ang försäkringen... jag kan tala om för dig att just försäkringen på R6an kommer att sänkas från och med nästa år.. så är det för mig del iaf.
minskningen blir återigen för mig ca 400:-/månad vilket är mycket... :banana så jag får tacka försäkringbolagetsslumpgenerator..
Via pm eller här.. vad har du för försäkringsbolag.. samt hur mycket pröjsar du.. ska börja jaga själv snart.. bra ha nått att utgå ifrån.. tacksam för svar!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
EZrideR skrev:

vilket bolag e det du har ? man kanske skulle byta i vår :D

för nu pröjsar jag 1142:-/mån för halvförsäkring påställd
160 nått i mån för garageförs.

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Har du provat nån annan 600...

Om du köper en R6....Köp en -03:a Dels har du insprutning men chassit är underbart!! Enda negativa med R6 är
1. Std bromsarna...de suger!!! Utan stålomspunnet var det som att dra i ett gummiband...Men med nya slangar blev det lite bättre!!
2. "Klonk" växellådan... visst, den funkar bra när man vant sig... men för en nybörjare kan den kännas väldigt rå och osäker. Speciellt då man just lärt sig växla mellan 1-2 på bakhjulet :)

Har du Provat CBR 600RR-03 om inte så gör det innan du bestämmer dig... Det är en mkt trevlig hoj... skulle nog köpa en CBR istället för R6 men båda hojjarna är fina!!

R1:)

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Såld R6:a Blir nog en husaberg till våren
Ang försäkring.....Min första hoj var just en R6:a. Jag betala 4600 helförsäkring/helår. Det gäller bara att ringa runt på alla möjliga och omöjliga bolag. Det är en grym skillnad.

Lycka till!!

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Retta
R6:an är väl bästa rookieräcern :va
Om man e nybörjare och gillar sporthoj kan man ju inte köpa en moppe just för att det e första hojen. Han får helt enkelt växa i hojen.

Mitt tips: Köp inget mindre än R6. Kommer fort att ångra dig och vilja byta upp dig

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
jiGGa skrev:
Tycker att alla Yamaha låter så där. Har iof inte provat -04 och uppåt

Mmm.... den funkade skitbra när man vant sig som sagt... och på bana var det inga problem... men vid vanlig gata och lite lugnare körning är den lite väl råå.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024