Ture_Tapio
Olika
Hej funderar på att köpa en sån... vad bör man tänka på, pris, är det svårt att hitta delar till en sån? trimm? försäkring?
skriv vad ni tycker
skriv vad ni tycker
Ture_Tapio skrev:2276183Hej funderar på att köpa en sån... vad bör man tänka på, pris, är det svårt att hitta delar till en sån? trimm? försäkring?
skriv vad ni tycker
<micke> skrev:2276393
Du lär behöva en större genomgång när du köper hojen. Slänga i nya kolvar, se över ypvs:erna. Utöver det är det bara tanka...bensin, olja och köra =)
Ja just ja.. Så var det på min med. Det var bussningarna (lagringen) för ventilerna som var slut så packboxarna inte hade nån chans att hålla emot. Svarvade nya i brons och dom höll så länge jag hade cykeln kvar i alla fall.NisseHt skrev:2276410Det är oxå standard med oljeläckage vid YPVS:en vilket gärna resulterar i prickiga skor/stövlar
Ture_Tapio skrev:2278205hur är det med grejjer till dom då? finns det att få tag på? pipor o sånt..
max350 skrev:2281282Delar är inga stora problem ,det mesta finns faktiskt som orginaldelar fortfarande. Annars så är det bara att"Googla"eller E-bay så hittar man allt, en sak som kan vara svår att hitta är YPVS-styrboxen så kolla om den fungerar ett, surrande ljud(ypvs axeln vrids fram och tillbaka) när man vrider på tändningen,annars är det väl som alla andra skriver rolig lättkörd bushoj(80-talets "lilla" värsting)/max350
Nexor skrev:2282078Tjena! Jag har råkat hitta en fin RD350, http://www.blocket.se/vi/8349327.htm?ca=23_6_s och undrar följande: nåt speciellt förutom YPVS:en som ger sig på dessa hojar? Vad är skillnaden på de olika årsmodellerna? Går det att pendla motorväg med dessa, och hur pass bra är krutet i dem om man jämför med tex. en 250 cross eller andra 2-takt? Tackar extremt mycket om nån orkar svara
Nexor skrev:2282832Tack för alla bra bra svar! Verkar inte som att jag ska satsa på en pre -83 iaf Förbrukning då, är det som alla andra 2takt? Dvs drar den mkt över tvåhundra liter/milen? Om jag lyckas få tag på ett billigt objekt kan den räkna med storrenovering, framgafflar och bromsar ser jag redan nu att de måste bytas. Dessutom skulle det inte skada med en total genomgång av bakparti och lampor. Verkar vara en otroligt kul hoj i övrigt vad jag har hört, hoppas nu det blir av nåt köp!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|