Yamaha RD bygge "you tell me"!

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Drygt att den är reggad på 12 kW :zzz

Jo, du får nog läsa på lite ang hur man räknar ut röret, du kan ändra karaktären extremt mycket mha röret ;) Om du är intresserad av att bygga rör själv (vilket är roligare, billigare och nyttigare än att köpa) så skicka ett PM eller gb så kan jag förse dig med lite guider, program, tips m.m :)

jo, för en gångs skulle vore det inte fel med lite mindre effekt:D

och det lutar åt hemmabyggt rör så lite tips där vore underbart:Bugar hör av mig när jag kommer till den delen i bygget, är en så länge en bit kvar:rolleyes:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
jo, för en gångs skulle vore det inte fel med lite mindre effekt:D

och det lutar åt hemmabyggt rör så lite tips där vore underbart:Bugar hör av mig när jag kommer till den delen i bygget, är en så länge en bit kvar:rolleyes:

Inga problem :)

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
då har man varit o rivigt lite till. plockade bort sving, kedja, drev mm. och fixade till bakbromsen så den funkade. drivpaketet skulle det dok inte förvåna mig om det var original, för värre slitet har jag aldrig sett.:D

Bifogat

• DSC01817.JPG
    DSC01817.JPG
    158.1 KB · Visningar: 108
  • DSC01820.JPG
    DSC01820.JPG
    139 KB · Visningar: 102

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
här e vad jag tycker är ett riktigt fräkt RD bygge

Bifogat

• rd project.jpg
    rd project.jpg
    97.7 KB · Visningar: 338

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
då har man varit o rivigt lite till. plockade bort sving, kedja, drev mm. och fixade till bakbromsen så den funkade. drivpaketet skulle det dok inte förvåna mig om det var original, för värre slitet har jag aldrig sett.:D

fel.. inte slitet utan mycket välanvänt :D

häftingt bygge föresten.

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Din farsa har fått fax! :D

Ett gäng sidor med diverse tekniska spec, elschema mm...!:tummenupp

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
ja, då är det väl dags för än update efter allt för lång tid:brinnerup har haft mycket skolarbete på sistånde men nu börjar det klarna upp, så jag har utnyttjat den lediga dagen till att skruva tillbaka hjul mm för att få en bättre överblick nu när jag börat moddelera lite med en hemmabyggd tank. lutar åt att byga om originaltanken, dels för att det är knepigt att få tag i nått snyggt till rätt pris, och dels som en kul grejj att öva upp svetsarfärdigheterna på. så nu blir det ett tag till att pröva sig fram:D:D

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
ja, då är det väl dags för än update efter allt för lång tid:brinnerup har haft mycket skolarbete på sistånde men nu börjar det klarna upp, så jag har utnyttjat den lediga dagen till att skruva tillbaka hjul mm för att få en bättre överblick nu när jag börat moddelera lite med en hemmabyggd tank. lutar åt att byga om originaltanken, dels för att det är knepigt att få tag i nått snyggt till rätt pris, och dels som en kul grejj att öva upp svetsarfärdigheterna på. så nu blir det ett tag till att pröva sig fram:D:D

:yoparty

Bifogat

• 1PK1L.jpg
    1PK1L.jpg
    50.6 KB · Visningar: 120

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj

blev lite gjort idag åxå. har fått isär dämpare bak, som verkade vara i helt ok skick, så där är det omlackning som gäller, troligtvis röda fjädrar och svart dämphus:yoparty. har även pallat upp den till en höjd jag tycker är lagom, vilket kommer resultera i en höjning bak med 5 cm och motsvarande fram, ville nämligen bli av med moppekänslan, är man 1,90 så känns det lite litet:D

Bifogat

• DSC01822.jpg
    DSC01822.jpg
    173.8 KB · Visningar: 82
  • DSC01823.jpg
    DSC01823.jpg
    193.5 KB · Visningar: 79
  • DSC01824.jpg
    DSC01824.jpg
    206.5 KB · Visningar: 66
  • DSC01825.JPG
    DSC01825.JPG
    183.9 KB · Visningar: 74

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Vet hur det känns me små hojar :D är ca 186 och mycket man sitter på känns som en cykel :p

Tänk på att när du sitter på (och är så pass lång så är du väl knappast nån dunfjäder :rolleyes: ) sjunker den ihop lite så du inte blir missnöjd sen när du ska sätta dig på den för första gången :)

Kommer säkert bli jävligt hårdrock med rött och svart :yoparty

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Vet hur det känns me små hojar :D är ca 186 och mycket man sitter på känns som en cykel :p

Tänk på att när du sitter på (och är så pass lång så är du väl knappast nån dunfjäder :rolleyes: ) sjunker den ihop lite så du inte blir missnöjd sen när du ska sätta dig på den för första gången :)

Kommer säkert bli jävligt hårdrock med rött och svart :yoparty

tackar för tipset, blir kanske nån centimeter till då:) men nu ska det slipas ner svetsfogar som är kvar från en del bortkapade fästen:)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår