Varför var du tvungen att gå via SFRO? Jag håller på och bygger om min hoj och har fått olika indikationer på vad som måste gå via SFRO och vad som "bara" är att regbesiktiga som ombyggt fordon direkt. Har konverterat till singeldämpning bak med tillhörande sving, hjul och skivbroms (trumma original), USD fram med tillhörande hjul och skivbromsar. Ramen är mer eller mindre orörd, endast en loop påsvetsad och fäste. För passagerarpinnarna är bortkapade.
Några tankar om detta?
Varför var du tvungen att gå via SFRO? Jag håller på och bygger om min hoj och har fått olika indikationer på vad som måste gå via SFRO och vad som "bara" är att regbesiktiga som ombyggt fordon direkt. Har konverterat till singeldämpning bak med tillhörande sving, hjul och skivbroms (trumma original), USD fram med tillhörande hjul och skivbromsar. Ramen är mer eller mindre orörd, endast en loop påsvetsad och fäste. För passagerarpinnarna är bortkapade.
Några tankar om detta?
Jag har bytt sving, gaffel, hjul o bromsar på min hoj, jag besiktigade den i juni utan problem
Jag har iofs. konversionell gaffel på, så det kanske inte ( sticker ut ) så mycket då.View attachment 422490
När det gäller försäkring. Kan du fortfarande köra på billig classic-, veteranförsäkring?
Nopp ingen tråd än, skaförsöka att lägga upp en när jag river ner den för att fixa motor o ram.
Gaffeln kommer från CBR 900 RR, svingenfrån från någon annan Honda, bakhjul CBR900RR, framhjul Yamma R6 -07.
Med andra ord ett jä la hopkok
Jajemän! 644 kronor helår, helförsäkrad via bilsport& mc försäkringar som samarbetar med moderna.
Hojen behöll identiteten från 1981 vilket ju också innebär att den är skattefri=)
Jätte trevliga att ha och göra med och jag fick ett försäkringsvärde på hojen på 40 000 kronor utifrån bilder och information som jag skickade in.
Jag har ju lagt ut mer men vi vet ju alla hur mycket pengar som går in i dessa byggen och att få ett så pass högt värde var kanon! =)
Räckte det med att förlänga R1ans styrstolpe 2cm och köra med 2 undre lager? Fick hem min framgaffel idag
Räckte det med att förlänga R1ans styrstolpe 2cm och köra med 2 undre lager? Fick hem min framgaffel idag
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|