Se där ja!
Själv åkte jag hela förra sässongen utan bakbroms
Tror ni att det skulle var svårt att konvertera en bakfälg från en xv750 med kardan till en fälg med passande DREV istället? Sökt lite på nätet men inte hittat några exempel på sådana konverteringar...
Att konvertera om en kardanhoj till drev är inte speciellt svårt. I de allra flesta fall (om kardanen sitter på vänstersidan) så handlar det bara om att byta några drev på utgående axel (växellådan).
Däremot tror jag det kan vara värre med att bygga om en kardanbakfälg. Navet ser helt annars ut på kardan motför kedja.
Fälg som kom på posten...
Storleken skulle sitta som en smäck bak men vet i f-n om jag orkar konvertera från bromstrumma till bromskiva bak...
Jag har gjort det. Lät en firma svarva bort yttertrumman och sparade mittdelen, på den träddes en av samma firma svarvad "strut" eller vad man ska kalla det. Den träddes på centrum med perfekt passning och säkrades med infällda insexskruvar ( kan ju svetsas ) och lämnade en plan fläns att skruva skivan på.
Total kostnad runt 1.000,- och verkar fungera.
Spacklar & slipar...
Spacklade och det verkar funka... men cutsen börjar väga bly av allt spackel Hur som det blir good enough iaf.
Funderar på att en enkelt löstagbar cuts så att jag kan ha lite förvaring därunder. Häkta fast den framtill med ett par "krokar" och sen någon typ av snabblås längre bak, sistnämnda återstår att lösa...
Jag tycker ju ...Risk att det blir tokigt om du börjar i fel ända.
Kutsen verkar ha ett eget linjespel.
Du kan inte prova dig fram med att följa olika existerande linjer?
inte alls dum , och med tanke på avsaknad garage m,m så e jag impad
Börjar se riktigt gött ut, håller dock med om att du borde försöka vinkla upp häcken lite.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|