Skivorna bidde ju sketabra!
Hårda att borra i?
Där får du nog nått att bita i. Framdrev brukar kunna vara vansinnes hårda.Tittade en gång till på drevpryttlarna och hur jag ska få ditt låsbrickorna på nya drevet. Kom fram till att enklast vore att flytta på båda färsthålen/öronen på låsbrickan så att dom kommer mitt emot varandra men INTE vid något stort hål... Då kan jag använda original "skruvlåsbricka" (köps nytt då detta är trasigt)...
Blir ytterligare två 6mm hål i drevet där jag ritat, borde inte vara några problem hoppas jag. Återstår att se hur lättgängat drevet är.
Bild två hur fästhålen/öronen ska vara (fast brickan felvriden eftersom den nu är olåst).
Buellfox om du läser... kan man få nya fästhål/öron svetsade på brickan till julklapp??
Får nu mäta lite off-set och fundera på hur det ska lösas...
Där får du nog nått att bita i. Framdrev brukar kunna vara vansinnes hårda.
Eller om du värmer så härdningen släpper och sedan härdar om.Helt rätt! Har redan provat och det sket sig kan man säga, drevet var minst lika hårt som mina billiga gängtappar, enda resultatet var en blåsa i handen och en trubbig tapp i verktygslådan...
Nästa test blir med svets, troligen svetsa fast ett par muttrar på ett eller annat sätt. Återstår att se om det går...
Eller om du värmer så härdningen släpper och sedan härdar om.
Nå't skumt pågår i tvättstugan...
Har du äntligen fångat ET !
Area 54 rocks.
AUSPUFFHITZESCHUTZBAND & KLEBER kom med posten idag
Ser rätt grovt ut det där bandet, blir spännande att försöka linda på det senare...
Tips från coachen:
Blötlägg bandet först! ...så blir du en gladare människa när det är klart
Tackar! Verkar vara ett standardtips, men just denna tillverkare påstod att det skulle läggas på torrt men... tänkte att det inte kan skada att läggas på blött, miljoner flugor kan ju inte ha fel!?
Att man dessutom ska ha citronsyra i vattnet vid blötläggning är ett annat bonntips jag sett för att motverka rost. Låter inte som att det skulle kunna göra någon skillnad i längden... eller?
Tackar! Verkar vara ett standardtips, men just denna tillverkare påstod att det skulle läggas på torrt men... tänkte att det inte kan skada att läggas på blött, miljoner flugor kan ju inte ha fel!?
Att man dessutom ska ha citronsyra i vattnet vid blötläggning är ett annat bonntips jag sett för att motverka rost. Låter inte som att det skulle kunna göra någon skillnad i längden... eller?
ett annat bygge på en TR1!? eller XV750? den är ganska lik din i alla fall.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|