STORmogulen
Ny medlem
Elen färdig och allt verkar fungera!
Snyyygt jobbat!
Du skall se att när du fått ordning på färgfrågan så kommer det bli en helskön hoj! Jag gillar den skarpt!
Elen färdig och allt verkar fungera!
Snyyygt jobbat!
Du skall se att när du fått ordning på färgfrågan så kommer det bli en helskön hoj! Jag gillar den skarpt!
Har inte hänt så mycket synligt på hojen senaste tiden. Finlir med elen har tagit en evighet, fixat batterilådan mm... Hur som så gott som klart nu.
Har börjat fixa finliret med fotpinnarna. Blir nog bra när dessa kommer ordentligt på plats.
Provade en lösning till främre drevlåsning då det härdade drevet inte så lätt låter sig borras, gängas eller svetsas... Jag + (pinn)svets + tunnplåt = katastrof! Men principen med gängade hylsor + bricka på baksidan kommer att funka fint mha av lite bättre grejer och nytt försök. Kul att prova själv iaf. Man får hånskratta
Ska jag ta med MIGEN när vi kommer??????????????????????????????
Å'så fick jag idag dessutom tag på en dubbel banjobult till bromseriet så nu kan man fylla på olja oxå! Har inte fyllt på ett tomt system tidigare så jag får nog söka efter lite tips här på forumet först. Känns nu som början på slutet av vinterns skruvande, börjar få vårkänslor i tövädret
Ett tips där för bromesriet, gå inte till mc-firma och köp ett dyrt kit med spruta för oljan och en slangstump. Gå till närmsta apotek, be att få titta på de största sprutorna dom har (utan nål och köp en lämplig slangbit på närmsta verkstadbutik eller så som passar på sprutan och bromsokets luftnippel. Börja sedan att fylla systemet (bromssystemet, inte det systemet med gröna skyltar som hägrar på fredagar.... apropå fylla..) nedifrån bromsoken och upp så får du med det mesta av luften.
Försiktighet och tålamod hjälper på vägen (kanske nåt stärkande från ovan nämda butik också )
PS. förlåt svamlet, börjar bli sängdags.....
Inte så dumt det enda man bör tänka på då är att inte köpa kannan på biltema, det gjorde jag, jag hade smörj på hela hyllan där den stod. Pumpmekanismen läckte på nåt vänster efter användning ut olja via gängan i locket... härlig flyktig hydraulolja... Ibland har de bra grejer, ibland ångrar man bittert sin fyndlusta!Det går bra att pumpa i bromsvätskan med en gammeldags smörjkanna också.
Nya pinnar (dom andra var 20 år gamla), grövre bricka som inte ens jag lyckades bränna sönder och sen funkade det. Som tur är kommer det inte att synas & inte belastas... Inte snyggt men jag belönar i alla fall mig själv med en fredags-
Imorr'n ska jag fixa två extra öron till den tandade brickan... och kanske snygga till kvällens fusk...
Fan du E ju kung på pinne nu
Vinkelslip/dremel vad som än slipar går ju fint sen är det bara att slå ut sprinten.
Har haft min TR1a sedan -92, men inte kommit lika långt.
Tätningarna byter man väl åndå?
Brukar följa med kedjelåset.
Jag är avundsjuk.
Har haft min TR1a sedan -92, men inte kommit lika långt.
Svetsa pinne är som all svetsning.
Knepet ligger i förberedelserna.
Rent och fint, samt uppriggat så att man kan svetsa med så få avbrott som möjligt.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|