BlöjRäsern
Gränsfall
Ljudet var det då inget fel på
Riktigt nice bygge, har lurkat i denna tråd länge men nu när jag såg att du tog fram ardbegen var jag tvungen å regga mig å posta här, kör du nån gång upp till norrbotten med den så bjuder jag
Har själv en TR1'a ombyggd till bobber, dock inte jag som byggt om den men jag är ganska så sugen på att stoppa eker fälgar på den
Här kommer en bild
Den skulle bli nice med lite ekrar, bilden gör den dock orättvisa, färgen på motorn är ltie flagnad och skulle behöva en omlackering, men jag är så sugen på att bygga om en goldwing gl1200 till bobber och håller på att renovera en ural från 89 så jag vet inte om man hinner med allt.
Kolla på de nyare "muskelhojarna" typ XJR1200/1300, GSX1400, CB1300, ZRX1200.
Annars är det väll äldre sporthojar, CBR900, Z6/Z9 hade ju konventionella gafflar ett tag.
De borde vara avsevärt mycket bättre än dina gafflar.
Annars finns det ju nya öhlinare och annat...
Glömde ju ett självklart alternativ, GSRX 750/1100 >92. De har konventionell gaffel som är ganska bastant, i förhållande till spagettigafflar som våra
Själv funderar jag på att försöka klämma dit gaffel och fälgar från en zxr400 på min SR, men bakfälgen behöver en hel del fräsjobb om den ska passa i originalsvingen plus att jag behöver ett off-set framdrev, om det över huvudtaget går.
Fram till ca -89, ja.
Kan diffa ett år där 750-n var före på uppdateringar. T ex vattenkylningen; kom -92 på 750 och -93 på 1100, (har jag för mig).
ÅHHHHH ..... jag blir så djävla sugen, min dröm CafeRacer är just en TR1. Både vrid och ljud är så grymt, men för tillfället så kör vi på Kawasaki z1000j.
Har du funderat på R1 gaffel, skulle bli bra mycket fetare,,,,, men å andra sidan... DEN ÄR COOL SOM DEN ÄR !
poäng: 8 Caferacer av 10 möjliga
Hej, imponerande byggnation. Blir nog "tvungen" att bygga ngt liknande snart...
Angående missödet med felställd kam: alltid saaakta dra runt ihoplockad motor för hand (kick, bakhjul på högsta växeln eller direkt på vevaxeln). Aldrig prova med elstart eller genom att putta hojen. Då har man en chans att känna om ventil går emot kolv...innan det böjer sig.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|