Jag antog bara att det var samma som på de flesta landsvägshojar. Förstår dock inte varför stålomspunnet är meningslöst på en offroad? Det är väl samma principer där?
Men jag ifrågasätter dig inte, du har säkert koll på detta. Jag kör inte offroad själv så jag kan inte svara på om jag skulle klara ett blindtest.
#1
Med knät i backen i 200, driftar över ett krön och närmar sig högerböjen efter krönet...två fingrar på bromsgreppet och ett lätt & konstant tryck sänker farten till runt 120, framändan sjunker ihop lätt och efter kurvan vrids rullen på fullt igen och OSV OSV
#2
Stånkan fluffar igång och ettan åker i, upp med kopplingen och efter fullgasväxling 1-4 är farten upp i strax över hundra. Nästan åtta sekunder har passerat och första korsningen kräver en rejäl inbromsning, fullt kläm på bromsen och foten tungt på pedalen, farten sjunker lagomt tillsammans med motorbromsen, högersväng och fullt igen oSV OSV
Hajaru?
Jag vågar nog säga att har du en hoj med taskiga bromsar, byter till stålomspunnet, "sintrade" belägg och byta vätska så blir skillnaden NOLL!!!
Tyvärr.