Yamaha WR450F för gubbgrusbus

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Jag funderar på samma sak inför nästa säsong.
En kompis hade en motardkittad WR450F för några år sen, han hävdade att det var det roligaste han kört på småvägar, och jag är benägen att hålla med. Täta oljebyten och undvika långa sträckor motorväg var receptet för hans del. Men å andra sidan är det bara en dryg liter olja som skall bytas, och nästan tre liter i en xt660. Knepet är väl att hitta en fin LV-reggad, från -19 är det e-reg som gäller.

Eller så blir det en xr650 ändå…

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
För att inte vem som helst ska kunna köra iväg med den.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Ett tändningslås hindrar väl knappast någon tjuv.
Ibland. Min Honda SLR 650 bröt de sönder låset på men kom inte iväg. Jävla klantarslen.

EDIT: Cencurerar mig själv för första gången någonsin. Förklarade hur man snor en hoj enkelt.

Var så jävla sur den dagen. Inte för att tändningslåset var paj men för att det finns så jävla korkade tjuvar. Hur svårt kan det vara?

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ibland. Min Honda SLR 650 bröt de sönder låset på men kom inte iväg. Jävla klantarslen.

Var så jävla sur den dagen. Inte för att tändningslåset var paj men för att det finns så jävla korkade tjuvar. Hur svårt kan det vara?

Du kanske borde radera det där andra stycket, vi ska väl inte bidra till att lära upp fler tjuvar. Det är väl bättre att några får förbli klåpare.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Jag hade för mig det. Men sen rabbla jag upp några andra saker som måste finnas. Tex bromsljus. Det fanns inte på min e reggad 450

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Till min Husaberg fick jag med en låda prylar som aldrig varit monterade, men som en polispatrull antagligen skulle sakna om de såg en på vägen.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag hade för mig det. Men sen rabbla jag upp några andra saker som måste finnas. Tex bromsljus. Det fanns inte på min e reggad 450
Bromsljus ska finnas på e-reggat också men det räcker att det är kopplat till bakbromsen.

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Hade för en tid sedan en wr450f 2017 gp edition. Gatreg. Styrlås fanns men inget tändningslås.
Köpes helt ny.

Blev stoppad av polisen som gjorde en flygande bes. Åkte på att jag saknade ena spegel.

I reg pappret stod det moto 450. Inte att det var en yamaha.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Bromsljus ska finnas på e-reggat också men det räcker att det är kopplat till bakbromsen.
Det fanns inget bromsljus på min klx 450. Det satt ingen givare varken fram eller bak eller ens en andra kontakt i själva bakljuset. Den hade inte ens helljus fram.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Problemet med WR450 är att den inte finns som röd-vit. Eller?

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Precis, har nog sett den bilden tidigare och den är ju skitsnygg! Men det är ju crossmodellen, fanns även WR:en i de färgerna? Såldes den i Sverige och vilka år? Har tyvärr aldrig sett nån på Blocket, men en fin LV-reggad WR med knullputs skulle va nåt att ha på finhyllan!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Precis, har nog sett den bilden tidigare och den är ju skitsnygg! Men det är ju crossmodellen, fanns även WR:en i de färgerna? Såldes den i Sverige och vilka år? Har tyvärr aldrig sett nån på Blocket, men en fin LV-reggad WR med knullputs skulle va nåt att ha på finhyllan!

Vit-röd är ju klassisk Yamaha färger, det finns nog som dekalkit till samtliga årsmodeller. Och WR skiljer sig ju inte mycket från YZF designmässigt.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Till WR med aluram(från -07?)finns det plast i olika färg så det är bara att byta om man hellre vill ha helvitt.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Vit-röd är ju klassisk Yamaha färger, det finns nog som dekalkit till samtliga årsmodeller. Och WR skiljer sig ju inte mycket från YZF designmässigt.
Visst, röd-vit är ju Yamahas färger, åtminstone fram till 93-95 nån gång. Det optimala är om man kunde hitta oem-plast med den grafiken du länkade till.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Visst, röd-vit är ju Yamahas färger, åtminstone fram till 93-95 nån gång. Det optimala är om man kunde hitta oem-plast med den grafiken du länkade till.

Ja, 96 kom första halvblåa, med mörkblå tank, kylarvingar och sadel, sedan fick den även blå framskärm och ram 97. De här två åren var det även en mörkare blå än den blåa kulör dom haft sedan 98.
96 var dessutom det första året som YZ125 inte längre var den slöaste 125an och YZ125an började bli populär i testerna.

Vit(och andra färger) plast finns nog inte som OEM utan bara som eftermarknadsplast. Och samma med dekalerna.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati