Jag funderar på samma sak inför nästa säsong.
En kompis hade en motardkittad WR450F för några år sen, han hävdade att det var det roligaste han kört på småvägar, och jag är benägen att hålla med. Täta oljebyten och undvika långa sträckor motorväg var receptet för hans del. Men å andra sidan är det bara en dryg liter olja som skall bytas, och nästan tre liter i en xt660. Knepet är väl att hitta en fin LV-reggad, från -19 är det e-reg som gäller.
Eller så blir det en xr650 ändå…
En kompis hade en motardkittad WR450F för några år sen, han hävdade att det var det roligaste han kört på småvägar, och jag är benägen att hålla med. Täta oljebyten och undvika långa sträckor motorväg var receptet för hans del. Men å andra sidan är det bara en dryg liter olja som skall bytas, och nästan tre liter i en xt660. Knepet är väl att hitta en fin LV-reggad, från -19 är det e-reg som gäller.
Eller så blir det en xr650 ändå…