Fan va du ligger i...jag har haft en dålig vecka då frugan tvingade mig sätta upp hyllor i tvättstugan på "garagetid"
![Spy :zpy :zpy](/img/smilies/barfy.gif)
Men nu är man taggad till tusen att jobba lite med hojjen igen !
Plåtjobben = Looking good som vanligt...
Låt mig veta hemligheten bakom Tig-svetsningen...jag letar efter en att köpa en nu.
Var köpte du din ?
Tackar tackar!
Ja så kan det va, man får göra lite "hushållsgöra" också ibland, om inte annat så för husefridens skull
Ja du, jag är inte rätt person att ge tips om tigsvetsning, jag går själv i "lära". Hade mäster själv på besök i kväll. Men visst börjar det att släppa nu, speciellt efter dagens undervisning
Men några tips jag fick var att se till att det alltid är gas framme vid smältan, och att vid avslut "eftervärma" lite då det inte finns nån "slope?" på denna svets. Sen är det väl typ bara ÖVNING ... tråkigt nog
Men som sagt, efter dagens övningar så var det så kul att jag svetsade ända tills gasen tog slut.
Och relativt bra blev det också ... och INGA nya hål
Svetsen är köpt på JULA, 3000:- och ja... den funkar, hur bra eller dåligt därimot.... Men den förra (också Jula men annan model dog efter 7 månader...)
Men strax efter att jag köpte denna så hittade jag på nätet, ska se om jag kan hitta länken igen. Lite dyrare... kanske 4500:- men den extra tusingen kan det kanske vara värt.
Mäster själv
![23 10 tank 1.jpg 23 10 tank 1.jpg](https://www.sporthoj.com/forum/data/attachments/319/319094-c77216c65ed23451470f1c894ab7514c.jpg)